Keturioms aukštosioms mokykloms suteiktas Pedagogų rengimo centro statusas

Centrą steigti buvo nuspręsta atsižvelgiant į pedagogų rengimo visuomenei svarbą, poreikį spręsti pedagogų trūkumo problemą, šalies švietimo poreikius ir švietimo politikos strateginius prioritetus, praneša KTU.
Įsteigtas Pedagogų rengimo centras orientuosis į trūkstamų sričių pedagogų rengimą, o taip pat kartu rengs ir vystys pedagogų rengimo studijų programas, siūlys aktualius studijų modulius, lanksčias studijas konsorciumą sudarančių aukštųjų mokyklų studentams.
Šis konsoliduotas Pedagogų rengimo centras veiks pasidalintos lyderystės modelio pagrindu, t. y. jungtinės veiklos sutartimi, kuri apibrėžia įsipareigojimus, įnašus, valdymo, administravimo, finansavimo ir kitus klausimus.
Padės šalies švietimo sistemai
Pasak prof. Eugenijaus Valatkos, KTU rektoriaus, šią iniciatyvą padiktavo laikmečio realijos. Pavyzdžiui, pedagogų skaičiaus trūkumas – aktuali šalies problema, nuo kurios sprendimo priklauso ne tik aukštojo mokslo, bet ir pažangios Lietuvos visuomenės ateitis.
„Tinkamas mokytojų pasirengimas ne tik ugdyti jaunąją kartą, bet ir gebėti adaptuotis prie nuolat besikeičiančių technologinių bei sociokultūrinių aspektų yra neatsiejama pedagogų kompetencijos dalis“, – pranešime cituojamas KTU rektorius.
Centras sieks stiprinti ir plėtoti pedagogų gebėjimus taikyti inovatyvius, į mokinių aktyvų mokymąsi orientuotus, STEM principais grįstus metodus, paremtus naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais.
Planuoja įtraukti jaunuosius tyrėjus
Jūratės Požėrienės, LSU studijų prorektorės teigimu, centras rengs pedagogus didelį dėmesį skirdamas didaktikai kaip jungčiai tarp teorijos ir praktikos.
„Prie centro veiklos prisijungę mokslininkai vertins atnaujinamų programų poveikį ugdymo procesui, mokinių gerovei, pasiekimams ir pažangai, šalies socialiniam bei ekonominiam augimui. Viena iš pridėtinių centro verčių yra tyrėjų ir praktikų bendruomenės susitelkimas bei jaunųjų tyrėjų įtrauktis į mokslinius tyrimus“, – cituojama J. Požėrienė.
Jai pritaria ir MRU rektorė prof. dr. Inga Žalėnienė, pabrėždama, jog ekspertinių kompetencijų konsolidavimas svarbus tam, kad Lietuvos švietimo sistemoje vyktų pokyčiai, atitinkantys visuomenės lūkesčius ir geriausią tarptautinę praktiką. Pasak rektorės, MRU turima studijų patirtis edukacinių technologijų valdymo organizavimo srityje padės centro veiklai.
„Sieksime, kad centro veikla atlieptų ir regionų poreikius, pasinaudodami gilias mokytojų rengimo tradicijas turinčios MRU Sūduvos akademijos patirtimi“, – pranešime cituojama prof. dr. I. Žalėnienė.
(1).jpg)
Įsipareigojimas Lietuvai
Vilniaus kolegijos direktorė dr. Žymantė Jankauskienė pažymi, kad naujas Pedagogų rengimo centras yra keturių partnerių įsipareigojimas Lietuvai mokytojų rengime.
„Šis centras ne tik prisidės prie pedagogų rengimo stiprinimo, bet ir prie būsimųjų mokytojų bendruomenės, grįstos bendryste, dalijimusi ir atvirumu, kūrimo“, – sako VIKO direktorė.
Centras sieks formuoti naują pedagoginę paradigmą, kurioje mokytojas yra kūrėjas, gebantis kurti naujas ugdymo metodikas, priemones ir modeliuoti ugdymo turinį. Bus skatinama pedagogus įsitraukti į mokslinius projektus, veiklos tyrimus, orientuotus į didaktikos plėtrą, naujų ugdymo metodikų vertinimą.