Savaitgalį neplauks „Raketa“

„Šią savaitę Lietuvos hidrometeorologinės stotys fiksuoja labai žemą, net kritinį vandens lygį Lietuvoje, tuo pačiu ir vandens kelyje Nemune nuo Kauno iki Kuršių marių. Rodiklių duomenys numato galimą hidrologinę sausrą. Įvertinus naujausius duomenis, plaukimo rizikas ir laivo technines galimybes, priimtas sprendimas stabdyti laivo „Raketa“ reisus rugpjūčio 13–16 dienomis“, – skelbiama „Laivas Raketa“ „Facebook“ paskyroje.
Laivą valdanti VšĮ „Vandens kelias“ įsigijusiems bilietus šiam savaitgaliui siūlo juos grąžinti, pakeisti į vėlesnes datas (planuojama, jog laivas plauks ir rugsėjį) arba į Kuršių neriją vykti autobusu. Daugiau informacijos – „Raketos“ „Facebook“ paskyroje.
Trys reisai
Per savaitę „Raketa“ į pajūrį plaukia tris kartus: iš Kauno išvyksta ketvirtadienį, penktadienį ir šeštadienį, iš Nidos – ketvirtadienį, penktadienį, sekmadienį.
VŽ rašė, jog rekonstruotas laivas iš Kauno į Kuršių neriją reguliariai plaukioti pradėjo šįmet birželio pradžioje. Tokio tipo laivų greitis siekia apie 60–70 km/val., taigi kelionė į vieną pusę trunka 3,5–4 val.
Bilietas keleiviui, sėdinčiam ne prie lango, į vieną pusę kainuoja 51 Eur, prie lango – 61 Eur.
BNS skelbia, kad investicijos į šį maršrutą siekė daugiau kaip 100.000 Eur. Kaip VŽ vasaros pradžioje sakė N. Šilgalis, įmonės vadovas, visais laikais tokio tipo laivai buvo finansuojami iš krovininės laivybos, kaip atskiras „keleivinis verslas“ jie niekada neišsilaikė.
„Dabar niekas nepasikeitė – išsilaikyti iš keleivių pervežimo praktiškai neįmanoma. Grubiai vertinant, reikės plaukioti kokia 10 metų, kad atsistotume į nulį, be to, viskas turi sektis idealiai“, – kalbėjo pašnekovas. Jo skaičiavimu, einamieji kaštai sudaro apie 250.000 Eur sezonui. Savo ruožtu, į juos „įeina“ reisą aptarnaujančių 6 asmenų atlyginimai, kuras, eksploatacija, priežiūra, remontas ir bet kokia kita paslauga iš šalies.
Sovietmečiu Lietuvoje buvo apie dešimt greitaeigių katerių „Raketų“. Daugiausia jų plaukdavo maršrutu iš Kauno į pajūrį. Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 m.
Dabar plaukiojantis 1963-ųjų „gimimo“ istorinis greitaeigis keleivinis kateris „Raketa“ laivybai buvo paruoštas pernai – pirmoji kelionė į Nidą buvo suplanuota 2019 m. birželio 4-ąją. Tačiau išvakarėse paaiškėjo, jog plaukioti reguliariais reisais laivas negali, nes dar neturėjo klasę patvirtinančio sertifikato.