„Microsoft“ įsikūrė „Apple“ darže

Ketvirtadienį vykusioje konferencijoje „Microsoft“ vadovai pademonstravo pirmąją „Office“ versiją, sukurtą pirmiausia liečiamajam ekranui. Ji skirta „iPad“ ir ją galima atsisiųsti kaip nemokamą programėlę. Tiesa, vartotojai, norintys ne tik peržiūrėti dokumentus, bet ir kurti ar redaguoti juos, turi prenumeruoti debesų kompiuterijos paslaugą „Office 365“, kurios kaina – nuo 100 USD metams.
Tokiu ėjimu kompanija iš dalies apėjo konkurentės „AppStore“ parduotuvę – „Apple“ gauna savo standartinę 30% dalį nuo prenumeratos pardavimų savo parduotuvėje, tačiau nieko nepelno iš esamų prenumeratorių ir didelių pirkimų, kuriuos vykdo kompanijos.
Populiariomis „Microsoft“ programomis – „Word“, „Excel“, „Power Point“ ir kitos – nuo šiol bus galima naudotis „iPad“, tačiau, kaip pastebi „Forbes“, kompanijos el. pašto programos „Outlook“ sąraše nėra.
„Sveiki atvykę į „iPad“ ir „AppStore“, – po pranešimo „Twitter“ paskelbė Timas Cookas, „Apple“ vadovas.
„Ačiū Timai Cookai, džiaugiamės atnešdami „Office“ magiją „iPad“ klientams“, – atsiliepė p. Nadella.
Pamiršo „Windows“
„Microsoft“ nepristatė jokios programinės įrangos „Windows“ operacinei sistemai, taip atskleisdama besikeičiančią kompanijos strategiją. Pono Nadellos pirmtakas Steve‘as Ballmeris daugiausia dėmesio skyrė asmeniniams kompiuteriams ir pačios „Microsoft“ įrenginiams.
Kaip rašo CNBC, strategija, kurios imasi „Microsoft“, yra tapti paslaugų skirtingoms platformoms kompanija, kurios centre atsiduria „Office“.
„Nadella yra debesų kompiuterijos žmogus, jis susitelks ties tuo, kas buvo sėkminga, ir tuo, kur yra ateitis. „Windows 8“ iki šiol buvo itin nesėkminga“, – „Reuters“ kalbėjo Danielis Ives, „FBR Capital Markets“ analitikas.
„Ballmerio eroje, jei kas nors norėjo „Office“, jie turėjo įsigyti „Microsoft“ planšetę. Kaip tai veikė? Skaičiai sako, kad tai neveikė itin gerai. Ar jie gali uždirbti krūvas pinigų parduodami „Office“ kituose įrenginiuose? Aš manau, taip“, – „Forbes“ sakė Robas Koplowitzas, „Forrester“ analitikas.
Naujasis kompanijos vadovas pristatymą pradėjo santūriu įvadu į „Microsoft“ strategiją mobiliame, debesų kompiuterijos pasaulyje. Tai pirmasis viešas jo pasirodymas po 52 dienų naujose pareigose.
Apsirengęs juodais polo marškinėliais ir džinsais, kompiuterių specialistas pasižymėjo programuotojų humoru ir anglų poeto T. S. Elioto citatomis – gerokai kitokiu stiliumi, nei energingas p. Ballmeris. Po pristatymo p. Nadella taip pat atsakė į kelis žurnalistų klausimus – tai irgi pasikeitimas kompanijos stiliuje.
Ponas Nadella nieko neužsiminė apie tai, ar „Microsoft“ ketina išleisti liečiamiesiems ekranams subalansuotą „Office“ programėlių rinkinį „Windows 8“ operacinei sistemai.
„Windows“ strategijoje pasikeitimų nėra, tik tai, kad mes norime būti žinomi kaip inovatyvi kompanija, kuriai kai kuriose kategorijose dar reikia prisivyti kitus“, – sakė p. Nadella.
Planšetinio kompiuterio „Microsoft Surface“, vienos pagrindinių p. Ballmerio iniciatyvų, pristatyme, šalia „Samsung“ ir „Acer“ planšečių bei „iPad“, išvis nebuvo. Atsakydamas į klausimus, p. Nadella apie kompanijos nuosavą įrenginį nieko neužsiminė.
Turėjo, bet nedrįso
Analitikai skaičiuoja, kad „Microsoft“ pajamas „iPad“ skirtas „Office“ paketas galėtų padidinti nuo 840 mln. USD iki 6,7 mlrd. USD. Tiesa, pasak kai kurių specialistų, „Microsoft“ gerokai pavėlavo.
Paprastu valdymu pasižyminčios programėlės, tokios kaip „Haiku Deck“, „Quip“, „Smartsheet“ ir „Evernote“, taip pat „Google Apps“ yra pamėgtos jaunų vartotojų, kurie galbūt išvis nėra matę „Office“.
Pasak „Reuters“ šaltinių, „iPad“ versiją savo programų paketui „Microsoft“ turėjo jau prieš kelis metus, tačiau kompanija nenorėjo pakenkti savo pačios operacinės sistemos ir įrenginių pardavimams. Tačiau dabartinį kompanijos ėjimą galėjo paskatinti menki „Microsoft Surface“ pardavimai ir mažas įrangos kompanijų susidomėjimas „Windows 8“.
„Microsoft“ akcijos po pranešimo nukrito maždaug 1%, tačiau vis dar yra 8% pakilusios nuo to, kai kompanijos vadovu tapo p. Nadella.