Kas tai? Eksperto įžvalgos

Nauja strateginė iniciatyva: sujungti korporacijų ir startuolių vertybes

Publikuota: 2018-10-25

Niekam ne paslaptis, kad, norint išlikti itin konkurencingoje šiandienos rinkoje, taikyti tradicinių verslo metodų ir laikytis įprastų žaidimo taisyklų nepakanka. „Verslo aplinka keičiasi, kaip ir klientų poreikiai bei technologijos. Todėl net ir didžiulės korporacijos privalo taikytis prie šių pokyčių“, – sako į SEB banko Lietuvoje organizuotą renginį „Finansų vadovų forumas 2018“ atvykęs Christofferis Malmeris, buvęs SEB grupės valdybos narys, dabar skaitmeninių tyrinėjimų iniciatyvos „SEB X“ vadovas.

„SEB X“ yra strateginė iniciatyva, leidžianti sukurti novatoriškas paslaugas banko klientams ir atrasti naujus verslo modelius. „SEB X“ veikla pradėta vos prieš 5 mėnesius, – sako Ch. Malmeris. – Taigi mes dar nežinome, kas iš to išeis. Stengiamės, kad „SEB X“ būtų išorėje visų egzistuojančių procesų ir vidinių struktūrų, taip leidžiame šiai organizacijai veikti nauju, dar neatrastu būdu, metame iššūkį jau egzistuojantiems veiklos modeliams, išbandome naujus.“

Sėkmės receptas

Paklaustas, kas turės daugiau pranašumų ateities rinkoje – startuoliai ar didelės korporacijos, Ch. Malmeris, sako, kad sėkmė labiausiai lydės tuos, kurie sugebės suderinti abiejų veiklos modelių privalumus: „Kas žmonėms patinka startuolių aplinkoje? Tai greitis, dinamika, lankstumas, prisitaikymas prie rinkos, nauji veiklos būdai. Startuoliai yra paremti nesėkmių ir naujų bandymų kultūra, tačiau tai – gerai. Dauguma idėjų iš pirmo karto nesuveikia, jas reikia transformuoti ir dirbti, kol galiausiai pavyksta. Ilgai veikiančios organizacijos neturi prabangos suklysti ir bandyti iš naujo, o startuoliai – turi, tai jų pranašumas.“

Vis dėlto, Ch. Malmeris sako, kad negalima atmesti didžiųjų korporacijų vertybių – žinomo ir patikimo prekių ženklo, sukauptos patirties, patikrintų veiklos modelių. Taigi, didžiosios korporacijos turi šansų perimti startuolišką mąstyseną ir veiklos pobūdį bei tapti konkurencingomis rinkoje.

„SEB grupėje dirba 15.000 darbuotojų, taigi mums, norint išbandyti ar įdiegti naujus dalykus, reikia įdėti daug pastangų ir, žinoma, tai nevyksta taip greitai, kaip mažuose startuoliuose. Tačiau mes siekiame sujungti šiuos du skirtingus pasaulius ir pasiimti iš jų abiejų tai, kas yra geriausio. Sėkmingas verslas iš startuolių turėtų perimti greitį, galimybę keisti kryptį kada panorėjus, jokios baimės suklysti, o iš korporacijų – istoriją, prekių ženklo žinomumą, tradicijas, patirtį ir žinias. Tie, kurie sugebės rinkoje suderinti šiuos du pasaulius, – užsitikrins sėkmę daugeliui metų į priekį“ – tvirtina Ch. Malmeris.

Prisitaiko prie pokyčių

Ch. Malmeris pasakoja, kad visa verslo ir bankų industrija keičiasi. Anot jo, yra pastebimi klientų elgesio pokyčiai, jų lūkesčiai auga. Sparčiai tobulėja ir technologijos, reikia suspėti jas pasivyti. Be to, keičiasi ir visa verslo aplinka, kuri formuoja banko veiklą, pavyzdžiui, bendrojo duomenų apsaugos reglamento (GDPR) pokyčiai, padarę verslininkams nemenką įtaką: padidinę asmens duomenų apsaugą, pareikalavę gauti leidimą tvarkyti asmens duomenis, sugriežtinę tiesioginės rinkodaros sąlygas ir kt.

