Pirmojo ketvirčio tendencijos neramina, bet atlikti namų darbai suteikia optimizmo
„Konsoliduotas grupės pelnas prieš mokesčius 2022 m. pasiekė 1 mln. Eur, o pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) – 1,49 mln. Eur. Finansinės grupės skolos nesiekia 1 x EBITDA lygio, todėl jaučiamės gana tvirtai žengdami į dešimtmetį nematytą ekonomikos ciklą“, – teigia Marius Giedraitis, bendrovės generalinis direktorius.
Tačiau keturiuose miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose – įsikūrusios bendrovės vadovas pripažįsta, kad lėtėjanti pasaulinė ekonomika bei praėjusių metų pabaigoje išryškėję artėjančios Lietuvos ekonomikos recesijos požymiai, tikėtina, turės įtakos „Autokurto“ grupės šių metų ambicijoms bei planams.
„Stengsimės judėti pirmyn, kol kiti bijo ar tvarkosi savo bėdas. Atsisakyti ar stabdyti strateginių plėtros projektų bei potencialių įsigijimų kol kas neketiname. Programa minimum – išlaikyti pernai pasiektus rezultatus. Besitraukiančios ekonomikos akivaizdoje tai būtų labai neblogas pasiekimas“, – teigia „Autokurto“ vadovas.

Pirmas ketvirtis atspindi rinkos tendencijas
Anot jo, š. m. I ketv. rezultatai atspindi bendras rinkos tendencijas – konsoliduoti pardavimai išliko praėjusių metų lygyje, bet kai kurie verslo segmentai jau pajuto recesijos poveikį ir neigiamai veikia pelningumą.
Pavyzdžiui, sunkvežimių remonto veiklos rezultatai išliko praėjusių metų lygyje – pardavimai sudarė 2,6 mln. Eur, o pelnas taip pat išliko iš esmės nepakitęs. Šiemet neliko Lietuvos kariuomenės užsakymų, kai pernai I ketv. jie sudarė 183.000 Eur. Palyginus pirmuosius ketvirčius beveik 20%, iki 541.000 Eur, traukėsi mažmeninė prekyba sunkvežimių detalėmis. Anot „Autokurto“ vadovo, šis mažėjimas labiau susijęs su grupės strategijos pokyčiais, o ne makroaplinkos įtaka.
„Per likusius 9 mėnesius, dėl anksčiau pasirašytų kontraktų su patikimais partneriais, planuojame pasivyti praėjusių metų sunkvežimių pardavimus. Šiuo metu dedame visas pastangas, kad paspartintume pristatymą, nes I ketv. jie gerokai vėlavo ir pardavėme tik 6 naujus „Ford Trucks“ vilkikus, kai pernai – 10“, – pasakoja M. Giedraitis.
Apibendrinus „Autokurto“ grupės verslo segmentų rezultatus aiškėja, kad š. m. I ketv. pardavimai sudarė 3,3 mln. Eur ir buvo apie 8% mažesni nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Tendencijos: ir kelia iššūkių, ir teikia vilties
„Stebėdami ir analizuodami I ketv. ir pastarųjų mėnesių rinkos tendencijas, galime daryti keletą išvadų bei prognozių ateičiai“, – apibendrindamas rezultatus teigia „Autokurto“ generalinis direktorius.
Jis atkreipia dėmesį, kad stipriai sulėtėjo naujų sunkvežimių paklausa. Pirkėjai dėl susvyravusios paklausos pervežimo paslaugoms (ypač bendrųjų krovinių) bei dramatiškai pabrangusio finansavimo atideda investicinius sprendimus. Taip pat akivaizdu, kad pirkėjai lūkuriuoja infliacijos pabaigos ar net naujų vilkikų kainų defliacijos. „Ar šis laukimas pasiteisins, – netrukus sužinosime“, – konstatuoja M. Giedraitis.
Jis pasidžiaugia, kad remonto paslaugų poreikio mažėjimo kol kas nesijaučia. Tikėtina, kad senėjantis transporto parkas ir dėl to didėjantis vilkikų bei kitos technikos gedimų skaičius atsvers transporto remontų paklausos mažėjimą, kurį lemia bendras ekonomikos sulėtėjimas.
„Taip pat tikimės, kad statybų rinkos atvėsimas leis sėkmingiau ir greičiau realizuoti suplanuotą remonto bazės plėtros projektą Vilniuje“, – planais dalinasi „Autokurto“ vadovas.
Pasak jo, jei neištiks dar vienas netikėtumas, prie kurių pastaruoju metu jau visi baigiame priprasti, labiausiai tikėtina, kad II ketv. ir II pusmetį bus išlaikytos panašios pagrindinės remonto veiklos apimtys kaip I ketv. „Autokurtas“ nesitiki, kad išsipildys metų pradžios prognozės, jog II pusmetį galimas didesnis augimas.

Pagrindas nuosaikiam optimizmui
„Pagrindo nuosaikiam optimizmui suteikia mūsų pastaraisiais metais atlikti namų darbai: po atsakingo pasiruošimo šiemet galime pilnai aptarnauti ne tik „Mercedes-Benz“ ir „Ford“ vilkikus, bet ir dar vieną sunkvežimių gamintoją – DAF. Pirmiausia tikimės sulaukti klientų, kurių parkuose dominuoja būtent šios trys sunkvežimių markės. Remontuojame ir kitų gamintojų krovininius automobilius, tik dėl specialiosios įrangos trūkumo ir sukauptos kompetencijos jiems galime pasiūlyti šiek tiek siauresnį paslaugų spektrą“, – teigia „Autokurto“ generalinis direktorius.
Jis planuoja, kad per II ir III ketvirčius pavyks pasivyti „Ford“ vilkikų pardavimo planus bei priartėti prie praėjusių metų skaičių. Tačiau, anot jo, sunkvežimių pardavimai didės ne dėl paklausos atsigavimo, o dėl anksčiau pasirašytų kontraktų ir, tikėtina, kad bus pasivyti gamybos planai.
„Planuose ir naujo bei labai įdomaus strateginės partnerystės projekto gynybos srityje įgyvendinimas. Tačiau jo reikšmingesnio indėlio į veiklos rezultatus tikimės ne anksčiau kaip kitąmet“, – kol kas nedetalizuodamas planų kalba „Autokurto“ vadovas.