2013-01-22 01:01

Verslas - už maitinimo įstaigų reitingavimą

Kavinių ir restoranų atstovai Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) planus reitinguoti šalies maitinimo įstaigas sako laikantys gera idėja - jeigu tik bus rasta, kaip objektyviai ją įgyvendinti.

"Mes visiškai neturime ir nežinome jokios metodikos. Jeigu būtų vertinama, tai norėtųsi, kad vertintų objektyviai, labai aiškiai. Bet mes, verslininkai, net nesame paklausti, net nesame supažindinti", - LRT "Panoramai" sakė Zita Lukoševičienė, Klaipėdos senamiesčio verslininkų sąjungos pirmininkės pavaduotoja, kurią cituoja lrt.lt.

Verslo teigimu, apie reitingavimą jie ir patys galvoja jau maždaug dešimtmetį, bet vis neranda, kaip tai padaryti. Esą toje pačioje Anglijoje, kurią pavyzdžiu teikia VMVT, tai buvo kur kas paprasčiau, nes veikia visa tiekimo sistema - produktai ar žaliava nesikeičia metų metus. O Lietuvoje, tiekėjui bankrutavus ar persigalvojus, restoranui tenka keisti meniu.

"Vartotojui svarbus jo paties įspūdis, o ne reitingai. Reitingavimo gal labiau reikia valdiškoms institucijoms, vedant svečius, pasirenkant restoranus, aptarnavimą", - komentuoja Evalda Šiškauskienė, Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė.

Reitingavo sistema, planuojama, pradės veikti metų pabaigoje. Kavinių ir restoranų, kurių dabar Lietuvoje – šiek tiek daugiau nei 9.000, įverčiai bus skelbiamas internete.

VŽ rašė, kad pernai buvo užregistruota per 600 vartotojų skundų dėl viešojo maitinimo įmonių. Anot inspektorių, sparčiai daugėja higienos pažeidimų.

"Pastarųjų metų vartotojų skundų analizės duomenys rodo, kad kas ketvirtas į VMVT besikreipiantis vartotojas yra nepatenkintas viešojo maitinimo įmonių veikla, skundžiasi atšalusiais patiekalais, įtartinu jų skoniu, kokybe, šviežumu, porcijų dydžiu", - teigia VMVT.

52795
130817
52791