Kalėdinis apsipirkimas: keičiasi pirkėjų įpročiai ir prekybininkų pasiruošimas

Iš pradžių pandemijai įnešus nemažai sumaišties, šiemet prie jos lanksčiai prisitaikė tiek pirkėjai, tiek prekybininkai. Vis dėlto nauji apsipirkimo įpročiai dar labiau kinta prieš didžiąsias metų šventes. Kalėdas šiemet švęsime kur kas laisviau ir pirkėjai ruošiasi kurti didesnę šventę, perka daugiau išskirtinių produktų bei yra linkę išleisti daugiau. Tuo tarpu prekybininkams šiemet Kalėdos yra ypatingos dėl tiekimo grandinei kylančių trikdžių, todėl joms ruoštis pradėta anksčiau nei įprasta.
Taip pat pastebima ir daugiau šių metų šventinio sezono apsipirkimo tendencijų.
Kalėdinė prekyba ankstesnė
Po griežtų apribojimų žmonės šiemet yra nusiteikę Kalėdas švęsti kur kas labiau nei praėjusiais metais. Taip pat matoma, kad ir šventiniais pirkiniais yra linkę apsirūpinti anksčiau. Tam pasiruošė ir prekybininkai. Pasak Vaidos Budrienės, prekybos tinklo Iki komunikacijos vadovės, kalėdinė prekyba tinkle šiemet pradėta kiek anksčiau nei praėjusiais metais dar lapkričio 9-ąją. Iš anksto apgalvotas pasiruošimas Kalėdoms padeda išvengti papildomo streso, artimuosius aprūpinti reikalingomis dovanomis, o šventinį stalą ypatingais patiekalais.
Komunikacijos vadovė sako, kad nors pasaulyje tiekimo grandinė trūkinėja, vis dėlto Iki prekybos tinklas nesusiduria su problemomis. Prekės ir produktai yra tiekiami tiek iš Lietuvos, tiek iš tarptautinių gamintojų, tad parduotuvių lentynos neištuštėja.
nuotrauka::1
Pastebimas pirkinių krepšelio augimas
Pandemijos padiktuotas pirkėjų įprotis rečiau lankytis parduotuvėse pastebimas ir laikotarpiu prieš šventes. Žmonės apsiperka rečiau, tačiau vienu kartu perka daugiau. Tai patvirtina ir duomenys matomas pirkinių krepšelio augimas.
Vis dėlto prekybininkai pastebi, kad per kalėdinį sezoną pirkėjai yra linkę keisti savo įprastus apsipirkimo įpročius ir dažnai perka prekes ir produktus, kurių anksčiau niekada nebuvo pirkę. Per šventes vartotojai yra linkę pasilepinti, nustebinti artimuosius, todėl perka daugiau išskirtinių, labiau gurmaniškų prekių bei produktų, kurie padeda sukurti šventės atmosferą ar tampa dovanomis.
Kadangi pastaruosius metus tikrai gyvenome kitaip daugiau laiko leidome namuose, itin svarbūs tapo šeimos ir draugų susibūrimai, pavirstantys ištaigingais pietumis ar vakariene. Tad dėmesys maistui, jo kokybei ir įvairovei neabejotinai išaugo. Ši tendencija jaučiama ir per šventes. Po itin griežtų karantinų žmonės yra pasiilgę švenčių, gurmaniško stalo, puošnių namų.
Internetinės prekybos plėtra
Žinoma, pandemija pakeitė ir daugiau apsipirkimo įpročių produktus intensyviau pradėjome pirkti internetu. Atlaisvėjus griežtiems karantino apribojimams, pirkėjai naudojasi abiem apsipirkimo galimybėmis tiek internetu, tiek fizinėse parduotuvėse. Tačiau šventinius pirkinius prieš Kalėdas įsigyti internetu jie linkę daug dažniau negu prieš pandemiją. E. prekyba vertinama dėl galimybės apsipirkti patogiai, saugiai ir bet kuriuo paros laiku.
Tendencija didesnė šventė puošniuose namuose
Šventinės dovanos yra neatsiejama šio sezono dalis. Google/Ipsos apklausa rodo, kad pernai net 58 proc. pirkėjų nurodė, kad jiems labai svarbu nupirkti tobulą dovaną. Po to, kai praėjusiais metais dėl griežto karantino svarbiausias šventes teko praleisti siaurame namų rate, tikėtina, kad šiemet sukurti didelę šventę ir pasirūpinti išskirtinėmis dovanomis yra dar svarbiau.
Kaip dar vieną šiemetinių švenčių tendenciją V. Budrienė įvardija ir jaukios atmosferos ir nuotaikos kūrimą namuose. Per pandemiją įpratę juose leisti daugiau laiko, žmonės pradėjo daugiau gaminti, eksperimentuoti su įvairiais receptais, taip pat siekia sukurti jaukią aplinką ir iš anksto sukurti šventišką įspūdį.
nuotrauka::2
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti