2024-05-02 08:45

Kelias į Aziją stabilizuojasi be hučių ir Sueco

Hučių atakos Sueco kanalą beveik eliminavo iš pasaulinių prekybos maršrutų. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Hučių atakos Sueco kanalą beveik eliminavo iš pasaulinių prekybos maršrutų. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Prie hučių teroro prisitaikiusių laivybos kompanijų tarifai siunčia prieštaringus signalus, kuriuos koreguoja tiek auganti paklausa, tiek didėjantis laivynas.
  • Jūrų kompanijos susidėliojo naujus maršrutus tarp Europos ir Azijos.
  • Transporto paklausą palaiko auganti tarptautinė prekyba ir pailgėjusi kelionė.
  • Įkainių indeksai rodo prieštaringus signalus, tačiau tikimasi tarifų augimo.
  • Perkrauti Viduržemio jūros uostai ieško sprendimų.
  • Irano išpuolis didina įtampą.

Konteinerius gabenančių jūrinių kompanijų tarifai vėl stabilizuojasi, taip rodydami, kad pasaulinės tiekimo grandinės prisitaikė prie ilgesnio ir brangesnio maršruto tarp Europos ir Azijos. Taip jie išmoko apsieiti be gerokai kelią trumpinančio Sueco kanalo, kurį pasiekti pasidarė pavojinga dėl beveik pusmetį siautėjančių Jemeno sukilėlių. Šios šalies pakrantė driekiasi palei Bab al Mandebo sąsiaurį, Indijos vandenyną jungiantį su Raudonąja jūra, kuriuo eina pasaulinės reikšmės vandens kelias, per Sueco kanalą ir Viduržemio jūrą siekiantis pietinius Europos uostus.

52795
130817
52791