Ne tokių Kalėdų mes tikėjomės: kaip išvengti surūgusių darbuotojų veidų

Pusė darbuotojų, gaunančių kalėdinių dovanų iš savo darbdavių, jas vertina teigiamai, tačiau dalis nemato jose ypatingos prasmės. Kaip „neprasmingiausias“ dovanas lietuviai įvardija suvenyrus, puodelius, saldumynus ar maisto produktus, rodo internetinės aukojimo platformos „Aukok.lt“ užsakymu atliktas tyrimas.
Tarp nevertinamų dovanų taip pat pateko maisto produktai, krepšiai, aksesuarai, buities reikmenys, alkoholiniai gėrimai, kanceliarinės priemonės, kalendoriai ir žvakės.
„Kaip nemaloniausiai įsimintas dovanas tyrimo dalyviai įvardijo beveik pasibaigusio galiojimo gėrimus, darbdavio šeimos nuotrauką, įmonės gaminamą produkciją“, – nurodo Indrė Vareikytė, „Aukok.lt“ vadovė.
Pasak jos, kasmetinis suvenyrų ir smulkmenų pirkimas ne tik nedžiugina darbuotojų, bet ir prisideda prie perteklinio vartojimo bei atliekų kiekio augimo. Vietoje to I. Vareikytė siūlo verslams paaukoti dalį darbuotojų dovanų krepšelių labdaros organizacijoms.
„Tūkstantis kalendorių galėtų tapti naujais namais juos praradusiai šeimai, šiltu maistu vaikų dienos centrams ar akinukais vaikams, kuriems jų reikia. Toks Kalėdų paminėjimas ne tik suteiktų prasmingumo, bet ir skatintų komandinę dvasią bei stiprintų darbdavio socialinės atsakomybės įvaizdį“, – tikina ji.
Tačiau tyrimas rodo, kad tik nedidelė dalis darbuotojų palaikytų aukojimo kitiems idėją. Be to, tokią iniciatyvą kur kas labiau palaiko jaunesnio amžiaus žmonės (18–45 m.) nei vyresni.
Aukoja ne pirmus metus
Prie įprastų dovanų, tokių kaip dovanų čekiai, Lietuvos centrinė kredito unija (LCKU) savo darbuotojams dovanoja sveikatingumo platformos papildymą ar bilietus į kultūros renginius.
„Pavyzdžiui, praėjusiais metais dovanojome bilietus į įkvepiantį filmą „Angelų takais“, sukurtą remiantis M. K. Čiurlionio kūryba“, – VŽ sako Laura Minkevičienė, LSKU personalo vadovė.
Be to, dalis dovanų darbuotojams krepšelio penktus metus skiriama labdaros iniciatyvoms – inicijuoja kalėdinę gerumo akciją.
„Šios akcijos metu dalį šventinių dovanų biudžeto skiriame įvairioms paramos organizacijoms ir projektams. Jau esame parėmę gyvūnų prieglaudas, vaikų globos namus, vaikų dienos centrus, senelių namus bei Krizinio nėštumo centro veiklą. Taip pat pernai prisidėjome prie žmonių su intelekto negalia užimtumo projektų ir finansinės paramos“, – priduria L. Minkevičienė.
O ir patys darbuotojai ketvirtus metus renka šventinę paramą vaikams, gyvenantiems nepritekliuje. Už surinktas lėšas įgyvendinamos jų svajonės arba nuperkami kasdienai reikalingi daiktai, bendradarbiaujant su Kauno rajono socialinių paslaugų centru, pažymi LCKU personalo vadovė.
Taip pat vietoje įprastų dovanų verslo partneriams tam skirtas lėšas LCKU paaukoja organizacijoms arba įsigyja jų pagamintus rankdarbius.
„Tikime, kad bendruomenės gerovės kūrimas yra ne tik mūsų atsakomybė, bet ir vertybė, kurią tęsime ir šiemet bei, tikiu, išsaugosime dar daugelį metų“, – pabrėžia personalo specialistė L. Minkevičienė.

Vietoje dovanų – kelionė
Kas antras tyrime dalyvavęs darbuotojas nurodė, kad jam svarbu, jog gautos kalėdinės dovanos atitiktų asmeninius poreikius. O jei vietoj dovanų čekio ar bilieto į kiną norisi pakeliauti?
„Mes agentūroje turime jau ilgametę tradiciją metų pabaigoje kaip kalėdinę dovaną sau pasidovanoti išvyką į kurį nors šventėms pasipuošusį Europos miestą. Paprastai tai būna ilgasis savaitgalis“, – VŽ pasakoja Romualda Stonkutė, komunikacijos agentūros „PR Service“ vadovė.
Idėja keliauti gimė atsiklausus kolegų, kokia kalėdinė dovana už skirtą sumą jiems būtų vertingiausia – piniginė premija, daiktas, kelionė ar dar koks kitas variantas.
„Padiskutavus buvo nuspręsta, kad kelionė su kolegomis yra tai, kas labiausiai įsimena, palieka įspūdį ir sukuria šventę. Taigi, jau esame aplankę kalėdinį Paryžių, Barseloną, Milaną, į Romą skridome net 2 kartus, šiemet keliaujame į Berlyną“, – teigia R. Stonkutė, pridurdama, kad dėl COVID-19 paskelbtas karantinas keliems metams buvo nutraukęs šią tradiciją.
Planuoti šią išvyką agentūra pradeda spalį: personalas kartu ieško skrydžių, susidėlioja kultūrinę programą – kokius muziejus, galerijas, žymias vietas būtina aplankyti, į kokį teatrą ar koncertą reikėtų nueiti.
„Be to, susitinkame su tos šalies kolegomis. Įspūdžių ir nuotykių bei istorijų po kiekvienos kelionės lieka visiems metams“, – priduria „PR Service“ vadovė.
10 bendrų veiklų
Vilma Radzevičienė, pinigų perlaidų bendrovės „TransferGo“ Komunikacijos vadovė, sako, kad įmonė, siekdama skatinti kolegų tarpusavio bendravimą, šiemet kaip dovaną darbuotojams organizuoja apie 10 skirtingų bendrų šventinių veiklų ir susibūrimų.
„Taip pat šventiniu laikotarpiu įmonėje departamentai tradiciškai rungiasi originaliausiai dekoruodami biurų erdves. Mūsų biurai virsta kalėdiniais traukiniais, paštais ir pasipuošia netikėtomis šventinėmis instaliacijomis“, – VŽ komentuoja ji.

Individualios dovanos šiemet bus siunčiamos tik tolimose šalyse dirbantiems kolegoms, kurie negalės dalyvauti šventiniuose renginiuose Lietuvoje, Lenkijoje ar Jungtinėje Karalystėje, sako V. Radzevičienė.
„Atsižvelgdami į skirtingų šalių tradicijas ir siekdami atliepti tvarumo tikslus, siųsime asmeniniam komandos narių augimui ir tobulėjimui skirtas dovanas – dažniausiai tai bus elektroninių parduotuvių dovanų kuponai“, – teigia „TransferGo“ Komunikacijos vadovė, pridurdama, kad kolegos taip pat vertina originalią įmonės atributiką, pavyzdžiui, džemperius, kuprines ar gertuves, kuri dovanojama ir šventiniu laikotarpiu.
Be to, bendrovė per metus suteikia dvi papildomas laisvas dienas savanorystei, o šventiniu laikotarpiu darbuotojai savarankiškai jungiasi prie įvairių socialinių iniciatyvų, taip pat skirtingos komandos remia įvairias organizacijas Lietuvoje, Lenkijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai