„Rimi“: patogų apsipirkimą lemia įsiklausymas į pirkėją ir diegiamos inovacijos

Įsitvirtinęs nuotolinis darbas, didėjantis mobilumas ir gyvenimo tempas stipriai paveikė žmonių gyvenimą, o kartu ir tai, kaip jie apsiperka. Įtakos turi ir ekonomikos cikliškumas bei emocinės žmonių reakcijos į reikšmingus visuomenę liečiančius įvykius. Pasak Vaido Lukoševičiaus, „Rimi Lietuva“ generalinio direktoriaus, visa tai diktuoja būtinybę būti lankstiems, inovatyviems, prisitaikyti prie kintančių pirkėjo lūkesčių.
.jpg/Vaidas%20Lukos%CC%8Cevic%CC%8Cius%20(1)__375x250.jpg)
„Žmogus turi turėti galimybę apsipirkti taip, kaip jam tuo metu patogiausia – tai esminė taisyklė, kurios laikomės. Pirkėjai tampa mobilesni, planuoja trumpesniam laikotarpiui ir ieško patogumo. Jei vieną dieną jis užeina į supermarketą po darbo, tai rytoj, galbūt, užsuks greitų užkandžių į express parduotuvę, penktadienį suplanuos vizitą į hypermarketą, o pirmadienį užsisakys produktų per programėlę ir stabtels juos atsiimti parduotuvėje prie vaiko darželio. „Patogiausia“ vienu atveju gali reikšti greitį, kitu – asortimento plotį arba patogų atsiėmimą. Stengiamės atliepti visus šiuos lūkesčius ir judėti ten, kur juda mūsų pirkėjas, suteikti jam geriausią apsipirkimo patirtį. Pirmiausia – parduotuvių formatais bei jų lokacija ir kruopščiai parinktu asortimentu. Ir, žinoma, sudarydami galimybę pirkti internetu ir pasirinkti, kaip patogiausia gauti užsakytas prekes“, – kalba V. Lukoševičius.
Apsipirkti taip, kaip patogiausia
Noras apsipirkti greit ir neprisirišimas prie vieno prekybos taško – šiuo metu bene ryškiausios tendencijos. Sekdama jomis, „Rimi“ plečia mažesnių formatų – supermarket ir express – parduotuvių tinklą. Stebėdama gyvenimą mieste į užmiestį vis dažniau iškeičiantį pirkėją, juda kartu su juo: atidaro naujas parduotuves miestų prieigose. Jose daug dėmesio skiriama konkrečios bendruomenės poreikiams – ne tik formuojant asortimentą, bet ir planuojant, kokius nuomininkus suburti parduotuvėje, kad būtų sukurta vietos bendruomenei patraukliausia ekosistema. Pirkėjų elgsenai didelę įtaką turi ir sezoniškumas, todėl vasarą „Rimi“ atidaro laikinas parduotuves kurortuose.
Dalia Čenkienė, bendrovės Rinkodaros ir viešųjų ryšių skyriaus vadovė, pabrėžia, kad galimybę patogiai apsipirkti suteikia ir žmonėms, gyvenantiems ten, kuri fizinių „Rimi“ parduotuvių nėra.
„Per elektroninę prekybą pasiekiame gerokai daugiau žmonių, nei aprėpia parduotuvių tinklas. Radviliškis, Prienai, Birštonas, Širvintos ar kiti Lietuvos miesteliai ir mažesni miestai – ten, kur neturime parduotuvių, stengiamės vis tiek būti šalia ir suteikti galimybę pasirinkti iš plačiausio „Rimi“ asortimento“, – dėsto ji.
Su internetine parduotuve „Rimi“ startavo prasidėjus Covid-19 pandemijai. Elektroninė prekyba tuo metu buvo pagrindinis būdas atliepti pirkėjų poreikius, tad karantinas planuotą startą gerokai paspartino. Išsyk buvo pradėta galvoti ir apie papildomus prekių atsiėmimo būdus. Pirkėjams „Rimi“ pasiūlė naujovę: užsakytas prekes atsiimti parduotuvėje arba atvykus gauti tiesiai į automobilio bagažinę. Ir nors Lietuvos vartotojai išsiskiria iš kitų šalių tuo, kad prioritetą teikia prekių atvežimui į namus, jie noriai naudojasi ir kitais atsiėmimo būdais.

