Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-04 20:55
2025-09-04 19:06
2025-09-04 18:45
2025-09-04 13:09
2025-09-04 11:11
2025-09-04 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Pgeidavimų koncertas tęsiasi…
"Pasitaškom dabar o vėliau žiūrėsim" arba kitais žodžiais "po mūsų nors ir tvanas"
Tai gal siūlote išvis pensijų nemokėti ir pensininkus rogutėmis į mišką išvežti kaip senovėje kai kuriose rytų šalyse?
O ką valstybė dabar ar kada nors nevykdė savo įsipareigojimo ir nemokėjo pensijų ar kitų soc. išmokų? Kiek žinau, buvo kažkada įvairių iššūkių, vėlavimų ir kitokių ne visad malonių sprendimų, bet išmokos visad buvo mokamos. O jei nesupratote mano minties, tai nereikia taip dramatizuoti, nes aš ir pats tėvus ir senelius, ir dėdes, ir tetas turiu, kurie gauna senatvės pensiją. Ir mano siūlymas yra neišsvaistyti rezervo, tik dėl to, kad įsiteikti vienai soc. grupei (nes 2008 tokią situaciją jau apturėjome, o 2009 ta pati soc. grupė turėjo nusivilti, nes dėl 2008 sprendimo jie galimai prarado dar daugiau nei gavo). Tad mokinkimės ir savo klaidų. Kitas dalykas tai nereikia dramatizuoti ir bent senatvės pensijos visumoje nėra tokios jau mažos, taip vieniems galėtų būti gal ir daugiau, bet pirmiausia išmokykim mūsų senjorus valdyti savo turtą, nes tikrai nemažai pvz. kai senjoras skundžiasi kad pensijos neužtenka būstui išlaikyti, vaistams ir maistui, o bet tačiau vienas gyvena 3k. bute. Taip jis jį užsidirbo ir dabar ten gyvena, bet kai jauna ar nejauna šeima ar koks studentas neturi pakankamai pajamų 3k. būsto nuomai ar išlaikymui, jis renkasi kuklesnį. Ir visame pasaulyje žmonės nepriklausomai nuo amžiaus bando gyventi pagal pajamas, tik dažnu atveju buvusio soc. bloko senjorai įsitikinę, kad ekonomikos ir logikos dėsniai turi veikti kitaip nei kitur.
Siūlau, kad pensijos pasiektų ES vidutinį lygį, tam jos turi būti didinamos, ir mūsų BVP tai leidžia.
Ir kokiomis lėšomis? nes dabar dirbančiųjų ir pensininkų santykis negerėja, mokestinė našta su metais vis didės pajamoms iš darbo santykių, nebent stumsime mes pensijunį amžių vis labiau. Tai kokiomis lėšomis po 3 metų mes tas išmokas padengsime, nes demografinė situacija rodo kad po 3 metų jau nebebus SODROS proficito, o formuosis biudžeto deficitas, dėl to reikės tą dabar sukaupta SODROS pagalvę naudoti ir jos ilgam neužteks. O dabartinė valdžia jau šiandien siūlo ją naudoti, klausimas ką ji darys jei bus perrinkti po 3 metų kai ir demografija savo "nagus" parodys ir kai "pagalvės" nebebus. Tad ir apeliuoju į jų trumparegiškumą, nes paskirtoji premjere ne velnio nemąsto apie ateitį
Dirbančiųjų ir pensininkų santykis panašus daugelyje ES valstybių, be to pas mus gyventojų gyvenimo trukmė viena mažesnių ES. Kitos ES valstybės su mažesniu BVP sugeba mokėti didesnes pensijas. Džiugu, kad ir kelios paskutinės mūsų vyriausybės pastebėjo problemą ir gana sparčiai mažina mūsų pensijų atsilikimą, jas didindamos.
Tai didinti galime mes tikrai greitai, tik klausimas ar tvariai? Mano asmeninis lūkestis pirmiausia būtų tvarumas to pokyčio
Ištratinkim rezervus!!! Dar ir PF2 pinigai kitąmet bus įmesti! Gera vakarėlis nusimato!!! Gyvenkime šia diena, mieli sasaldemokratai!!!
Socdemams reiktų nusiųsti pasakėčią apie skruzdę ir žiogą
Socdemai tęsia ubagų balių tradicijas. Vargšė Lietuva.
Dar reiktų atsisakyti iš valstybės biudžeto mokamų ”skatinamųjų” įmokų kaupiantiems 2 pakopoje ir šiuos pinigus panaudoti Sodrinių pensijų padidinimui visiems pensininkams, kadangi pas mus Sodrinės pensijos lyginant su vidutine pensija ES (ar lyginant gaunamo vidutinio atlyginimo ir pensijos santykį) nėra didelės.
