Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-23 05:45
RĖMIMAS
2025-09-22 10:28
2025-09-21 16:25
2025-09-19 09:30
2025-09-18 16:53
2025-09-18 11:54
2025-09-18 08:07
RĖMIMAS
2025-09-18 06:15
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
2035-ieji jau netoli, tad dar daug girdėsime verkšlenimų ir bauginimų apokalipse iš tradicinių automobilių gamintojų. Iki šiol geriausiai veikė gąsdinimai darbuotojų atleidimais, o kad nebūtų taip akivaizdu kas nori kažką gauti iš tų gąsdinimų, pasitelkiami auto pramonės tiekėjai. Daug metų imitavę kad "jau tuoj tuoj" gamins daug elektromobilių, štai ir sulaukė situacijos, kai kinų gana pigių elektromobilių antplūdis į Europą tapo labai realus; kol iš Teslos "nelygių kėbulo tarpų" šaipėsi Audi, MB ir VW, Tesla atėjo su gamyba į Europą ir Model Y tapo populiariausiu modeliu pasaulyje, ne tarp elektromobilių, o apskritai. Vyksta transformacija, tikrai nebus taip kaip buvo. Elektromobilis turi daug mažiau dalių, tad visokiems Boschams ateitis atrodo tikrai niūri.
Taip taip, va iš ūkininkų irgi prisiklausėm verkšlenimų, kad be jų žmonės neturės ką valgyti. Tradiciniu būdu užaugintas maistas tuoj keliaus į šiukšlių dėžes, jau dabar valgom mišinį iš atliekų ir dirbtinio skonio priedų. O Muskas štai jau įdėjo implantą į smegenis, taip kad pažangos nesustabdysi.
Elektromobilis tai iphone. Kam reikia meškafono tas vairuos, kam reikės kompo delne, liks prie vdv / hibridų. O 2035 nieko nesako, nes jau registruotos diskusijos apie datos nukėlimą / persvarstymą. Tik svajonėse viskas gražiai atrodo, bet realiai ev laikos tik ant vergų kasančių afrikoje retus metalus, įvedus ten darbų saugą (laiko klausimas iš tų pačių žaliųjų), jis kelis kart pabrangtų ir jokie priverstiniai terminai tam nepadės.
numanau kad tamsta turite omenyje kobaltą, kurio pusė pasaulio atsargų yra Kongo "demokratinėje" respublikoje. Kobalto kaina už toną 2022 siekė 77.000 USD, 2023 pabaigoje nukrito iki 32.000 USD. Vergų skaičius nepasikeitė. LFP baterijoms, prie kurių pereina vis daugiau elektromobilių gamintojų, nei nikelio, nei kobalto nereikia, O dabar paspėliokime, kaip pasikeistų VDV naudojimo kaštai, jei būtų panaikintos visos subsidijos iškastiniam kurui, kurios 2023 pasaulio mastu siekė 7 trilijonus (7.000 milijardų).
Tesla tai iPhone. Elektromobilis yra kaip tik darbinis arklys. Neitin tinkamas tiems, kurie vežiojasi plataus kaklelio butelį. Kobalto šiaip VDV irgi reikalingas. Ir ne taip ir mažai. Sieros išvalymui iš degalų. Būtent naftos perdirbėjai ir perka kobaltą kastą vergų. Elektromobilių gamintojai, na bent vakarų, aktyviai siekia vergų kasamą kobaltą naikinti. Naftą perdibinėjantiems - neįdomu. Kaip ir EV hater'iams neįdomu.
Galima pagalvoti, kad ličio tai jau turim ant kiekvieno kampo. Ta pati Tesla kinų litį krauna ir vargo nemato...
"Out of the 26 million tons of global lithium reserves as per the U.S. Geological Survey published in January 2023, Chile was home to the largest lithium reserves base with 9.3 million tons of proven lithium reserves. Australia was ranked #2 based on the lithium reserves with a reserve base of nearly 6.2 million tons." Šaltinis- Yahoo finance.
Puiku. O dabar paieškokite kas daugiausiai baterijų pagamina. Ir koks skirtumas nuo antros vietos...
Celių kol kas daugiausia pagamina Kinija, bet nei ličio turi daugiausia, nei ličio yra mažai. Izraelis prieš porą metų sukūrė technologiją iš vandenyno išgauti litį. O vandenyne ličio tiek, kad kiekvienam asmeniui po 100 elektromobilių galime pagaminti. Su ličio gavyba problema, kad nėra didelės koncentracijos telkinių. Celių gamyba vakarų šalyse irgi pasileidinėja.
