Kodėl darbuotojai DI naudojasi slaptai

Taip yra todėl, kad 53% tų, kurie darbe naudoja DI svarbiausioms užduotims atlikti, nerimauja, jog dėl to jie darbdaviams atrodys lengvai pakeičiami, rodo naujausias „Microsoft“ ir „LinkedIn“ tyrimas.
Be to, beveik pusė specialistų nerimauja, kad DI pakeis jų darbo vietas, ir svarsto galimybę per ateinančius metus palikti dabartines pareigas, praneša „CNBC Make It“.
Tyrimo metu apklausta 31.000 žmonių 31 šalyje, įskaitant JAV, Jungtinę Karalystę, Vokietiją, Prancūziją, Indiją, Singapūrą, Australiją ir Braziliją, nagrinėjamas dirbtinio intelekto poveikis darbo rinkai.
Colette Stallbaumer, „Microsoft Copilot“ generalinė direktorė ir viena iš „Microsoft WorkLab“ įkūrėjų, teigia, kad darbuotojai turi įveikti savo baimes ir susitaikyti su DI.
„Kuo daugiau įsitrauksite ir išmoksite, tuo geriau jums seksis. Žmonės turi įveikti baimę ir pereiti prie optimistiškesnio požiūrio į DI, pasinaudoti galimybe išmokti naujų įgūdžių, nes visi duomenys rodo, kad tokie darbuotojai bus paklausesni“, – „CNBC Make It“ sako C. Stallbaumer.
Vadovai noriai samdo turinčius DI gebėjimų
Tyrimo duomenimis, per pastaruosius 8 metus talentų, techniškai išmanančių DI, samda išaugo 323%. Tačiau didelę paklausą turi ir ne techninio profilio darbuotojai, mokantys naudotis tokiomis DI priemonėmis kaip „ChatGPT“ ir „Microsoft Copilot“.
66% vadovų pripažįsta, jog nesamdytų žmogaus, neturinčio DI įgūdžių, o 71% lyderių mieliau įdarbintų mažiau patyrusį darbuotoją, turintį žinių apie DI, nei daugiau patirties turintį asmenį, nemokantį naudotis technologija.
Nors vadovai vertina DI žinias, jie patys nesiima apmokyti darbuotojų ir lavinti jų įgūdžių. Beveik pusė JAV vadovų šiuo metu neinvestuoja į darbuotojams skirtas DI priemones ar produktus, o tik kiek daugiau nei ketvirtadalis įmonių šiais metais planuoja pasiūlyti mokymus apie generatyvinį DI.
Be to, tik 39% žmonių visame pasaulyje, kurie darbe naudoja DI, iš darbdavių sulaukė tokių mokymų.
„Duomenys rodo, kad darbuotojai supranta DI reikalingumą ir siekia išmokti juo naudotis, bet pačios įmonės dar ne visiškai yra tam pasiruošusios“, – „CNBC Make It“ teigia Aneeshas Ramanas, „LinkedIn“ viceprezidentas ir darbo rinkos ekspertas.
Jis ragina įmones eiti į priekį ir kalbėtis apie tai, kaip panaudoti DI ir kaip jis padės augti verslui.
Naudoja DI, kad būtų vienu žingsniu priekyje
Nepaisant kai kurių baimių, darbuotojai supranta DI įrankių teikiamus privalumus ir naudojasi jais siekdami karjeros.
Daugiau nei trys ketvirtadaliai specialistų teigia, kad jiems reikia DI įgūdžių tam, jog išliktų konkurencingi darbo rinkoje. Jie įsitikinę, kad mokėjimas naudotis DI suteikia daugiau galimybių įsidarbinti. Kiek mažiau nei 70% mano, kad naujosios technologijos išmanymas gali padėti jiems greičiau pakilti pareigose.
„Svarbiausia visiems suvokti, kad daugumos mūsų darbo vietos keisis ir atsiras naujų pareigybių. Tai, ką gali padaryti kiekvienas iš mūsų – išmokti naudotis DI“, – paaiškina A. Ramanas.