2022-02-10 06:45

Klaipėdos uosto konkurencingumui kerta ne tik prarastos trąšos, bet ir didinami mokesčiai

Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Klaipėdos jūrų uostui praradus „Belaruskalij“ trąšas, ten veikiančios uosto įmonės skundžiasi, kad į duobę jas stumia ir pakelti žemės nuomos bei geležinkelių tarifai. Visgi kokį poveikį Klaipėdos uostui padarys iškilusios kliūtys, lems ne tik jų pačių, bet ir kaimynų veiksmai.
  • Anot Klaipėdos uosto įmonių ir ekspertų, labiausiai uosto konkurencingumą mažina prarastas baltarusiškų trąšų krovinys.
  • Be geopolitinės situacijos finansinę naštą didina ir pakelti žemės nuomos bei geležinkelių mokesčiai.
  • Klaipėdos uosto konkurencingumas priklausys nuo kaimyninių uostų veiksmų.

Klaipėdos uosto įmonės, kalbėdamos su VŽ, konstatuoja – atėjo sunkmetis. Prarastas baltarusiškų trąšų tranzitas, dėl ko prarandama 11 mln. tonų krovos. Prognozuojama, kad šiemet pesimistiškiausiu scenarijaus atveju, Klaipėdos uoste bus kraunama 31 mln. tonų krovinių. Dabar papildomą krovinių netektį sukėlė Minsko atsakas – kai kurių Lietuvos krovinių tranzito geležinkeliais per Baltarusiją sustabdymas.

52795
130817
52791