„Ši technologijų, klientų elgesio ir verslo aplinkos pokyčių kombinacija pamažu performuoja visą bankų veiklą. Tai leidžia naujiems žaidėjams, sugebėjusiems tuos pokyčius įvaldyti greičiau, lengviau įžengti ir įsitvirtinti rinkoje. Tą matome ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Nauji žaidėjai – startuoliai – sugeba greitai prisitaikyti, o ilgus metus veikiančioms institucijoms tą padaryti yra sunkiau, reikia imtis daugybės veiksmų ir performuoti veiklą“, – teigia Ch. Malmeris.

Pasak Ch. Malmerio, bankas mato nemažai perspektyvų: bendradarbiauti su startuoliais, juos auginti, investuoti į bendrų produktų ir paslaugų kūrimą ar suteikti darbo vietą SEB Inovacijų centruose.

„Žinoma, ne visos partnerystės ir investicijos atsipirks, tačiau rizika nieko nedaryti yra didesnė nei rizika imtis veiksmų su nežinoma atomazga“, – tvirtina „SEB X“ vadovas.

Iniciatyva, skatinanti keistis

Norėdama prisitaikyti prie kintančios aplinkos, SEB grupė pristatė keletą iniciatyvų. Pirmiausia, praėjusiais metais Estijoje, o šiais metais Lietuvoje ir Latvijoje atidarė Inovacijų centrus, leidžiančius artimiau susipažinti su šiandien kuriamomis inovacijomis, atrasti naujas technologijas, kurios gali būti pritaikomos versle ir atneštų naudą klientams.

Taip pat š. m. gegužės mėn. SEB bankai Baltijos šalyse pirmieji finansinių technologijų įmonėms ir nepriklausomiems kūrėjams atvėrė prieigas prie savo duomenų naudojant programų sąsajas – API. Birželį pristatyta dar ir „SEB X“ iniciatyva, o rugsėjį Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje SEB pradėjo įgyvendinti finansinių technologijų startuolių finansavimo programą – bendradarbiaudamas su būsimais partneriais bankas kurs naujos kartos paslaugas klientams.

„Keičiasi tai, kaip mes organizuojame savo banko veiklą, kaip vykdome procesus. Aktyviai domimės kliento poreikiais ir, pritaikydami naujausias technologijas bei inovacijas, siekiame tuos poreikius atitikti ir taip įgyti pranašumą rinkoje“, – sako Ch. Malmeris.

„SEB X“ taikoma naujovių diegimo metodologija pastebima ir kitose industrijose: telekomunikacijų, finansinių paslaugų įmonėse (bankuose, draudimo bei investicijų bendrovėse, t. t.) ir kitose kompanijose.

Anot SEB atstovo, tai papildoma veikla su motyvuojančiu tikslu, tarsi priemonė skatinanti keistis ir pasiekti daugiau: „Manome, kad į rinką atnešame unikalias ir konkurencingas naujoves. Žinome, kad mūsų įgytos kompetencijos ir žinios, santykiai su klientais, ir pats prekių ženklas yra didžiulė vertybė. Tačiau reikia suprasti, kad viskas keičiasi neįprastai greitai ir mes neturime visų atsakymų: kuriems rinkos žaidėjams pasiseks, o kurie išnyks, kaip greitai rinka ir industrija transformuosis ir kada pokyčių ritmas sulėtės, o gal kaip tik – greitės.“

„SEB X“ kelionėje gausime daug vertingų pamokų. Galima paminėti, kad vienas iš „SEB X“ uždavinių – sugebėti rasti balansą tarp aiškių tikslų ir lankstumo. Svarbiausia nuolat bandyti ir nuolat judėti į priekį“, – pasakoja Ch. Malmeris.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Inovacijų ekspertas Dan Toma: eksperimentuodami suprasite vartotoją Rėmėjo turinys

Kuriant inovaciją vien sugeneruoti idėją ir iškart tikėtis pelno – nepakanka. Inovacijų ekspertas ir...

Nauja strateginė iniciatyva: sujungti korporacijų ir startuolių vertybes Rėmėjo turinys

Niekam ne paslaptis, kad, norint išlikti itin konkurencingoje šiandienos rinkoje, taikyti tradicinių verslo...

Duris į sėkmę gali atverti ir tinkamas produkto pozicionavimas Rėmėjo turinys

Kiekvieną, kuriantį naują produktą ar paslaugą, kamuoja tos pačios problemos: ką daryti, kad kuriama...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau