Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-13 11:40
2025-09-07 15:07
2025-09-06 15:24
2025-09-05 14:25
2025-09-05 11:06
2025-09-02 14:08
2025-08-30 11:54
2025-08-28 11:40
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Leiskite bent aukoti elektrą kokioms nors organizacijoms - maisto bankams bažnyčioms, jei kompensacija tik 1ct
Atgauni pinigus ir aukoji kam nori, kokios problemos?
O kokios problemos įstatymu leisti aukoti natūra? Jei maisą galima aukoi, tai ir elektrą,tada negalės to 1ct įpiršti įžūliai
Įstatyminė bazė per paprasta, kad ją dar labiau komplikuoti reikia? Maistą aukoti galima pagal įstatymą?
Gera įdėja. Šiaip realizuoti galimybę padengti kitų bent jau to paties tiekėjų sąskaitų tikrai neturėtų būti sunku.
Kitų sąskaitą padengti leidžia, bet ne kWh, o pinigais, kuriuos suskaičiuoja be perdavimo mokesčio, tai suma gaunasi trigubai mažesnė. Čia akivaizdžiai VERT prasileido.
Natūra bažnyčią paremti labai gražu būtų
Bet tu nori aukot ne natūra, o virtualia natūra. Juk nori aukot ne tuomet kai gamini, o virtualiai saugomą elektrą.
Nematau nieko gražaus remiant bažnyčią. Jau ir taip biznį daro iš NT nuomos, bet mokesčių nemoka, NT mokesčio nemoka. Susirenka aukas ir perveda dalį Vatikanui. Ką su pinigais daro, niekas nežino, atskaitomybės nulis. Kunigėlis prisidirba ir pradeda neramumai kilti, vyskupas uždangsto ir kunigėlį perkelia į ne ekstradicijos šalį.
Yra tikintieji ir jie mano kitaip
Tai tikėti galite, kuo norite, bet esmė ta, kad religija atskirta nuo valstybės. Tai tik dar vienas UAB'as, kuris naudojasi ta pačia infrastruktūra. Būčiau sakęs, VšĮ, bet kad moka royalty Vatikanui, taip kad pelną išsimoka, tik jokios atskaitomybės nėra.
Vž, jus verslo žiniasklaida ar filosofijos? Enefit jums paskelbė, kad gavo 3 mln. eur nuostolių. Ir dar iš buitinių vartotojų:) Pas juos tiek vartotojų buitinių nėra, kad generuotų net 100 kart mažesnį nuostolį. Baikit svaigt ir " skaičius ant stalo".
Nėra nuotolių yra godumas
Mane irgi prajuokino:) ziniu apie elektros rinka nulis LT zurnalistikoje
Elektros tiekejai siulo planus virš 0,21€ kas yra ~0,10 € už elektrą, net jei vasarą dienos metu biržos kaina artėja prie 0. 32% pagamintos elektros (pasinaudojimo tinklais planai) taip pat parduodama už tą kainą? Čia gal klystu, nes jie lyg ir priklauso ESO, bet jis nėra tiekėjas. Sutinku, kad žiemą biržos kainos pakyla, bet ar tikrai, čia taip visai nuostolis?
Nu tai kai iš terminuotos sutarties klientas gali pasitraukti bet kada be baudų, tai yra pas tiekėją tiek kainų augimo, tiek kainų kritimo rizika - taip jau yra, kad išbrangsta.
Lietuviai mėgsta visur dviračius išradinėti, vietoje to, kad pažiūrėti, kaip kitiems sekėsi tą patį praeiti. “O gal paeis..”
Pas kitus - net billing'as. Rinkimai artėja, nėr tokios prabangos, nes visuomenė per daug tinginti gilintis. Juokingiausia, kad net tie, kuriems tos elektrinės niekada nereikės, irgi į tai reaguoja.
Vokietijoje balansavimo kaina saulei 3 eur/MWh su daug daugiau saules, Lietuvoje, nes oligopolija pasidaro 25 eur/Mwh:) siek tiek reiketu paanalizuoti pries rasant:)
Vokietijoje saules inverteriu galia privalomai apribojama nuotoliniu budu per pikus. Tiesiog kai elektros per daug Jusu inverteris gamins mazai arba is vis negamins, todel ir nebus ka balansuoti, todel ir kaina maza.
Citata: Nepriklausomi tiekejai "pagal net metering jie geriausiu atveju lieka su apskritu nuliu, nors elektra pirmyn atgal teka." Ar straipsnio autorius is vis supranta ka jis raso ar aklai tiki nepriklausomu tiekeju puciama migla. Tarkim vasara elektros kaina pigi ir yra po viena centa , Ja priima tiekejas "saugoti". O is tikruju parduoda tuo pat metu kitam savo vartotojui kuriam taiko minimum 21 cento uz kWh mokesti. Atmetus ESO kaina uz persiuntima vargsas nepriklausomas tiekejas uzdirba apie 10 centu. NUstokit tiketi tais verkslenanciais tiekejais. Kol nera tikros konkurencijos el tiekimo rinkoje tol ir desis sios nesamones kai 3 valstybiniai tiekejai stengsis numauti visiems kelnes
Tuo pačiu metu, kai elektra biržoje kainuoja 1€/MWh, tiekėjas superka iš gaminančio vartotojo ir jam atiduoda elektra, kai jinai kainuoja tarkime vidutiniškai 60€/MWh. Kokia jam nauda mainais už 1€/MWh elektrą duoti elektrą, kuri verta 60€/MWh? Taip kad čia taikai kryžminį subsidijavimą, nes vartotojas, kuris moka 22ct/kWh, t.y. 12 ct/kWh be ESO mokesčio, jisai vartos mažai tos elektros, kuri yra po 1€/MWh, ir daug elektros kurios kaina bus per 120€/MWh. Čia kelnes tik pats sau mauniesi, nes net nesupranti kaip juda pinigai, ir kas per rinka yra elektros. Elektros rinka, ne bandelių. Bandeles gali parduoti po valanados, ar iškepti greitai paruoštas. Elektrą pasaugoti sunku ir brangu.
Vakar rašei man, kaip "apsimoka" tinklams elektra iš privatininkų SE :) Greit nuomonė pasikeitė ??
pagal parasytu komentaru kieki , sakyciau kad ponas abim dirba valstybineje istaigoje, kur nelabai yra ka veikti ir pila komentarus po kiekvienu straipsniu save prilygindamas visu galu sekspertui
Be ad hominem nieko nepavyksta išspusti? Po kiekvienu straipsniu ar tik tam tikromis temomis?
Kai nesigilini, ką rašau, tai tau nuomonė pasikeitė.
Faktas, Komentuoja tik darbo valandomis :) Svarbiausiai, kaip priimta valstybės tarnyboje, galima nusišnekėti kiek nori, už žodžius atsakyti nebūtina.
Kad mano darbo valandos 10-12 valandų per dieną. Vieni rūko, kiti komentarus įsijungia.
valdiskose istaigose tiek niekas nedirba. cia savo vadovybei galite meluoti apie virsvalandzius, o ne mums:)
Jis etatinis komentuotojas rašo ir kur nieko nesupranta
Mįslė keturgyslė. Koks ministras rimuojasi su "juokdarys"? Ir ar tai sutapimas? :D
Buvo švarkelis
Sunkus laikai atejo https://www.elektrum.lt/lt/namams/naujienos/naujienos/elektrum-lietuva-pajamos-augo-70-proc-pelnas-5-kartus
Apyvarta nieko nesako, nes elektrą nuperki ir parduodi. Pelnas 2022 metais - neigiamas, t.y. nuostolis 580 tūkst. Eur. 2023 metais 656 tūkst. Eur, arba 0,32%. T.y. grubiai, jei elektrą parduoda Elektrum'as už 12 ct/kWh (atmetus ESO dalį), tai pelno dalis yra 0,04ct/kWh. Tikrai geras biznis, per du metus 124 tūkst. Eur su 0,08% pelningumu :D
Prieš skaičiuojant pelningumus reikėtų žinoti iš ko tie skaičiai susidaro. Enefit 2021-2022 pelningumas buvo 40-60 proc. Tai žiūrint tik į plikus skaičius, Elektrum tiesiog nemoka dirbti. O tikriausiai, jog tikrieji skaičiai yra kažkur kitur.
