Seimas leido skaidyti „Lietuvos geležinkelius“

Publikuota: 2018-12-20
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Seimas ketvirtadienį uždegė žalią šviesą bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pertvarkai. 

Už Geležinkelių transporto kodekso pataisas balsavo 69 Seimo nariai, o susilaikė 9. 

Jos numato, kad vietoj trijų „Lietuvos geležinkelių“ direkcijų – Keleivių, Krovinių vežimo ir Geležinkelių infrastruktūros – bus steigiamos trys naujos bendrovės, kurių akcijas valdys „Lietuvos geležinkeliai“. Pastarųjų visas akcijas ir toliau valdys valstybė.

Pakeitimais taip pat įteisinta kombinuoto keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslauga.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis Seimui aiškino, kad strateginė Lietuvos įmonė išliks valstybės rankose, bet taps skaidresnė, finansiškai stabili ir lengviau valdoma. Ji geriau užtikrins geležinkelio vežėjų teisių ir interesų apsaugą ir, tikėtina, duos didesnę grąžą valstybei.

Nepertvarkant „Lietuvos geležinkelių“, Briuselis prieš valstybę gali pradėti pažeidimo procedūrą.

Naujam „Lietuvos geležinkelių“ veiklos modeliui šių metų gegužę pritarė Vyriausybė. Pertvarkant įmonę, pavyzdžiu pasirinkta Vokietijos geležinkelių reforma.

Iki šiol nė viena valdžia nesiryžo bent struktūriškai pertvarkyti LG, iki 2016-ųjų pabaigos turėjusių „valstybės valstybėje“ įvaizdį, primena BNS. Pagal dabar siūlomą modelį pertvarkyti įmonę 2016 m. Europos Komisijai žadėjo Algirdo Butkevičiaus Vyriausybė, 2011 m. panašų kontroliuojančiosios bendrovės modelį konservatorių ir liberalų Vyriausybei siūlė tuometinis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, į tris atskiras įmones geležinkelius išskaidyti ketinta ir 1999–2000 metais.

Daugiau skaidrumo, ne pelno

VŽ rašė, kad pokyčiais siekiama įgyvendinti Europos Sąjungos (ES) narėms keliamus reikalavimus bei didinti LG įmonių grupės efektyvumą. Vadinamasis ketvirtasis ES geležinkelių paketas numato, jog ES narės turi užtikrinti geležinkelių infrastruktūros valdytojo veiklos nepriklausomumą, nešališkumą ir finansinį skaidrumą.

Tiesa, griežtesnių reformų Susisiekimo ministerija neplanuoja. „Lietuvos geležinkeliai“  yra atsakingi už Kaliningrado tranzitą, todėl radikalus geležinkelių liberalizavimas būtų nepriimtinas – pokyčius būtina vykdyti nuosekliais ir pamatuotais žingsniais, kad pertvarka būtų subalansuota ne tik rinkos, bet ir valstybės interesų apsaugos požiūriu.

VŽ ne kartą klausė rinkos dalyvių nuomonės apie numatytus pokyčius „Lietuvos geležinkeliuose“.

Vidmantas Dambrauskas, UAB Birių krovinių terminalo vadovas ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas, VŽ yra sakęs, kad LG skaidyti yra teigiamas žingsnis, nes taip atsiras daugiau aiškumo ir skaidrumo.

„Kai dabar viskas bendrame katile, galima manipuliuoti skaičiais. O kai bus atskirtos trys veiklos, bus aišku, kokie yra ekonominiai rezultatai, kokį efektą duoda viena ar kita operacija ar pervežtas krovinys“, – dėstė jis.

Edmundas Daukantas, „Deutsche Bahn“ grupės logistikos įmonės UAB „Schenker“ vykdomasis direktorius ir Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos viceprezidentas, VŽ yra sakęs, kad po tokio pobūdžio reformos nuo 2004 m. Vokietijoje rinka tapo laisvesnė, o geležinkelių transportas – patrauklesnis. Tačiau geležinkelių bendrovė nesulaukė gausesnio pelno.

VŽ rašė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ per pirmus devynis šių metų mėnesius gavo 338,7 mln. Eur pajamų – 5,2% daugiau, nei tuo pačiu metu pernai (319 mln. Eur). Šių metų sausio-rugsėjo periodu bendrovė gabeno 41,6 mln. t krovinių – 8,5% daugiau, nei tuo pačiu laikotarpiu 2017-aisiais, kai įmonė pervežė 38,3 mln. t. Taip pat, 8,4% didėjo ir keleivių skaičius – nuo 3,536 mln. iki 3,832 mln.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 1

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 2

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 25

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau