Dėl sprendimo perkelti būstinę „Nordea“ netenka klientų Švedijoje

Klientų pasitraukimą užfiksavo du internetiniai nekilnojamojo turto paskolų brokeriai bei patvirtino kiti šioje šalyje veikiantys bankai, skelbia „Bloomberg“. Tiesa, „Nordea“ tikina, kad klientų srautas yra „normalaus lygio“, o banko sprendimas persikelti daugumai klientų nėra svarbus klausimas.
Šį mėnesį didžiausias Skandinavijos bankas paskelbė perkelsiantis savo pagrindinę būstinę į Helsinkį. Pagrindinis šio veiksmo tikslas – noras priklausyti euro zonos bankų sąjungai. Šis sprendimas reikš, kad Švedijos reguliavimo tarnybos nebeturės pilnų svertų kontroliuoti banko operacijų šioje šalyje.
„Lanbyte“, Švedijos internetinis brokeris, skaičiuoja, kad bankas iki praėjusio antradienio, praėjus mažiau nei savaitei po paskelbimo apie persikraustymą, prarado klientų, kurių turimų paskolų vertė sudaro 5 mlrd. kronų (525 mln. Eur).
„Nors tai yra gana nedidelis nuostolis „Nordea“, tai daugiau yra prekės ženklo klausimas. Jeigu jie netenka kelių milijardų kronų paskolų, tai nėra didelė suma. Tačiau tai svarbiau prekės ženklui, o ne finansams“, - sako Alexanderis Widegrenas, „Lonbyte“ vadovas.
„MittBolan“, kitas Švedijos internetinis brokeris, pažymi, kad pastaruoju metu išgirsta daug nusivylusių ir nepatenkintų banko klientų skundų. Įmonės vadovas teigia, kad klientų, norinčių pakeisti banką, kreipimųsi skaičius po „Nordea“ pranešimo išaugo 220%. Tikrasis perėjimų mastas paaiškės vėliau, kadangi įprastai visiškai perkelti visas paslaugas į kitą banką užtrunka apie 45 dienas.
SBAB, kitas Švedijos bankas, taip pat skelbia, kad pereiti norinčių „Nordea“ klientų skaičius per savaitę išaugo daugiau nei du kartus. Apie panašias tendencijas skelbia ir SEB bei „Svenska Handelsbanken“.
„Nordea“ atstovas tikina, kad visa reikalinga informacija klientams yra teikiama, o ypatingo jų aktyvumo kol kas neužfiksuota.