Projektinis ugdymas mokykloje – sėkmingos karjeros garantas
„Licėjuje ugdome smalsią, kūrybišką ir aktyvią asmenybę, pasiruošusią tarptautiniams iššūkiams ir besikeičiančiam ateities pasauliui“, – sako „Erudito“ licėjaus direktorius doc. dr. N. Pačėsa. Ypatingas dėmesys skiriamas projektinėmis veiklomis grįstam ugdymui (angl. Project Based Learning).
„Projektiniam ugdymui skiriame labai daug dėmesio, tai mūsų mokyklos išskirtinumas ir neatsiejama „Erudito“ licėjaus filosofijos dalis. Komandinis darbas, darbų pasiskirstymas komandoje ir asmeninė atsakomybė, laiko planavimas, reiklumas sau ir komandos draugui ugdo pačią jauną asmenybę ir bendrąsias kompetencijas, kurių tikrai reikia šiuolaikiniam jaunam žmogui“, – teigia mokyklos vadovas N. Pačėsa. Projektinėse veiklose moksleiviai mokosi prisiimti atsakomybę, veikti komandoje, savarankiškai ir kritiškai mąstyti, priimti sprendimus, ieškoti idėjų, kaip jas įgyvendinti ir paversti vertingais rezultatais. „Visa tai labai svarbu profesiniame pasaulyje, kurio veikimo būdai sparčiai keičiasi, verslo pasaulis ateityje vis labiau bus paremtas projektinėmis veiklomis, jos taps dominuojančios, ir ši tendencija tik stiprės“, – įsitikinęs doc. dr. N. Pačėsa.
Jam pritaria ir verslininkas, visuomenininkas, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius. Dvi dukras į „Erudito“ licėjų leidžiantis verslininkas pastebi, kad projektinės veiklos sparčiai keičia moksleivių požiūrį į patį mokymosi procesą ir mąstymo bei kitus įpročius.
„Projektai moko to, ko šiandien jaunam žmogui labai trūksta – kantrybės ir nuoseklumo, – įsitikinęs V. Janulevičius. – Įvairios projektinės veiklos, kurios kartais trunka nuo šešių iki aštuonių savaičių, moko veikti komandoje, susitarti, priimti sprendimus, imtis lyderystės ir džiaugtis bendrais rezultatais. Komandinio darbo įgūdžiai ypač svarbūs paauglystėje. Asmeninė raiška ir individualumas – dar viena iš didžiųjų verčių, kurių įgyja moksleiviai, įgyvendindami projektus jau nuo priešmokyklinės klasės.“
Ugdyti savarankiškumą ir iniciatyvumą – viena iš pamatinių „Erudito“ licėjaus vertybių, o doc. dr. N. Pačėsa pabrėžia projektinio ugdymo svarbą ugdant mokinių kūrybiškumą, verslumą: „Kiekvienas projektas yra unikalus ir atskleidžia inovatyvaus mąstymo potencialą.“ Jis svarbus integralumo ugdymui, nes gautas žinias projektuose moksleiviai mokosi integruoti, žinios įgauna prasmę, nes jas mokiniai pritaiko skirtingose situacijose, kuria sprendimus ir formuluoja įžvalgas.
„Be to, projektų pristatymai moko kalbos ir kalbėjimo kultūros, įsitraukimo, aktyvaus dalyvavimo. Visa tai yra ir bendros kultūros, etiketo dalis, kurią išmanyti šiuolaikiniam jaunam žmogui taip pat pravartu – apie šių įgūdžių ugdymo svarbą vis daugiau kalbama ir įvairiuose švietimo renginiuose, konferencijose, tiriama šių kompetencijų ir įgūdžių įtaka“, – pastebi doc. dr. N. Pačėsa.
„Projektinis ugdymas padeda formuoti teisingą žinių ir gebėjimų branduolį, kurio reikia profesionaliame pasaulyje. Mokiniai patiria ir išmoksta, kokiais žingsniais ir būdais idėjos paverčiamos vertingais rezultatais, ir nenuleisti rankų, kol nepasiektas galutinis rezultatas, – projektinio ugdymo naudas akcentuoja V. Janulevičius. – Nuostabu, kad tai tampa mokymosi kultūros ir neatsiejama „Erudito“ licėjaus identiteto dalis.“