O gal skiriasi įmonių veiklos apimtis? Enefit UAB valdo savo gamybą. Imti ir gamybos pelną, kurį būtų gavę nepriklausomai, vykdytų tiekimo veiklą, ar ne, ir sakyti, kad čia tiekimo veikla - juokinga. Kaip sakyti, kad tau moka gerą algą, kai gauni minimumą, nes tu iš turimo turto nuomos uždirbi dar 3000€.
Elektrum parduoda hidro is Latvijos, todel gali optimizuoti pelna ir dali palikti Latvijoje
Nevaldo Enefit Lietuva gamybos. Prieš tauškiant viešai bent pagooglink Enefit Lietuva ir Enefit Green uabus. Enefit Lietuvai net nepriklauso Enefit Green ir atvirkščiai.
Kaip jau čia buvo pakomentuota, Enefit neturi gamybos (bet faktas, kad turi palankesnes sąlygas dėl gamybos kitoje įmonėje). Bet įdomiau, kad įmonė 2022 m. gavo 170 mln. EUR grynojo pelno, o čia visiems baksnoja su tuo tikru ar tariamu 1 mln. EUR nuostoliu iš gaminančių vartotojų. Tai neatrodo kaip rimta problema bent jau jų atveju :)
Taip, esat teisus, nusprendžiau pagal skaičius nepasigilinęs į struktūrą. Matyt tiesiog turi fiksuotos kainos kontraktus. Esmės nekeičia. Pelno iš gamybos neturėtų perkėlinėti subsidijuojant tiekimo veiklą, nes tada tiesiog veiklas atskirs. Nes kas bus, kai elektros kainos nukris ir gamyba patirs nuostolių? Tada irgi rėksite, kad tiekimas turi subsidijuoti gamybą, nors pastatyta be jokių tokių susitarimų?
Oi ne... Dar ir kaip keičia. Tai, jog atsiverčiate balansą ir pamatote kažkokius skaičius tai parodo lygiai nieko, kadangi nežinote kaip ir kodėl tokie skaičiai atsirado, kaip jie pasiskirsto tarp susijusių įmonių ir t. t.
Tiekimo veikla yra mažų maržų biznis. Tas sakau, kad nesikeičia.
Aha, pasakykite Enefit'ui apie mažas maržas.
Šiaip paaiškinsiu ant pirštų. Trys situacijos: 1) nusiperki iš susijusio asmens už tiek kiek galėtum parduoti + veiklos sąnaudos - visas pelnas lieka pas gamintoją; 2) nusiperki iš susijusio asmens už minimalią kainą, kuri padengia gamintojo išlaidas - visas pelnas liekas pas tiekėją; 3) visos situacijos, kurios yra per vidurį tarp šių kraštutinumų. O tu paimi vieno tiekėjo balansą ir padarai toli siekiančias išvadas apie pelnus. Nors pas kitą toje pačioje rinkoje veikiantį tiekėją situaciją yra kardinaliai priešinga. Jau net nekalbat apie tokius primityvius dalykus kaip investicijos, kurių pelnas gali atsirasti ateities balanse, šiaip išlaidos, abrakadabra ir t. t.
Į vieną suplaka naudojančius nuotolines ir ant stogo. Nuotolines stato patys nepriklausomi tiekėjai. Kam jie jų tiek stato, jei vien tik nuostolis? Juokinga.
Ne, nepriklausomi tiekėjai nestato nuotolinių. Stato nebent grupei priklausančios įmonės. Tiekimo veikla atskira. Juokingas čia tik tu, kuris nesugeba atskirti skirtingų veiklų.
Kuo skiriasi didelis komercinis saulės parkas ir paprasto žmogaus elektrinė? Abu gamina tą pačią elekros energiją tuo pačiu metu, kurią tas pats nepriklausomas elektros tiekėjas parduoda rinkoje. Ir už tai žmogus dar atiduoda tiekėjui 33% savo pagamintos energijos.
