2024-05-16 16:25

„GetJet Airlines“ pajamas didino 70% ir 5,7 karto augino pelną

„GetJet Airlines“ vėl praneša apie sėkmingus metus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„GetJet Airlines“ vėl praneša apie sėkmingus metus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Po pandemijos visiškai atsigavusi aviacijos įmonė sektoriuje išskirtinį EBIT maržos rodiklį įmonė aiškina koncentracija į brangesnes paslaugas.

Lietuvos orlaivių nuomos ir užsakomųjų skrydžių bendrovė „GetJet Airlines“, priklausanti Aleksandro Čeliadino valdomai „GetJet Aviation Holdings“, paskelbė 2023 m. finansinius rezultatus: praėjusiais metais įmonės EBITDA augo 316%, iki 28,1 mln. Eur. Įmonės grynasis pelnas didėjo 469%, o įmonės pajamos augo 70% – nuo 103,9 iki 176 mln. Eur.

„GetJet“ vadovų teigimu, tokį pajamų ir pelno augimą lėmė į prieš pandeminį lygį atsigaunanti aviacijos rinka ir strateginis įmonės dėmesys paslaugų kokybei. Be to, lyginamoji 2022-ųjų metų bazė buvo dar stipriai paveikta pandemijos.

Pastaraisiais metais aviacijos rinkoje stebimas didelis ACMI (orlaivių nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugų paklausos augimas. „GetJet Airlines“ laikosi strategijos savo pagrindines pajamas diversifikuoti į dvi sritis: ACMI paslaugas ir užsakomuosius skrydžius.

„Skrydžių paklausa didėjo, tačiau ne visos aviakompanijos suspėjo laiku atstatyti savo pajėgumus, nes trūko orlaivių, įgulų ir kitų resursų. Dėl to mūsų paslaugos buvo patrauklus sprendimas aviakompanijoms, siekiančioms greitai ir efektyviai patenkinti išaugusią skrydžių paklausą,” – sako įmonės pranešime cituojama Rūta Kulvinskaitė, „GetJet Airlines“ generalinė direktorė.

Dariaus Viltrakio, „GetJet Aviation Holdings“ vadovo teigimu, viena pagrindinių tokio pajamų augimo priežasčių buvo grįžimas prie optimalaus įmonės operacijų dydžio.

„Pirmiausia turiu pabrėžti, kad įmonės operacijos ir orlaivių parko dydis grįžo į optimalų lygį, koks jis buvo ir prieš COVID-19 pandemiją. Per 2023 metus skraidinome beveik 1,5 milijono keleivių. Šiuo metu mūsų orlaivių parką sudaro 16 lėktuvų. Tai „Boeing 737-800“, „Airbus A320“ ir A321 orlaiviai, o tokia sudėtis sustiprina mūsų pasirengimą dirbti su platesne klientų baze visame pasaulyje. Būtent tokia orlaivių parko sudėtis ir dydis efektyviausiai tinka mūsų strategijai, kuri orientuota į lankstumą ir prisitaikymą prie klientų poreikių,”– teigė jis.

Neeilinė pelno marža

2023 metais pasiektas „GetJet Airlines“ pelningumo rodiklis stipriai išsiskiria bendrame aviacijos kontekste. Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenimis aviacijos rinkos žaidėjų vidutinė EBIT marža buvo 4,5%. Tuo pačiu laikotarpiu „GetJet Airlines“ EBIT maržos rodiklis didesnis beveik 4 kartus – 15.9%.

Rūtos Kulvinskaitės teigimu, tai yra pasirinktos strategijos rezultatas.

„Mes nekonkuruojame dydžiu. Kai esi labai didelis – negali būti lankstus ir greitas. Mūsų fokusas nukreiptas būtent į lankstumą ir aukščiausios kokybės paslaugų tiekimą pagal kliento poreikius. Mūsų tiksliniai klientai gali mokėti daugiau už premium paslaugas. Jau esame užsitikrinę ratą vis grįžtančių aviakompanijų, tokių kaip „Vueling”, „Transavia” ar „Wizzair”, tai didelis įvertinimas mūsų paslaugų kokybei,”– teigė R. Kulvinskaitė.

Bendrovė taip pat praneša, kad veiklos efektyvumą leidžia padidinti įgyvendinta skaitmenizacijos strategiją.

„GetJet Airlines“ atstovai teigia, kad ir toliau daugiausiai dėmesio bus skiriama aukštam įmonės pelningumui ir premium paslaugų vystymui.

VŽ rašė, kad sėkmingus praėjusių metų rezultatus bei 5 kartus didintą pelną anksčiau paskelbė ir „Avia Solutions Group“ – lietuviškos kilmės Airijoje registruota aviacijos įmonių grupė. Tačiau šios, sparčiai augančios grupės pelno marža sudarė apie 3%.

52795
130817
52791