2024-05-09 08:45

Mokesčių vežėjams ES keliuose traukinys įsibėgėjo: jungiasi naujos šalys

Augančių mokesčių naštą vežėjai neabejotinai pajus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Augančių mokesčių naštą vežėjai neabejotinai pajus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Europos Sąjungos (ES) keliuose pradėjus taikyti rinkliavas, susietas su sunkvežimių išmetamo anglies dvideginio (CO2) kiekiu, vežėjai neslepia – tokiai tvarkai įsigaliojant vis plačiau, krovinių vežimo keliais išlaidos tik augs. Prie pirmųjų tokius mokesčius taikyti pradėjusių Vokietijos ir Austrijos šiemet prisijungia ir dar kelios šalys, be to, mokesčių našta sunkės ne tik didžiųjų, bet ir mažesnių sunkvežimių valdytojams.

Tai, kad ES narės gali pradėti skaičiuoti komercinio kelių transporto išmetamą CO2 ir papildomai apmokestinti vežėjus, numatyta direktyvomis. Taip palaipsniui norima atsisakyti ribotą laiką galiojančių vinječių bei užtikrinti, kad bus skatinamas naudojimasis mažiau taršiomis transporto priemonėmis. Kartu stiprinamas ir principų „vartotojas moka“ ir „teršėjas moka“ taikymas, skelbiama Bendrijos teisės aktuose. Siekis – 2030 m. sumažinti kelių transporto išmetamą CO2 kiekį 30% (palyginti su 2005 m. rodikliais).

Pirmasis taikyti papildomas rinkliavas, susijusias su CO2, ėmė Berlynas. Dar pernai gruodžio 1-ąją Vokietijoje įsigaliojo nauja kelių apmokestinimo tvarka. Tai lėmė, kad vienas nuvažiuotas kilometras įprastu penkių ašių „Euro 6“ taršos standarto vilkiku pabrango 83% – nuo 0,19 Eur iki 0,35 Eur.

52795
130817
52791