2016-01-21 16:28

Trys vadovai apie tai, kas svarbu valdant verslą

Iš kairės: Algimantas Markauskas, „Thermo Fisher Scientific Baltics“ generalinis direktorius, Peras Dahlas, „RIMI Lietuva“ generalinis direktorius, Egidijus Valentinavičius, SBA koncerno viceprezidentas. „Verslo žinių“ montažas
Iš kairės: Algimantas Markauskas, „Thermo Fisher Scientific Baltics“ generalinis direktorius, Peras Dahlas, „RIMI Lietuva“ generalinis direktorius, Egidijus Valentinavičius, SBA koncerno viceprezidentas. „Verslo žinių“ montažas
Kai kurie šiemet stengsis plėtoti netrumpą istoriją turinčius verslus, kai kurie džiaugsis išgyvenę rizikingiausius pirmuosius metus, o kai kas tik registruos savo įmonę.

Mes paprašėme į šių metų svarbiausias užduotis pažvelgti patirties sukaupusius verslininkus ir pasidalinti įžvalgomis, kurios tiktų ir naujokui, ir tiems, kurie kojas versle jau apšilo.

Algimantas Markauskas, „Thermo Fisher Scientific Baltics“ generalinis direktorius, viceprezidentas Baltijos regionui, 2015 m. išrinktas „Metų CEO“, apie užduotis šiems metams:

Šiais metais pagrindinį dėmesį turime skirti veiklos efektyvumui ir jo didinimui. Žemas efektyvumas yra bendra skaudi mūsų šalies problema. Dar daugiau, dažnai susiduriame su stereotipu, kai pagrindinė kritika dėl nelankstumo ir neefektyvumo yra skiriama valstybiniam ar viešajam sektoriui, o privatus verslas tarsi lieka už dėmesio lauko. Toks įsitvirtinęs vertinimas neatspindi visos tiesos – deja, efektyvumo stoka yra viena iš skaudžiausių ir Lietuvos verslo vietų. Be to, turime suprasti, kad žemas produktyvumas kankina ne tik gamybos, bet ir paslaugų sektorių.

Todėl efektyvumas turi tapti prioritetiniu raktažodžiu, o į verslo svarbiausių rodiklių lentą turi patekti tokie rodikliai, kaip vieno darbuotojo kuriama pridėtinė vertė ar procesų laikas. Tikrai efektyviais tapsime tik tuomet, kai savo vidinius procesus pradėsime skaičiuoti ne dienomis, valandomis, bet minutėmis ar sekundėmis. Būtent tai yra tikrasis verslo konkurencingumas, kuris būtų grįstas ne pigia darbo jėga, o gebėjimu dirbti sumaniai ir sukuriama aukšta pridėtine verte. Ir tik padidinę efektyvumą galėsime kalbėti apie galimybes investicijoms skirti didesnes lėšas ar apie atlyginimų kėlimą.

Tyrimai rodo, kad Lietuvoje dirbame daugiausia valandų visoje Europoje. Taip yra, nes esant žemam produktyvumui, turime daug ilgiau dirbti, kad sukurtume tą pačią ar didesnę vertę. To pasekmės yra skaudžios tiek verslui, tiek visai šaliai – auga darbuotojų nepasitenkinimas, stresas, vyksta emigracija.

Praktika rodo, kad organizacijoje pradėjus sistemingai kelti veiklos efektyvumą pirmieji rezultatai pasirodo jau po 3-6 mėnesių. Taigi tai – vienas iš geriausių būdų, kuris nereikalauja didelių finansinių investicijų. Kitas kelias būtų inovatyvių produktų pristatymas rinkoje ir naujų technologijų diegimas. Šis kelias jau reikalauja kur kas daugiau lėšų ir atsiperka per ilgesnį laiką. Todėl abu šiuos kelius verslui reikia derinti.

Peras Dahlas, „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius, pataria tiems, kurie pasiryžo kurti verslą:

Tikėkite savo idėja: naujam verslui nebūtinai reikia unikalios, visiškai naujos idėjos. Tačiau turite labai aiškiai žinoti, ką darysite kitaip, palyginti su konkurentais, kad išsiskirtumėte iš jų. Bus lengvų ir sunkių dienų, tačiau nepraraskite tikėjimo savo idėja. Dairykitės, klausykite ir prisitaikykite prie aplinkos, kurioje veikiate.

Suburkite stiprią komandą: įsitikinkite, kad žinote savo stipriąsias ir silpnąsias puses ir suburkite žmones, kurie jūs papildytų. Nei vienas negali būti geras visose srityse, todėl darykite tai, ką geriausiai mokate, o kolegoms palikite sritis, kuriose stipriausi yra jie.

Raskite mentorių: pasistenkite rasti kitos industrijos specialistą, kuris turėtų jums naudingos patirties ir žinių. Sutarkite susitikti su juo vieną kartą per mėnesį ir aptarti savo idėjas ir iššūkius.

Parenkite planą: verslo planas neturi būti sudėtingas, tačiau jį parašyti verta. Rengdami verslo planą tiksliau suvoksite, kaip atrodo rinka, kurioje ketinate veikti, kaip, tikėtina, ji keisis ir kokią vietą norite užimti toje rinkoje. Rengdami verslo planą įtraukite ir finansinius tikslus. Jų siekdami būsite tikri, kad nenukrypote nuo teisingo kelio.

Egidijus Valentinavičius, SBA koncerno viceprezidentas, apie tai, kas svarbu versle:

Ieškokite savo kelio – versle nepramintas takelis dažnai yra geriau nei sausakimšas greitkelis. Išgryninkite verslo idėją ir drąsiai imkitės ją įgyvendinti. Versle ne viską galima suskaičiuoti ir pasverti, tačiau tai neturi būti stabdys eiti į priekį.

Nebijokite dirbti su protingesniais už save – tai leis tobulėti ir jūsų verslui, ir jums pačiam.

Būkite žingeidus pats ir to paties reikalaukite iš savo komandos – domėkitės tuo, kas vyksta pasaulyje, medžiokite naujas idėjas, nebijokite eksperimentuoti.

Daugiau bendraukite su jaunesniais už save ir pažinkite juos, įsiklausykite į jų mintis, kas jiems svarbu ir įdomu. Pasaulis priklauso jiems, o anksčiau ar vėliau šie jauni žmonės taps jūsų klientais.

Supraskite, kad esate ne sprinteris, o maratono bėgikas. Niekada nepulkite į neviltį ir neleiskite to daryti savo komandai – galų gale, kaip sakė Winstonas Churchillis, sėkmė susideda iš žingsniavimo nuo vienos nesėkmės prie kitos, neprarandant entuziazmo. Ryžtas, užsispyrimas ir nuolatiniai bandymai padaryti geriau – tai vienintelis kelias į sėkmę.

52795
130817
52791