2023-08-17 12:02

Netikėti gaisrai elektromobilius pakišo po didinamuoju stiklu

Gaisro suniokotas „Fremantle Highway“ krovininis laivas. Chriso Emilio Janseno („Imago“ / „Scanpix“) nuotr.
Gaisro suniokotas „Fremantle Highway“ krovininis laivas. Chriso Emilio Janseno („Imago“ / „Scanpix“) nuotr.
Griežtėjant automobilių emisijų normoms ir įtvirtinant draudimus mašinoms su vidaus degimo varikliais, automobilių pramonė suka elektromobilių link. Baterijas turintys nulinių emisijų automobiliai pirkėjams gabenami per pusę pasaulio. Visgi dabar laivybos bendrovės, logistikos įmonės, draudikai ir pagalbos tarnybų atstovai krapšto galvas, ką daryti, mat tokie kroviniai drauge atneša ir sunkiai suvaldomų gaisrų riziką.
  • 2022 m. vasarį užsiliepsnojo laivas „Felicity Ace“, gabenantis apie 4.000 automobilių, tarp kurių buvo elektrinių. Oficialiai gaisro priežastis dar nenustatyta.
  • 2023 m. liepą gaisras kilo laive „Fremantle Highway“, gabenančiame daugiau nei 3.700 automobilių, iš kurių beveik 500 buvo elektriniai. Oficialiai gaisro priežastis nenustatyta.
  • Vokietijos draudikas „Allianz“ perspėja, kad ličio jonų baterijos yra auganti grėsmė ir konteineriniams laivams, ir automobilvežiams.
  • Bene dažniausia gaisrų priežastis – užsidegusios ličio jonų baterijos. Įvykus trumpajam jungimui, jos ima kaisti, perkaista ir užsidega arba sprogsta.
  • Degančios baterijų celės turi kryptinę liepsną, o degimo temperatūra yra iki kelių kartų didesnė nei įprastų gaisrų.

Liepą greta Nyderlandų krantų užsiliepsnojo automobilius iš Vokietijos uosto plukdantis „Fremantle Highway“ laivas. Oficiali gaisro priežastis dar neskelbiama, tačiau Olandijos transliuotojas RTL pasidalino įrašu, kuriame vienos iš laivą gesinusių specialiųjų tarnybų atstovas sako, jog ugnis kilo plukdyto elektromobilio baterijų skyriuje.

52795
130817
52791