Gaminantis vartotojas atiduodamas elektrą, tiesiog natūra atsiskaito už tinklo paslaugas, už kurias mokėtų vartojant elektrą bet kokiu atveju. Komercinis parkas, kuris elektrą gamina, jis ją tik parduoda, ir nieko nevartoja. Elektros gamintojai nemoka už tinklo paslaugas.
Skaičiau straipsnį ir ties pastraipa " kai vasaros dieną gautos perteklinės elektros kWh gaminantiems vartotojams grąžinamos tomis pačiomis, tik jau brangesnėmis naktinėmis ir žieminėmis lioviausi skaitęs straipsnį. Užsakomoji parodija čia, o ne straipsnis. 2023 Liepą kaina 98,7 Eur/MWh, gruodį 89,0 Eur/MWh. Portalas diskredituoja save, o "melo detektorius" tyli...
Tikrai absoliuti nesamone nakti elektra pigi. Ji yra brangesne vakare. O ir ziema ji nebus brangesne atmetus keleta diena kai bus labai salta ir nevejuota.
O kodėl už sukauptą likutį kompensuojama be eso perdavimo dedamosios? Kai mano elektrą kaimynams pardavė, tai susirinko už perdavimą. Čia didžiulės sumos, kurias nuo mūsų nusuka.
Siulau padidinti mokescius alkoholiui ir juos isdalinti nuostolius del zaliai geltonos energijos turintiems elektrikams ;)
Esmė ta, kad visus nuostoliu, kuriuos patiria elektros tiekėjai dėl to, kad yra remiami gaminantys vartotojai apmoka vartotojai negaminantys elektros. Tame tarpe mažas pajamas turintys gyventojai, pensininkai, mažai uždirbantys ir t.t. (jie juk neturi pinigų įsigyti saulės elektrines). Taigi vargšai remia pasiturinčius, o šie dar rėkia, kad kaip neteisinga būtų tokia paramą jiems nutraukti. Išvada - savanaudiški, siaurai mąstantys rėksniai.
Būtent. Bet tie prakutę kaimieciai visada tokie buvo :D ubago mentalitetu.
O čia jau įdomiai gaunasi, taip, už tiekimą iš dalies negaminantys vartotojai kompensuoja gaminančių vartotojų nuostolius. Bet kompensacija yra mažesnė, nei kad sutaupymai dėl mažesnės elektros kainos tiems gaminantiems vartotojams esant. Ir dar, būtent gaminantys vartotojai subsidijuoja ESO dalį mažai vartojantiems elektros. Taip kad siaurai mąstantis esi čia tik pats. Nesigilini į problemos kompleksiškumą. Reikia spręsti iš esmės problemą, įvesti normaliai net billing'ą, naikinti leidimą nutraukinėti terminuotas sutartis be baudų, ESO tarifą skaičiuoti pagrinde pagal galią (dar galima būtų daryti trijų dalių - įvado, galios ir suvartotos elektros mix'ą, kur vis tiek didžioji dalis galiai, tada įvadui ir tik tada suvartotam kiekiui eitų). Tik va tada paaiškėtų, kad tiems mažiausiai suvartojantiems, daugiausia ir kyla elektros sąskaitos.
Pagal tavo kreiva logika, nepriklausomi tiekejai atsisako saulininku, nes tiekejams is saulininku dyydelis pliusas ? Cia tokia logika vadovaujies ? :DDD
Tavo minėta nauda iš gaminančių vartotojų, kurią patyrė Enefit yra minus trys milijonai eurų. Tai reiškia nuostolį. Ir šį nuostolį padengs pensininkai ir mažai uždirbantys. Iš to , kad yra pagaminamas elektros perteklius tada kai jos nelabai kam reikia naudos praktiškai niekas negauna. Analogija būtų papildomai laistyti daržus tada kai lyja lietus. Esama net metering sistema iškreipia rinka ir skatina neproporcingai didinti elektros gamybą iš saulės elektrinių. O su jūsų išvadom sutinku - net billing sistema turėtų išspręsti šią problemą.