Koks pensiju lygis pagal bvp EU?
Gal kas patikslins, randu Eurostat duomenis už 2023 m. - buvome ketvirti nuo galo iš visų ES šalių. ES šalių vidurkis senatvės pensijoms - 12,5% nuo BVP, mūsų - 7% : https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:Expenditure_on_social_protection_benefits,_by_function,_2023_SPS2024.png
Ir ką Jūsų manymu tai pasako?
Tai pasako, kad pas mus prie bendro katilo skirtingai nei senosiose ES šalyse labiau prisideda ne turtingiausi gyventojai, bet socialiai mažiausiai apsaugoti, silpniausi. Tas pats ir su valstybės tarnautojais, netgi aukštos kvalifikacijos - jie gauna gerokai mažiau nei privačiame sektoriuje dirbntys panašiose pozicijose, ir tokiu būdu paremia valstybės biudžetą. O turtuoliams mokesčiai nepagrįstai mažinami (dabartinis NT mokesčio pakeitimo pvz.).
Patikslinkite dėl kokios priežasties tiek valstybiniame tiek privačiame turėtų atlygis būti vienodas? Nes aš tik sugalvoju vieną ir vienintelę priežastį tai tik konkurencija dėl kompetetingiausių protų. O kaip įgalinti, kad turto mokesčiai pas mus taptu realybe? nes tik užsimink apie visuotini turto mokesti tai dėl to labiausiai pyksta tie patys mažiausiai apsaugoti, nors jie sumokėtu tik 5 eur per metus, o per biudžetą, valstybės paslaugų gautu 10 kart daugiau. Galit pasakyti kaip tą visuotinį NT prastumti, kad nebeliktu įstatymo spragų kur tie daugiau turto turintys galėtu pasislėpti?
Dėl NT mokesčio atsakymo toli ieškoti nereikia, užtenka pažiūrėti į kaimynines šalis - pvz., Latviją, kur NT mokestis visuotinis, tarifai nedideli, ir yra diferencijuoti pagal turimo NT vertę - už pigesnį tarifas mažesnis, arba Lenkijoje, kur taip pat mokestis visuotinis, tarifas nedidelis, skačiuojamas ne nuo NT vertės, bet nuo ploto.
Kodėl valstybės tarnautojai turėtų būti gerai apmokami - todėl, kad taip yra visose senosiose išsivysčiusiose ES šalyse, kad pritraukti kvalifikuotus ir sąžiningus darbuotojus. Ir priešingai, rytų bloko šalyse, kur valstybės tarnyba yra prastai apmokama, yra išplitusi korupcija ir nekompetencija.
Jei spręsti pagal visų portalų spaudą, nesame priartėję prie išsivysčiusios Europos labiau nei per dvidešimt procentų nei buvome prieš keturiasdešimt metų. Greičiausiai tai geras rodiklis. Jei spręsti apie vietinę korupciją iš asmeninės patirties.
taip pritariu. tik yra vienas didelis BET... net ir dabartinė valdžia tai parodo savo veiksmais, kad ne tik į politinio pasitikėjimo pareigybes bet apskritai į valstybinį "aparatą" yra kišami ne kompetetingi, visiškai ne tos dažniausia srities, bet užtat "SAVI" žmonės. tai galime kiek norime didinti mes tuos atlyginimus, galime optimizuoti ir gerinti pareigybes, didindami galimybę didesniam užmokesčiui (nes visgi biudžetas negumunis), BET kol rinkėjai rinks tokius tautos atstovus kurie stengsis kišti savo partinius ar nepatinius bet giminaičius į valstybės tarnybą, tol ir turėsi tai ką šiandien turime. Nes tai yra kai kurių "politikų" verslas prekiauti įtaka ir sprendimais
Dėl ’’savų’’ žmonių taip pat visiškai pritariu. Dažnai, ypač į vadovaujančias pozicijas bandoma prakišti "savus” žmones iš savo partijos, giminės ar artimų draugų rato. Tą patį darė ir buvę valdantieji, galbūt kažkiek išimtimi buvo valstiečiai (kuriems šiaip nejaučiu simpatijos), kurie ieškojo vadovų profesionalų.
Apie pensijas... ...žmogui negalima be vilties (?)- nors... Su tuščiomis ateinant pas žmogų- nusikaltimas jo sielai. Ar kam dabar tas rūpi?- o be šito nieko nebus. -Tinka ir temoms apie atlyginimus ;;
"Dėl ’’savų’’ ..." jais pasirūpinta per visas gausias išimtis visuose teisiniuose aktuose Sistemai šimtas metų. Brandi;