Mokesčių vežėjams ES keliuose traukinys įsibėgėjo: jungiasi naujos šalys

Tai, kad ES narės gali pradėti skaičiuoti komercinio kelių transporto išmetamą CO2 ir papildomai apmokestinti vežėjus, numatyta direktyvomis. Taip palaipsniui norima atsisakyti ribotą laiką galiojančių vinječių bei užtikrinti, kad bus skatinamas naudojimasis mažiau taršiomis transporto priemonėmis. Kartu stiprinamas ir principų „vartotojas moka“ ir „teršėjas moka“ taikymas, skelbiama Bendrijos teisės aktuose. Siekis – 2030 m. sumažinti kelių transporto išmetamą CO2 kiekį 30% (palyginti su 2005 m. rodikliais).
Pirmasis taikyti papildomas rinkliavas, susijusias su CO2, ėmė Berlynas. Dar pernai gruodžio 1-ąją Vokietijoje įsigaliojo nauja kelių apmokestinimo tvarka. Tai lėmė, kad vienas nuvažiuotas kilometras įprastu penkių ašių „Euro 6“ taršos standarto vilkiku pabrango 83% – nuo 0,19 Eur iki 0,35 Eur.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai