Pirmieji Lietuvoje: veiklą pradeda dirbtinio intelekto agentūra „Why AI“

„IBM“ duomenimis, per ateinančius trejus metus dėl dirbtinio intelekto diegimo 40 proc. darbuotojų turės persikvalifikuoti.
„Po didžiuliu šurmuliu apie dirbtinio intelekto suteikiamas galimybes slypi gili praktinių žinių praraja. Esame labai ankstyvuose technologijos žingsniuose ir pasaulio įmonės dar tik pažindinasi su pagrindiniais DI įrankiais bei jų veikimo būdais, o tik retos organizacijos išnaudoja tikrąjį šių įrankių potencialą. Todėl įžvelgiame didelį DI švietimo poreikį mūsų šalyje bei siūlome svarbiausią šios problemos sprendimo būdą: praktinius į profesionalą orientuotus švietimo sprendimus, padėsiančius darbuotis ateities pasaulyje. Tikimės, kad ką tik susibūrusi „WhyAI“ komanda pakels verslų technologinį raštingumą bei prisidės prie pozityvių pokyčių šalyje“, – teigia „Why AI“ įkūrėjas Antanas Bernatonis.
DI ne pakeis, o įgalins žmogų
Dėl plataus pritaikymo galimybių bei techninių žinių nereikalavimo tokios generatyvinio dirbtinio intelekto (GDI) programos, kaip „ChatGPT“, „Bard“, „Midjourney“ ar „DALL-E“ sukėlė tikrą technologijų revoliuciją. Priešingai nei daugelis DI išradimų praeityje – šie sprendimai pritaikomi kasdienėms darbo nepriklausomai nuo technologinio raštingumo. Pavyzdžiui, naudojant el. paštą, kuriant turinį ar analizuojant rinką.
„McKinsey“ prognozuoja, kad iki 2030 m. GDI galėtų automatizuoti iki 70 proc. verslo veiklų beveik visose profesijose, o tai pasaulio ekonomikai sukurtų papildomą 2,6-4,4 trilijonų dolerių vertę kiekvienais metais. Didžioji dalis šios vertės atkeliaus per darbuotojų produktyvumo auginimą.
„Generatyvinio dirbtinio intelekto įrankių panaudojimo įgūdis yra reikalingas visoms organizacijoms. Patirties su šia technologija jau prašoma ir darbo skelbimuose ar interviu. Nepaisant to – švietimo srityje patikimos informacijos vis dar trūksta, nes tiesiog nespėjama žengti išvien su inovacijomis. Dažniausiai fokusuojamasi arba į teorinius panaudojimo būdus, arba tik į sudėtingus technologinius procesus. Nei vienas, nei kitas kelias nėra optimalus ir rekomenduotinas didžiajai daliai verslų. Bendraujant su dešimtimis įmonių matome, kad svarbiausias uždavinys šiandien – praktinių GDI įrankių panaudojimas darbuotojams kasdieninėse veiklose čia ir dabar“, – mintimis dalijasi „Why AI“ įkūrėjas.
Pasak Antano Bernatonio, viešojoje erdvėje girdimos apokaliptinės nuomonės apie dirbtinio intelekto ateitį profesinėje erdvėje neatspindi tikrojo šios technologijos potencialo.
„Mokymų metu tenka kartoti, jog DI tiesiogiai nepakeis darbuotojų, tačiau juos įgalins dirbti aukštesniame lygmenyje. Pagrindinė dirbtinio intelekto įrankių vertė: darbuotojo optimizavimas, taupant laiką ir keliant kokybės standartą. Vadovaujantis šia mintimi ir sukūrėme savo šūkį: „Į žmogų orientuoti DI procesai“. Esame įsitikinę, kad didžiausia technologijų vertė ateina per žmogaus potencialą, kai organizacijose darbuotojai realiai pradeda naudoti jau dabar prieinamus įrankius. Ir tik tada atsiranda sudėtingesni DI sprendimai, kurie kyla iš realaus poreikio ir matant naudojimą, o ne bandant užkamšyti spragas. Pirmas žingsnis turėtų būti ne brangių sistemų diegimas, bet efektyvus visiems prieinamų sprendimų išnaudojimas, įgalinant esamą žmogaus potencialą“, – pastebi „Why AI“ įkūrėjas.
Mokymų poreikis sparčiai auga
DI treneris savo mokymais pasiekė dešimtis tūkstančių žmonių ir išskiria pasikartojančią tendenciją.
„Dirbtinio intelekto mokymų metu tenka prisiliesti prie daugelio verslo sektorių bei iš arčiau susipažinti su jų problemomis. DI mokymus jau išbandė reklamos, logistikos, pramonės, finansų sektorių atstovai, o tarp klientų galima pamatyti didžiuosius rinkos žaidėjus. Tačiau nepriklausomai nuo industrijos, po mokymų matome visiškai pasikeitusį darbuotojų požiūrį į technologiją ir jos pritaikymo būdus. Džiugu, kai kolegos gali realiai įvertinti rizikas bei galimybes ir nebijoti dirbtinio intelekto, o jį žingsnis po žingsnio pritaikyti kasdienėse užduotyse. Tai atveria naujas produktyvumo galimybes“, – džiaugiasi Antanas Bernatonis.
„Why AI“ siūlo teorinius bei praktinius mokymus, orientuotus į konkrečios įmonės specifiką ir problemas. Kursų pagrindinis tikslas – suteikti šiuolaikines kompetencijas ir suvokimą, leisiantį kokybiškai panaudoti naujausius DI įrankius. Jau netrukus pasirodys atskira mokymų programa švietimo ir viešojo sektoriaus įmonėms.
Taip pat teikiamos ir platesnės aprėpties DI paslaugos: svarbiausių technologijų naujienų analizė, praktinių procesų gidai bei individualių DI įrankių kūrimas. Bendrovės komanda gali pasiūlyti DI audito paslaugas, leisiančias atrasti sritis, kuriose būtų galima įterpti technologiją optimizuojant kasdienius darbuotojų veiklos procesus.