Įmonės ambasadoriai: ko reikia, kad darbuotojai noriai atstovautų savo kompaniją?

Tikslas – kad darbuotojai tapatintųsi su įmonės misija ir tikslais
Verslo psichologė Laura Kozlovaitė sako, kad darbuotojai įmonės ambasadoriais tampa tada, kai sutampa jų ir įmonės vertybės, kuomet darbuotojai susitapatina su bendrovės misija, o organizacija geba užtikrinti gerą darbuotojų savijautą. Šios sąlygos yra būtinos norint realizuoti darbuotojų ambasadorystės idėją.
„Įmonių požiūris į vertės darbuotojams suteikimą dažnai yra pernelyg siauras. Viena vertus, siekiama darbuotojams suteikti tam tikrų privalumų, tačiau, kita vertus, į tai žiūrima išskirtinai per kaštų prizmę ir dažnai apsiribojama standartinėmis pridėtinėmis vertėmis, tokiomis kaip sveikatos draudimas ar papildomos atostogų dienos. Visgi vien to nepakanka – būtina ieškoti būdų priartinti darbuotojus prie įmonės misijos, jos siekių. Tam darbuotojas, visų pirma, turi jausti, kad įmonės teikiamos paslaugos ar gaminama produkcija yra išties reikalinga ir vertinama, o taip pat suprasti ir matyti savo indėlį į bendrovės sėkmę“, – sako L. Kozlovaitė.
Svarbu darbuotojus įgalinti
L. Kozlovaitės teigimu, šiuo požiūriu svarbus vaidmuo tenka įmonės, atskirų jos padalinių ir komandų vadovams, kurie turi įgalinti ir įtraukti visus darbuotojus, skatinti jų savininkiškumą ir užtikrinti, kad darbuotojai matytų bendrą tikslą, prie kurio įgyvendinimo prisideda.
„Matyt vienas iš labiausiai demotyvuojančių dalykų darbe yra jausmas, kad esi tik mažas sraigtelis, kuris nieko nelemia ir negali pakeisti. Įmonei svarbu skatinti suvokimą ir nuolat priminti, kad kiekvienas organizacijoje yra svarbus. Jeigu įmonėje egzistuoja tam tikra funkcija, vadinasi jį yra būtina. Įmonėms taip pat gali būti pravartu įtraukti darbuotojus į tam tikrus procesus, kurie nebūtinai yra susiję su tiesioginėmis specialisto užduotimis“, – sako L. Kozlovaitė.
Įtraukti darbuotojus ir skleisti įmonės vertybes padeda specialios iniciatyvos
Šiuo metu populiarėja realios ambasadorystės programos. Darbdaviai pastebi, kad socialinių tinklų ambasadoriai, kurie dalijasi įmonės naujienomis ir didina įsitraukimą, nesuteikia tiek pridėtinės vertės, kiek mylintys prekės ženklą darbuotojai.
Vienas iš pavyzdžių – bendrovėje „Švyturys-Utenos alus“ rengiama „Alaus ambasadorių“ programa. Joje skirtingų įmonės padalinių darbuotojai gali dalyvauti specialiuose mokymuose, kuriuose pažindinasi su svarbiausiais alaus ingredientais, gamybos etapais, šio gėrimo stiliais ir skonio subtilybėmis, derinimo su maistu niuansais.
„Alaus kultūra ir jos puoselėjimas yra svarbi mūsų bendrovės misijos dalis. Siekiame darbuotojams atskleisti ne tik gamybos paslaptis, bet ir supažindiname su tradicijomis. Be to ši programa yra puiki priemonė ir platforma didinti darbuotojų įsitraukimą, skatinti jų motyvaciją“, – sako bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ personalo vadovė Inga Radeckienė.
Anot I. Radeckienės, programos metu bent kartą per metus rengiami trijų dienų mokymai apie alaus kultūrą, jų skonius, specifiką ir derinimą su maistu. Mokymus baigę darbuotojai, kurių per kelerius metus jau yra 200, gali rengti ir vesti degustacijas.
„Programoje dalyvaujantys darbuotojai sužino daugiau apie produktą ir geba apie jį papasakoti kitiems – klientams, draugams, šeimos nariams, pažįsta alaus ir gastronomijos pasaulio kultūrą. Per mokymus mes nekalbame tik apie savo alų, mes plečiame akiratį ir pasakojame apie alų iš įvairiausių šalių. Mokymuose tikrai supranti, koks platus yra alaus pasaulis. Ambasadoriai natūraliai įsitraukia – bendrauja tarpusavyje, jungiasi skirtingų skyrių ir pozicijų žmonės. Dažnai kartojame, kad nesvarbu, kokiame skyriuje dirbi, tu esi aludaris“, – apie ambasadorystės programos prasmę pasakoja I. Radeckienė.
Praktiškai pritaikomos žinios
Programą baigę darbuotojai savo žinias panaudoja ne tik artimųjų rate, bet ir dideliuose viešuose renginiuose ar festivaliuose. Šiemet „Aludarių dienose“ Klaipėdoje degustaciją šventės dalyviams vedusi pardavimų vadybininkė Emilija Miltelytė pasakoja, kad renginiuose yra puiki proga pritaikyti savo žinias.
„Tai yra galimybė tobulėti ir pažinti alų per skirtingas patirtis bei perteikti žinias galutiniam vartotojui. Griauname mitus, pasakojame apie alaus ir maisto derinimą, vyraujančias tendencijas alaus pasaulyje. Geriausias jausmas, kai galiu nustebinti žmogų pasidalindama įdomiais faktais apie alų ir padėjus atrasti naują patinkantį alų“, – patirtimi dalijasi E. Miltelytė.
„Aludarių dienose“ degustacijos yra visos miesto šventės programos dalis, tačiau nedaugelis žino, kad alaus somelje yra daryklos darbuotojai iš skirtingų sričių – nuo gamybininkų iki administracijos.
„Degustacijas vedu jau ne pirmą kartą, todėl žinau, kaip žmonėms patinka ši edukacinė pramoga – visada malonu sulaukti klausimų, o dar smagiau, kai atsakymus žinai. Ambasadorių programoje paruošiami, galima sakyti, teoriniai aludariai, kurių amatas ne visiems yra plačiai matomas, bet labai įdomus“, – įspūdžiais dalijasi organizacijos vystymo specialistė Diana Žukauskaitė.
Įgyja unikalios patirties
Verslo psichologės L. Kozlovaitės teigimu, darbuotojai-ambasadoriai kiekvienai įmonei yra labai vertingi – jie ne tik labiau įsitraukia į organizacijos gyvenimą ir tampa jos energijos šaltiniu, tačiau taip pat skleidžia pozityvią žinią apie kompaniją, jos produktus bei paslaugas, padeda pritraukti reikiamų darbuotojų. Dėl to įmonėms verta pasistengti, kad tokių ambasadorių jos turėtų kuo daugiau.