Taip ir su ekibirų rėmimu,
Atsiverskite dienos kainų grafiką. Matote kainų duobę dienos metu? Jei ne gaminantys vartotojai, ta duobė būtų daug mažesnė. Tai yra išorinė nauda, kurią gauna ne gaminantys vartotojai. Tai jei per net billing'ą kompensuoji 1€ nuostolių, bet per mažesnes kainas sutaupai 2€, tai pensininkas nuo to sumoka už elektrą daugiau ar mažiau? Esmė ta, kad nori pasiimti visus 2€, ir net nenori pripažinti, kad tuos 2€ gauni, o ką jau kalbėti, kad elektros kaina sumažėja. Iki neproporcingo saulės elektrinių didinimo dar toli. Kartu su net billingu ir ESO tarifus sutvarkyti reikia. Pensininkams nepatiks.
Tarkim, kad taip ir yra (tarkim). Bet anksčiau ar vėliau saulės stogų atsiras per daug, ir kreivė turės "lįsti į minusą". O tai neįmanoma. Elektra turės arba būti kaupiama, arba atjungiama. Čia tik laiko klausimas, kada tai įvyks. Ir kas tada prisiims nuostolius? Tikiuosi kad ne negaminantys vartotojai.
Kodel Nepriklausomi Elektros Tiekejai gaminantys savo saules, vejo elektra, turi supirkineti elektra ir privaciu asmenu elektra? Abi puses yra vieni kitiems konkurentai, prekiaujantys ta pacia preke, interesu konfliktas vien cia jau gaunasi. Logiskai mastant, turetu buti Neprikrausomi Elektros "Balansuotojai" ir Nepriklausomi "Pasaugotojai", kurie rimtai uzsiimtu siomis paslaugomis. Tarkim Justinas turi nutolusia vejo jegaine ir ant stogo saules elektrine, sudaro sutarti, kontrakta su kaimyne Angele kiek KWh patieks per metus susimoka ESO uz tinklus 10 centu ir tegu prekiauja vienas su kitu. Kodel per prievarta Nepriklausomi elektros tiekejai ir privatus asmenys yra priversti vienas su kitu prekiauti?
Is savo gamintoju irgi po 1 eur/Mwh tiekejai superka? Kodel elektrum stato saules elektrines? Nes tokiu atveju ju elektrines butu jau nemokios:)))
Šitą VZ straipsnį savo FB komentuoja Nagevičius https://www.facebook.com/martynas.nagevicius Kaip susidaro tie 10-11 ct/kWh (+ balansavimas + mokestis ESO + PVM =23 ct/kWh) , kuriuos tiekėjai siūlo savo vartotojams, fiksuojant kainą.
"Parama elektros energijos akumuliatoriams įsigyti, bent teoriškai, turėtų pervilioti dalį net metering klientų į net billing gretas" - ar salygas bent skaitete, "redakcija"? Ten juodu ant balto parasyta, kad gaves parama akumuliatoriams, isipareigoji pereiti i net-billinga. Tik man nelabai aisku, ko sita parama akumuliatoriams yra siekiama. Ar jie siekia geresnio balansavimo, ar tik "isisavinti" ES lesas? Man kazkodel atrodo, kad tikslas yra labiau lesu isisavinimas, nes antraip sunkiai suvokiama, kodel uzdetas apribojimas akumuliatoriuose kaupti 75% saules elektrines pagamintos energijos ir kodel parama skiriama tik tiems, kas ta saules elektrine turi.
Nesu tikras, bet akumuliatoriams paramos priemonės ne iš ATL pardavimų finansuojamos? Skirti tik saulės elektrinių turėtojams paramą tikslinga, nes pastarieji tada arba galės generavimo galią susimažinti (ir leis daugiau saulės elektrinių integruoti kaimynams), arba pasididinti gamybą nedidinant apkrovos tinklui.
Nereik jokių baterijų. Perki butą nuomai ir naudoji savo pagamintą elektrą. Nuomininkas moka pilną kainą tau pagal tuo metu esančius tarifus ir uždirbi sočiai, nieko žiemai nepalieki
Variantas.
ir dar PVM prisiskaiciuoji is nuomininko