M. Skuodis: Lietuva pasiruošusi uždrausti Rusijos laivams įplaukti į uostą

Publikuota: 2022-03-09
Marius Skuodis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Marius Skuodis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad Europos Sąjungai (ES) svarstant uždrausti Rusijos ir su ja susijusiems laivams įplaukti į Bendrijos jūrų uostus, daugiausia diskusijų kyla dėl to, kaip  įgyvendinti tokį draudimą. Tačiau, pasak ministro, kai kurie sprendimai, nors ne tokie ambicingi, gali būti paskelbti jau netrukus.

„Kaip ir dėl oro erdvės – vienas dalykas yra pasakyti, kitas dalykas – įgyvendinti ir padaryti. Su laivais – lygiai taip pat. Kodėl diskusijose tos detalės yra svarbios? Labai svarbu, kaip įgyvendinti sprendimą, kaip patikrinti, kam laivas priklauso. Dėl to tai ir užsitęsė“, – BNS trečiadienį sakė M. Skuodis.  

„Elementarus dalykas – ar laivas gali plaukti į uostą, ar negali. Tai dėl to lygiai taip pat dar yra diskutuojama ir čia šioje vietoje nuomonės šiek tiek išsiskiria dėl tam tikrų aspektų“, – pridūrė jis. 

Pasak M. Skuodžio, tam tikrus sprendimus Europos Vadovų Taryba, kuri renkasi ketvirtadienį, gali paskelbti jau netrukus. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Tam tikrų sprendimų jau ir šiandien bus. Galbūt jie nėra tokie ambicingi, kurių norėtų Lietuva“, – sakė susisiekimo ministras. 

Jis teigė, kad Lietuva pasiruošusi priimti atskirą sprendimą uždrausti Rusijos ir su ja susijusiems laivams įplaukti į Klaipėdos uostą, tačiau, ministro teigimu, to nedaroma siekiant laikytis bendros pozicijos su kitomis ES šalimis. 

„Vyriausybė turi savo sprendimą, ir jis yra ant stalo. Ir su juo nėra jokių problemų. (...) Mes laikomės pozicijos, kad reikėtų žengti kelioms šalims visą laiką kartu. Tai tiesiog iš savo pusės mes esame pasiruošę, bet labai svarbu sutarti šitoje vietoje su partneriais, ir tos diskusijos vis dar vyksta, jos yra nepasibaigusios, todėl Vyriausybė nedarė jokių žingsnių“, – aiškino M. Skuodis. 

Ministras praėjusią savaitę teigė, kad draudimas Rusijos ir su ja susijusiems laivams įplaukti į jūrų uostus derinamas su kitomis Baltijos jūros šalimis ir Europos Sąjunga.  

Gabrielius Landsbergis, užsienio reikalų ministras, trečiadienį pakartojo, kad pirmiausia bandoma rasti bendrą sprendimą ES lygiu. 

„Pirmiausia mes visą laiką ieškome, (...) kad tai būtų europinis sprendimas. Jis yra pats efektyviausias dėl to, kad yra uždaromos visokios spragos apeiti“, – BNS teigė G. Landsbergis. 

„Mano rekomendacija – jeigu nepavyks rasti europinio sprendimo, tada ieškoti regioninio“, – sakė ministras. 

G. Landsbergis neatmetė, kad bendras ES sprendimas gali būti rastas, o diskusijos tarp šalių narių vyksta kasdien. 

„Europos Komisija dabar ruošia dokumentus ir diskusijos ambasadorių formatuose praktiškai vyksta kasdien“, – tvirtino užsienio reikalų ministras.  

Ingrida Šimonytė, ministrė pirmininkė, praėjusį trečiadienį sakė, kad Europos Komisija ruošia sprendimo projektą ir jeigu europinis sprendimas bus priimtas greitai, tuomet nacionalinio sprendimo nereikės.

Reaguodama į Rusijos pradėtą karą Ukrainoje ir norėdama užtikrinti Lietuvos saugumą, Susisiekimo ministerija praėjusią savaitę pasiūlė uždrausti Rusijos ir su ja susijusiems laivams įplaukti į Klaipėdos uostą. Toks draudimas būtų taikomas laivams, plaukiojantiems su Rusijos vėliava ar kitaip siejamiems su šia šalimi.

Praėjusią savaitę BNS kalbinti Lietuvos laivų savininkų ir agentų organizacijų atstovai sakė, kad tokios sankcijos gali nepavykti įgyvendinti visa apimtimi, nes laivų sąsajas su Rusija ne visada įmanoma greitai atsekti.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 3

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
G. Nausėda: svarbu, kad turėtume efektyvius kelius karinei technikai atgabenti

Karinis mobilumas yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių šalies saugumą, sako Lietuvos prezidentas...

Verslo aplinka
2022.05.27
„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Itella Logistics“ sutarė dėl logistikos terminalo nuomos Kauno Petrašiūnuose

Logistikos bendrovė „Itella Logistics“ su nekilnojamojo turto (NT) plėtros UAB „Eveko investicija“ sutarė dėl...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
„R&R Technology“: vasarą verslą pakviesime įsitikinti mobiliųjų robotų galimybėmis Verslo tribūna 1

Paulius Rakauskas, mobiliosios robotikos srityje inovacijas kuriančios įmonės „R&R Technology“ atstovas,...

Logistika 2023
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku