Estai paskelbė milijardo eurų vertės konkursą „Rail Balticos“ vėžei įrengti
Konkurso metu bus sudarytos dvi sutartys: dėl geležinkelio tarp Talino pietryčiuose esančio Ilemistės rajono ir ketvirto pagal dydį šalies miesto Pernu, taip pat dėl vėžės nuo Pernu iki šalia Latvijos sienos esančios Iklos tiesimo.
Pirmoji sutartis, kurios numatoma vertė yra 394 mln. Eur, bus sudaryta dėl Ilemistės-Pernu ruožo geležinkelio viršutinės infrastruktūros dalies (superstruktūros) įrengimo ir Tootsi-Pernu ruožo bazinės vėžės dalies (substruktūros) įrengimo.
Antroji sutartis, kurios vertė apie 332 mln. Eur, apims Pernu-Ikla ruožo projektavimą ir statybą, taip užbaigiant „Rail Baltica“ vėžę per Estiją.
„Rail Baltic Estonia“ generalinis direktorius Anvaras Salometsas nurodė, kad konkurse laukia tarptautinių dalyvių.
„Nekantraujame sulaukti tarptautinių statybos įmonių dalyvavimo šiame viešųjų pirkimų procese. Siekiame, kad iki kitų metų šiuo metu būtų sudarytos sutartys dėl visų „Rail Baltica“ magistralės atkarpų arba jos jau būtų statomos. Galiu jus patikinti, kad visos suinteresuotosios šalys yra pasiryžusios užbaigti šį projektą iki 2030 m.“, – nurodoma „Rail Baltica“ interneto puslapyje paskelbtame pranešime.
Rugsėjo 12 d. buvo paskelbta, kad „Rail Baltic Estonia“ pasirašė sutartį dėl 9,2 kilometrų ilgio atkarpos sostinės apskrityje tiesimo sutartį. Jos išskirtinumas – vėžė bus tiesiama po žeme, tunelio gylis pasieks iki 10 metrų. Šių darbų sąmata – 70,8 mln. Eur, o juos atliks konkursą laimėjusios Estijos bendrovės „Verston“ ir „Jarelpinge Inseneriburoo“.
Estijos infrastruktūros ministras Vladimiras Svetas, kalbėjęs naujojo konkurso paskelbimo proga, pabrėžė platesnę europinę šio projekto svarbą.
„Nors dažnai apie „Rail Baltica“ kalbame kalbėdami apie keleivių ir krovinių vežimą, jo, kaip strateginės karinio mobilumo atramos NATO rytiniame flange, vaidmuo tampa vis svarbesnis, atsižvelgiant į vykstantį agresyvų Rusijos karą Ukrainoje. Šiandien paskelbtas plataus masto „Rail Baltica“ magistralės statybos darbų viešasis pirkimas yra mūsų įsipareigojimo šiam svarbiam ir Europą suartinančiam projektui įrodymas“, – cituojamas politikas.
Vėžės įrengimas vyks keliais etapais. Planuojama, kad projektavimo etapas truks nuo 2025 m. III ketvirčio iki 2026 m. II ketvirčio, o statybos etapas – nuo 2026 m. iki 2030 m. pabaigos.
Europos Sąjungos kofinansuojamą visą „Rail Baltica“ projektą, geležinkeliu sujungiant tris Baltijos valstybes su Europa, numatyta užbaigti 2030 metais, o vien tik Lietuvos ir Lenkijos vėžių sujungimas planuojamas anksčiau – 2028-aisiais. „Rail Baltica“ yra ES transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) dalis.
Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.