Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
RĖMIMAS
2025-09-22 10:28
2025-09-21 16:25
2025-09-19 09:30
2025-09-18 16:53
2025-09-18 11:54
2025-09-18 08:07
RĖMIMAS
2025-09-18 06:15
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Tendencingas straipsnis, net nesinori skaityti. Ko į sąrašą neįtraukia laivų, kurie degė ir juose nebuvo nė vieno elektromobilio? Ai, nes tada kils klausimų, ar tikrai nuo elektromobilių užsidega, jei dega ir be jų, ir užgesinti laivuose dažnai nepavyksta. Taip, elektromobilį užgesinti labai sudėtinga, bet jie dega ~1000 kartų rečiau nei VDV. Tai jei nei VDV nei EV pradėto gaisro laive užgesinti dažnai nepavyksta, tai geriau 1000x rečiau užsidegantis ir neužgesinamas iš esmės, ar su kad ir 10% tikimybe užgesinamas, bet 1000x dažniau užsidegantis? 1000x - JAV draudimo įmonių naudojama tikimybė. Pinigus jie labai skaičiuoja, tad skaičiumi linkęs pasitikėti.
Įkrauk paprastą ličio bateriją ir pradurk skylutę... pamatysi kodėl tas padidinimo stiklas.. Akis saugok.
Bet paskaitęs tendencingą straipsnį, sužinotumėte, kad EMSA duomenimis, pagrindiniai krovinių tipai, kuriems, kaip nustatyta, teko kaltė dėl didžiosios dalies gaisrų, buvo ličio jonų akumuliatoriai. O jų praktiškai nėra kaip gesinti. Nėra įdiegtų priemonių, skirtingai nuo degančių naftos produktų. Tiesiog tokie faktai - patinka tai ar ne.
Kokie faktai? Nes kiek pradedu knisti, tai dažniausiai tik įtarimai lieka, neaišku kas sukėlė. Atsiverti istoriją, laivai degė iki elektromobilių. Atsiverti savaiminių užsidegimų statistiką, VDV per automobilių skaičių ar kilometrų skaičių - apie 1000x skirtumas VDV nenaudai. Taip, EV gesinti yra sudėtinga. Bet ir VDV laive gesinti yra sudėtinga, todėl ir sudega laivai. Sudegdavo dar ir iki EV. Beje, vienam EV akumui nuo kito užsidegti tikimybė daug mažesnė, nei vienam VDV nuo kito VDV. EV gaisrų turėtų sumažėti neužilgo iki nykstamų kiekių, nes sukurta yra membrana, kuri dėtųsi į kiekvieną celę ir badyti celes galėsi kiek norėsi, niekas neužsidegs. Tada ką sakysi? VDV tobulinta >100 metų, EV realiai mažiau 15 metų. Realiai pagrindinė pramonė dėmesį skiria mažiau nei 10 metų.
nusiraminkit, ispres ta problema. Negi del to dabar bus sustabdyta elektromobiliu gamyba.
Na, Jūsų minimi faktai dėl ICE vs EV gaisrų tikimybės straipsnyje irgi paminėti. Turbūt nereikia abejoti, kad ateityje bus gerų sprendimų, bet ar žinote sprendimų, ką daryti dabar?
Ką daryti dabar dėl 1000 kartų dažniau užsidegančiais ICE omeny? Nedaskaičiau straipsnio, nes užkniso šitie pilstymai ir kurstymai. Elektromobiliui membranos-saugikliai, turėtų pasirodyti poros metų bėgyje komerciškai. Na jei kokių iššūkių neiškils didinant gamybos apimtis. JAV kariuomenės užsakymu kurta technologija.
Hm, įdomus palyginimas turėtų būti. Pripilk pilna baką benzino ir įmesk ten degtuką. Saugokis visas, ne tik akis.
Maniakų vežėčios
Man tokie straipsniai primena, kai bandoma įrodinėti, kad dviratis yra labai pavojingas, todėl net nebandote atsisakyti seno duminančio passato, nes taip saugiau. Suprantam, kad naftos magnatai meta milijardus visokiausiems tokiems straipsniams, koks elektromobilis yra blogis ir kiek paukščių užmušė vėjo malūnai, bet ateitis aiški, po 20 metų naftos reikės per puse mažiau
Cia mintis tokia: VDV yra blogai, EV pasirodo taip pat yra blogai. Valstieciai tures likti prie dviraciu, kaip XIX a.. Tam intensyvi dviraciu taku pletra yra reikalinga, jog valstieciai dziaugtusi, nes nuosavas auto pavojingas :)