„Labbis“ sukūrė pirmąją Lietuvoje DI paremtą personalo valdymo sistemą

Bendrovės informacinių technologijų vadovas Andrejus Prožoga pasakoja, kad automatizacijos sprendimų plėtrą paspartino skaitmenizacija. Pastarajai postūmį davė pandemija. Būtent tuomet įmonės IT ir duomenų specialistai ėmė ieškoti būdų plačiau išnaudoti dirbtinį intelektą. O „Labbis“ partneriui „Microsoft“ pradėjus vis daugiau investuoti į „Open AI“ – bendrovei tai suteikė greičio prognozavimo sprendimo realizavimui, nes buvo gautos visos reikalingos priemones: duomenų bibliotekos ir matricos.
Žino, kiek darbuotojų neatvyks?
„Pirmiausiai pradėjome kurti bandomąjį sprendimą, leidžiantį prognozuoti, kiek vieno mūsų kliento darbuotojų žiemą dėl ligų neatvyks į darbą. Iš pradžių dirbtiniam intelektui apmokyti naudojome 5000 darbuotojų neatvykimo į darbą duomenis. Jais grįstas sprendimas leido prognozuoti neatvykimą 70-80 proc. tikslumu, o išplėtus duomenų imtį, tikslumas gerokai išaugo. Dabar mūsų darbo užmokesčio, personalo, procesų ir užduočių valdymo sistema bandomojoje versijoje turi prognozavimo funkciją. Pirmieji klientai netrukus prisijungs prie pilotinio projekto. Apie tokius sprendimus Lietuvoje girdėti dar neteko“, – džiaugiasi A. Prožoga.
Jo teigimu, turėdami didelį duomenų kiekį, bendrovės specialistai iš karto ieško būdų juos struktūrizuoti ir paruošti dirbtinio intelekto apmokymui. Šis procesas tampa prognozavimo įrankių pagrindu. „Labbis“ atstovas pabrėžia, kad visų dirbtinio intelekto sprendimų efektyvumas priklauso nuo duomenų kokybės ir kiekio.
Verslai jau dabar mato vertę
Dirbtinio intelekto vaidmuo verslo procesuose tik didės. Tą rodo ir tarptautinės konsultacijų bendrovės KPMG šiemet atlikto pasaulio įmonių tyrimo rezultatai – daugiau nei 70 proc. vadovų per artimiausius dvejus metus svarsto įsidiegti sistemas, turinčias dirbtinio intelekto galimybes.
„Pastebime, kad klientai vis dažniau teiraujasi, ar naudojame dirbtinį intelektą, kuris padėtų sumažinti monotoniškų užduočių kiekį ir padidintų darbo efektyvumą. Tad akivaizdu, kad ateityje dirbtiniu intelektu paremtų sistemų poreikis tik didės“, – teigia A. Prožoga.
Tą patvirtina ir inžinerinių sistemų projektavimo, montavimo ir priežiūros bendrovės „Santjana“ direktorius Rimvydas Ramanauskas. Jis pasakoja, kad šis dirbtiniu intelektu paremtas personalo valdymo įrankis ne tik stipriai palengvins žmogiškųjų išteklių specialistų darbą, bet ir prisidės prie verslo efektyvumo didinimo.
„Mūsų darbo specifika lemia, jog projektus, užduotis planuojame į priekį. Tad netikėtumų planuojant žmogiškuosius resursus siekiame vengti maksimaliai. „Labbis“ pasiūlyto personalo valdymo įrankio vertę matau ir trumpuoju, ir ilguoju periodais. Operuojant darbuotojų atvykimo ar neatvykimo prognoze, atsiranda galimybė kur kas efektyviau sudarinėti darbuotojų grafikus, o tai leis kokybiškai bei laiku įgyvendinti visus įsipareigojimus klientams”, – dalijasi R. Ramanauskas.
Saugumas ir „Baltųjų programišių“ indėlis – neatsiejama sėkmės dalis
Kai kalbama apie duomenų naudojimą ir dirbtinį intelektą, saugumas tampa kritiškai svarbus. A. Progoža dalijasi, kad visi bendrovės produktai yra kuriami laikantis gigantės „Microsoft“, kurios oficialia partnere „Labbis“ yra jau 25 metus, saugumo standartų. Taip pat visi įmonės produktai testuojami vadinamų „baltųjų programišių“.
„Itin didelį dėmesį skiriame duomenų nutekinimo prevencijai, o duomenų šifravimui taikome aukšto lygio kriptografiją. 4-5 kartus per metus atliekame IT saugumo auditus, nuolat siekiame identifikuoti saugumo spragas ir jas pašalinti. Turime priemones, kurios leidžia užtikrinti, kad visi vartotojai turėtų prieigą tik prie tų duomenų, kuriais naudotis jiems suteiktos teisės“, – priduria A. Prožoga, bendrovės „Labbis“ IT vadovas.