2016-04-05 23:17

Bendrovės misija – ne tuščias šūkis: kodėl nereikia numoti ranka

Lineta Ramonienė, konsultacijų bendrovės „CRC Consulting“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lineta Ramonienė, konsultacijų bendrovės „CRC Consulting“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Bendrovės misija turėtų nusakyti pagrindinį verslo tikslą ir kartu būti atskaitos tašku priimant kasdienius verslo sprendimus. Kitaip sakant, misija yra tai, kas suteikia kontekstą formuojamai bendrovės strategijai. Tai yra tikslas, dėl kurio verslas apskritai gyvuoja.

Vargiai pavyktų rasti didesnę užsienio bendrovę, kuri nebūtų įvardijusi savo misijos. Pavyzdžiui, vaistinių tinklą JAV valdanti „CVS Corporation“ misiją nusako taip: „Klientams mes būsime prieinamiausia farmacijos mažmenininkė“ (angl. We will be the easiest pharmacy retailer for customers to use). Visame pasaulyje veikianti personalo paieškos ir atrankos bendrovė „Manpower“ savo misiją įvardija taip: „Teikti geriausias pasaulyje personalo atrankos paslaugas ir būti karjeros galimybių centru“ (angl. To be the best worldwide provider of higher-value staffing services and the center for quality employment opportunities.).

„Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad bet kokio verslo tikslas yra pelnas. Tačiau pelnas įmonei yra it deguonis žmogui: gyventi be jo nepavyktų, bet jis nėra gyvenimo tikslas. Tikrasis egzistavimo tikslas turi būti įkvepiantis, toks, kuris galiotų šimtmečius, o jo formuluotė nebūtų klampi, propagandinė“, – yra sakęs Vytautas Kaikaris, užsakomųjų skrydžių UAB „Small Planet Airlines“ (SPA) vadovas ir vienas savininkų.

52795
130817
52791