Briuselio brukamas "žaliąsias" tabletės taip noriai vartojantys čiabuviai užsimiršo kas vadovauja visai "įstaigai". Apie 80% visų pasaulio kobalto kasyklų valdo Kinija - tiesiogiai ir netiesiogiai. Jei mes komunistą įsivaizduojam kaip korumpuotą ir trumparegį veltėdį, tai kinietiška versija turi labai aiškią viziją keliems dešimtmečiams į priekį. Ir to pavyzdys yra "Belt and Road" iniciatyva, kurią dauguma išminčių vadino "neturinčia perspektyvos". Tačiau jie pasiekė savo: šalys, kurios įsileido - "pasikabino ant skolos virvės". Daugiau mažiau civilizuotos šalys kaip Graikija, Juodkalnija ir kt. ras būdų, kaip išsivynioti iš situacijos, bet gamtiniais ištekliais ir marionetėmis turtingos Indonezija ar KDR - tikrai ne. Todėl mano įsitikinimu, ES 2-3 metų bėgyje suvirškins ir išvems savo "Naikiname VDV nuo 2035 m." planą (prisiminkite 2010 m. biodyzelino istoriją). Net patys nepastebėsite kaip į spaudą sugrįš senų, gerų dyzeliukų tema - "katalizuos ES auto lobistai" - visai kaip dabar Amerikoje vykstanti antiEV judėsena :) Esu prieš klouną Trumpą, bet jo frazėje "EV's are hoax and made in China" nesunkiai galime perskaityti amerikietišką žinutę "Nebūk komunistas - pirk Mustangą!"
Kobalto naudojimas akumuliatoriuose mažėja, kaip ir atsiranda akumuliatoriai iš viso be kobalto. Tuo tarpu kobalto naudojimas naftos perdirbime nesikeičia. Dyzeliukai - miręs reikalas. Jau dabar naujų dyzelių pardavimai ES mažesni nei grynųjų elektromobilių. Už dyzelinių mažiau parduodama tik LPG ar SGD bei vandeniliu varomų automobilių
Italijoj nuomose vien naujausi dyzeliai (ir čia ne vienam mieste) ir keli kibiriukai elektriniai toks jausmas dėl vaizdo pastatyti. Tai kol kas aš ta statistika netikiu...
nuoma turi savo specifiką ir toli gražu neatspindi rinkos.
Italijoje kažkokioje nuomos įmonėje dyzelių dalis mažai ką sako apie visos ES naujų automobilių pardavimus.
Visi tie pasvarstymai apie kobaltą ir vergus turi reikšmės, tačiau jie antraeiliai. Realybė - VDV variklių pardavimai pasiekė piką 2017ais ir nuo tol nenumaldomai mažėja, elektriniai auto užima rinką jau septintus metus. (kad ir šiandien Bloomberg rašė "The World Hit ‘Peak’ Gas-Powered Vehicle Sales — in 2017"). Priežastis - tiesiog EV yra kartais pigesni eksploatuoti palyginus su VDV. Čia neužmušamas argumentas vartotojui, kuriam Kinija ar dar kokios istorijos yra antraeiliai dalykai. Taip, vis dar nauja technologija, nėra didelės nenaujų EV rinkos, nėra patirties pas vairuotojus ir servisus, silpna krovimo infrastuktūra tiems kas gyvena butuose - bet visi šie reikalai per penkmetį išsispręs. Jau dabar EV daro prasme dideliam segmentui - nebent taikaisi pirkti nenaują mašiną pigiau kaip 15K arba dažnai važinėji užmiestyje po >300km per dieną. Su laiku pasikeis įpročiai - panašiai kaip savo laiku visi prisiekdavo kad neskaitys laikraščio kompiuteryje ar kad atskiras fotoaparatas yra vienintelis būdas daryti tinkamas nuotraukas :)
Sutinku tik dėl vieno. EA yra išskirtinai skirtas važinėt tik po miestą iki 200 km. turint nuosavą krovimo stotelę. Švaresni plaučiai - sąlyginai ir su, ir be ironijos, nes visi čia susirinkę dideli berniukai supranta, kaip gaminama elektra. Visi pliusai ties tuom ir užsibaigia. O pasibaigus "medaus mėnesiui" EA minusams ateityje skaičiuoti tikrai nepakaks vienos rankos pirštų: - neadekvačiai didelis EA registracijos mokestis; - kelių mokestis (EA ir VDV) bus apskaičiuojamas GPS/atvykus į krovimo stotelę/kelių aparatais/kelių mok. surinkimo punktais ties exit'ais ir t.t.; - Didieji miestai įves vadinamą "congestion charge" ir nesvarbu, elektrinis tu ar dyzelinis, skirsis tik mok. dydis; - Utilizacijos mokestis; - Brangesnis TPVCA; - Priverstinis persodinimas į viešąjį transportą neturint išvystytos infrastruktūros; - Ženkliai brangesnė elektra.