2022-06-30 08:45

Lietuvos vežėjai: Vakarų kompanijoms konkuruoti su verslais iš Europos periferijos lengva nebus

Naujų ribojimų spaudimo stumiami Lietuvos vežėjai atranda naujų savo galių. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Naujų ribojimų spaudimo stumiami Lietuvos vežėjai atranda naujų savo galių. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Palaipsniui įsigaliojančios Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo nuostatos keičia visos Europos transporto rinką, o Lietuvos vežėjai sako pastebintys, kad kai kurie pokyčiai jiems suteikia netikėtų progų.

Vakarų Europoje priversti antrines įmones steigti stambieji Lietuvos vežėjai teigia, kad jų kalibras suteikia didesnių, nei daugumos vakarietiškų kompanijų, galimybių. Be to, Mobilumo paketo retinamos vežėjų gretos Europoje augina transporto deficitą, o tai leidžia kelti kitų sektoriaus dalyvių veiklos maržą.

Mobilumo paketas – teisėkūros aktų rinkinys, reglamentuojantis viso ES transporto sektoriaus veikimą ir plėtrą. Krovininį kelių transportą reglamentuojančios paketo dalys apima reikalavimus, ribojančius ne vietinių transporto įmonių galimybes vykdyti tiek kabotažinius (svetimos šalies teritorijoje vykdomus), tiek tarptautinius pervežimus ar reikalaujančius vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos vietą, o vairuotojus – į įmonės bazę arba namus.

52795
130817
52791