„Tas patogumo momentas labai svarbus: žmonės skirtingi, skiriasi ir to paties žmogaus poreikiai, tad labai svarbu leisti išsirinkti tai, kas tuo metu jam tinkamiausia. Taip gimė įvairūs užsakytų pirkinių atsiėmimo būdai: gali atvykti į parduotuvę ir pasiimti pats, ar prekes tau atneš tiesiai į automobilį. Labai atidžiai stebime vartotojų elgesį ir greit reaguojame. Pavyzdžiui, matydami, kad parduotuvėje auga atsiėmimas užsakant internetu, stengiamės joje įdiegti ir atsiėmimą „Drive“ punkte. Vasarą prailginame pristatymo laiką iki 22 valandos, kad poilsiaujantiems nereikėtų skubėti namo. Stengiamės užtikrinti kiekvieną kokybės aspektą, kad mūsų pirkėjai jaustųsi patenkinti“, – komentuoja D. Čenkienė. Beje, „Rimi“ bene vieninteliai iš prekybos tinklų bendradarbiauja su maisto pristatymo programėle „Wolt“, suteikdami galimybę užsakytas prekes gauti vos per valandą.
Pernai „Rimi“ išbandė ir dar vieną naują formatą – atsiėmimą iš vadinamų maistomatų. Paštomato principu veikiantis mobilus prekių atsiėmimo punktas, vasarą pastatytas greta Nidos kempingo, pasiteisino su kaupu, tad šią vasarą planuojama tokius įkurdinti ir Palangoje bei Šventojoje.
„Tai be galo patogu – nereikia gaišti laiko prieš atostogas apsiperkant savaitei ar ilgiau, gali visą laiką skirti poilsiui, o ne važinėjimui į parduotuvę. Juolab kad mažesniuose miestuose ir parduotuvės dažniausiai būna mažesnio formato, o užsakydami į maistomatą mūsų pirkėjai gali rinktis iš hypermarketo asortimento neribodami savo poreikių“, – privalumus vardija V. Lukoševičius. Jis pabrėžia, kad perkant ne ilgam laikui, o pagal poreikį, skatinamas ir atsakingas vartojimas bei iššvaistoma mažiau maisto. Šie tvarumo aspektai „Rimi“ labai svarbūs.

Unikali technologinė naujovė Lietuvoje
Tobulindama apsipirkimo patirtį, „Rimi“ nuolat diegia ir technologines inovacijas. Elektroninė prekyba nuo jų neatsiejama: mobilioje programėlėje nauji sprendimai, padedantys vartotojams pirkti, gaminti ir planuotis maistą, atsiranda kone kasdien. Tačiau inovacijas bendrovė aktyviai taiko ir fizinėse parduotuvėse. Praėjusį rudenį „Rimi“ pasiūlė Lietuvoje dar nematytą apsipirkimo būdą – prekių skenavimą telefonu. Šią unikalią naujovę iki metų galo planuojama įdiegti daugumoje tinklo parduotuvių. Tai – visiškai naujas skaitmenizacijos lygis, padėsiantis pirkėjams ne tik apsipirkti greičiau, bet ir sutaupyti.
„Įsijungus telefono kamerą, reikia nuskenuoti norimo produkto brūkšninį kodą ir prekę galima iškart dėti į pirkinių maišą. Baigus apsipirkinėti teliks savitarnos kasose nuskaityti QR kodą ir sumokėti. Taigi apsiperkama ženkliai greičiau, maža to, galima aiškiai matyti krepšelio sumą ir valdyti apsipirkimo procesą. Kolegos Švedijoje, kurie šį būdą parduotuvėse įdiegė seniau, akcentuoja ir jo patrauklumą šeimoms: inovatyvus apsipirkimas labai sudomina vaikus, jie mielai įsitraukia, skenuoja, o stebėdami prekių kainas dar ir lavina finansinio raštingumo įgūdžius“, – kalba D. Čenkienė. Ji pabrėžia, kad bendrovė sąmoningai rinkosi tvaresnį kelią – skenavimą ne specialia įranga, o telefonu, kurį šiandien visada turime šalia.
Dalis technologijų, paverčiančių apsipirkimą patogesniu, pirkėjams net nėra matomos, kitos – savitarnos kasos, terminalai su personalizuotais pasiūlymais ar netrukus pradėsiantys veikti taromatai, kur galima bus palikti visą tarą vienu ypu – gerai pažįstami „Rimi“ pirkėjams. Visi jie padeda įgyvendinti vieną esminių bendrovės tikslų – padėti žmonėms taupyti laiką.
„Apsipirkimo kokybė ir šio proceso pagreitinimas yra visada mūsų dėmesio centre. Siekiame, kad pirkėjo kelionė būtų lengvesnė, kuo intuityvesnė, be trikdžių ir nereikalingo laukimo, nes niekas nenori stovėti eilėse ir gaišti prekybos centre. Technologijos čia vaidina svarbu vaidmenį todėl stengiamės žengti koja kojon su pažanga ir suteikti savo pirkėjams galimybę išbandyti naujausias inovacijas“, – kalba „Rimi Lietuva“ vadovas.