2023-10-22 19:17

„Microsoft“ vadovas S. Nadella: empatija – sunkiausiai išmokstamas įgūdis

Satya Nadella, „Microsoft“ CEO prieš „Axel Springer“ apdovanojimų ceremoniją Berlyne. (Sebastian Gollnow/„Scanpix“) nuotr.
Satya Nadella, „Microsoft“ CEO prieš „Axel Springer“ apdovanojimų ceremoniją Berlyne. (Sebastian Gollnow/„Scanpix“) nuotr.
Šiandien daug kalbama apie tai, kad lyderiams svarbu pasižymėti minkštaisiais įgūdžiais. Tradiciškai jiems priskiriama empatija, kaip sako Satya Nadella, „Microsoft“ CEO, vis dar vertinama nepakankamai.

„Empatija nėra minkštasis įgūdis“, – interviu su vokiečių leidyklos „Axel Springer“ generaliniu direktoriumi Mathiasu Döpfneriu, kurį cituoja verslo portalas „Fortune“, sakė S. Nadella.

„Sakyčiau, užmegzti ryšį su žmonėmis – labai sunku“, – sakė S. Nadella.

Pasak S. Nadellos, empatija ne tik padeda vadovams turėti geresnį ryšį ne tik su darbuotojais, bet ir su klientais.

„Pavyzdžiui, inovacijos yra ne kas kitas kaip nepatenkintų, neišreikštų klientų poreikių supratimas. Kaip suprasti, ko žmonėms reikia – mąstyti empatiškai“, – kalbėjo bendrovės „Microsoft“ CEO.

Tai ne pirmas kartas, kai 2014 m. JAV technologijų milžinės vairą perėmęs indų kilmės amerikietis pabrėžia empatijos darbe galią.

„Jei būsite atjautūs savo darbuotojams, jie stengsis ir įmonė darys pažangą“, – sakė S. Nadella viename „LinkedIn“ tinklalaidės „Hello Monday“ epizode.

Anksčiau jis taip pat yra viešai kalbėjęs apie tai, kaip augindamas neįgalų sūnų Zainą, kuris mirė 2022 m. vasarį, būdamas 26 metų, tapo empatiškesniu lyderiu.

O šiais metais S. Nadella tapo „Axel Springer“ apdovanojimo, skiriamo asmenybėms, kurios yra itin novatoriškos, kuria pasaulyje pokytį, formuoja kultūrą ir prisiima socialinę atsakomybę, laimėtoju. 

Pernai jį gavo Volodymyras Zelenskis, Ukrainos prezidentas. 

Apdovanojimą kasmet skiria ir nugalėtoją renka vokiečių leidykla „Axel Springer“.  

Pakito po pandemijos

Pažeidžiamumas darbe ne visada buvo vertinamas kaip privalumas, tačiau pandemijos metu darbuotojams, kuriuos vargino vienišumo jausmas, padaugėjo pareigų namuose ir kt., prireikė vadovų, galinčių išklausyti, sukurti bendrumo jausmą ir padėti išspręsti problemas.

Skirtingai nei kietieji įgūdžiai, minkštieji lemia tai, kaip bendraujate su savo komanda. Emocinis intelektas, veiksmingas bendravimas, gebėjimas daryti įtaką ir motyvuoti – tai yra dalis jų.

Remiantis socialinės platformos „LinkedIn“ tyrimu, cituojamu portale „Fortune“, kuriame dalyvavo beveik 23.000 darbuotojų iš viso pasaulio, 61% darbuotojų teigė, kad minkštieji įgūdžiai darbo vietoje yra tokie pat svarbūs kaip ir kietieji įgūdžiai.

Kalbant apie empatiją, beveik 90% tarptautinės profesinių paslaugų bendrovės EY 2021 m. ataskaitoje apklaustų JAV darbuotojų teigė, kad empatiškas vadovas didina jų pasitenkinimą darbu, produktyvumą ir ugdo lojalumą.

Tuo tarpu daugiau nei pusė jų teigė, kad iš darbo yra tekę išeiti todėl, kad jų vadovas nebuvo pakankamai empatiškas, sprendžiant problemas darbe ar asmeniniame gyvenime.

52795
130817
52791