Geresnių matematikos rezultatų link: daugiau pamokų ir samprotavimo užduočių mokiniams, kursų mokytojams

„Pagrindinis siekis iki 2030 metų – padėti kiekvienam vaikui, mokiniui patirti sėkmę mokantis matematikos, o mokytojui – mokant matematikos, akcentuojant mąstymo gebėjimų stiprinimą“, – per spaudos konferenciją sakė ministrė.
Pasak J. Šiugždinienės, išanalizavus nepakankamų matematikos pasiekimų priežastis, nustatyta, kas trukdo siekti geresnių rezultatų – per mažai dėmesio samprotavimui, mąstymo gebėjimų stiprinimui, orientuojamasi į rutinines užduotis.
Siekiant geresnių rezultatų, planuojama tinkamai pritaikyti užduotis ir mokymo priemones, parengti užduočių banką, suteikti mokytojams galimybę tobulinti kvalifikaciją matematikos dalyko ir matematikos mokymo srityse, o patenkinamo lygio nepasiekę mokiniai bus papildomai konsultuojami.
Šioms priemonėms iki 2027 metų planuojama skirti apie 30 mln. Eur.
Daugiau matematikos pamokų
Pasak ministerijos, atnaujinus bendrąją matematikos programą, kuri bus įgyvendinama nuo rugsėjo, jau pradinėse klasėse bus mokoma matematinio samprotavimo. Programa sudarys galimybę ugdyti matematinį raštingumą – gebėjimą matematiškai samprotauti ir taikyti įgytas kompetencijas sprendžiant įvairias realias ir suprantamas problemas.
Pagal planą, taip pat daugės matematikai skiriamų valandų. Trečioje klasėje nuo 2023–2024 mokslo metų didinamas matematikai skirtų pamokų skaičius nuo dabartinių keturių iki penkių savaitinių pamokų – jų bus tiek, kiek ir antroje bei ketvirtoje klasėje.
Dešimtoje klasėje papildoma šio dalyko pamoka skiriama jau nuo 2021 metų. Nuo kitų mokslo metų III–IV gimnazijos klasėje taip pat daugėja matematikai skirtų valandų mokiniams, pasirinkusiems mokytis matematikos tiek išplėstiniu, tiek bendruoju kursu.
Taip pat planuojama, kad daugės mokymo pagalbos mokiniams, turintiems spragų. Nuo rugsėjo numatomos papildomos konsultacijos penktokams, I ir III klasių gimnazistams, kurie šį pavasarį laikydami pasiekimų patikrinimus nepasieks patenkinamo lygio. Tam numatytos ir papildomos lėšos, jos pasieks savivaldybes.
Numatoma kelti mokytojų kvalifikaciją
Nuo šių metų pedagogų rengimo centrai kartu su kitomis aukštosiomis mokyklomis ir tarptautiniais partneriais matematikos, pradinių klasių mokytojams siūlys naujas nacionalines kvalifikacijos tobulinimo programas, skirtas matematikos didaktikai.
Numatyta, kad kvalifikaciją pagal parengtas programas mokymuose galės tobulinti ne mažiau nei 70% visų matematikos ir pradinių klasių mokytojų.
„Pastaruoju metu matematikos mokytojams labai stigo specializuotų dalykinių mokymų. Šios programos užpildys spragą ir mokytojai galės atnaujinti savo kompetencijas, pvz., kaip dirbti su skirtingų mokymosi poreikių turinčiais vaikais, kaip nuo pirmosios klasės ugdyti matematikos aukštesniuosius mąstymo gebėjimus“, – pažymi R. Skaudžius, švietimo, mokslo ir sporto viceministras.
Naujos priemonės matematikai mokyti
Ministerija taip pat numato parengti naujų skaitmeninių mokymo priemonių, užduočių rinkinius, skirtus labiausiai probleminėms sritims, pavyzdžiui, matematiniam samprotavimui arba statistiniam raštingumui, ugdyti.
Pasak ministerijos, užduotis bus patogu naudoti, jos bus suskirstytos pagal įvairius požymius, pavyzdžiui, pasiekimų lygį arba pasiekimų sritį, todėl mokytojai galės pasirinkti savo mokiniams tinkamiausias užduotis.
Bus sukurtos vaizdo pamokos įvairioms matematikos temoms mokytis – apie plokštumos ir erdvės geometriją, vektorius, trigonometriją ir kitas temas, dalis jų bus su vertimu į gestų kalbą.
2022-aisiais vykusio matematikos egzamino neišlaikė 5.200 iš 14.500 moksleivių: apie 35%. Tai – blogiausias rezultatas per pastaruosius metus.