„Lineka“ prezidentas: drausti vežti krovinius reikia labai rimtos priežasties

Publikuota: 2022-01-21
Geležinkelio stotyje stovintys „Belaruskalij“ vagonai. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
svg svg
Geležinkelio stotyje stovintys „Belaruskalij“ vagonai. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.

„Lietuvos geležinkeliams“ (LTG) gavus trijų Baltarusijos bendrovių prašymus vežti vienos didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų ir eksportuotojų „Belaruskalij“ trąšas, Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas sako, jog remiantis tarptautine vežimo geležinkeliais konvencija reikia labai rimtos priežasties nesuteikti leidimo norintiems per Lietuvą vežti krovinius.

„Nelabai yra techninių ir juridinių galimybių tą uždrausti ar neleisti. Jeigu vežėjas nėra kriminalinis nusikaltėlis ar sankcionuojama įmonė ir prašo atlikti paslaugą Lietuvos teritorijoje, tai „Lietuvos geležinkeliai“ praktiškai tranzitą gali reguliuoti tik kainomis, bet sakyti – ne, tam reikia labai solidžios priežasties“, – sakė  Edmundas Daukantas.

LTG penktadienį pranešė, kad vežti trąšas per Lietuvą geležinkeliais prašo kompanijos „Belintertrans“, „Belkali-Migao“ ir „Belaruskalij“ antrinė trąšų eksporto bendrovė „Belorusskaja kalinaja kompanija“ (BKK) – pastaroji nori vežti jau nuo sausio 24 dienos.  

Anot E. Daukanto, „Belintertrans“ priklauso Baltarusijos valstybei ir yra viena didžiausių šalies ekspeditorių įmonių.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Ji („Belintertrans“ – BNS) tikrai bus pajėgi tai daryti, o kadangi su valstybės palaikymu veikia, tai tikrai jai nebus didelių sunkumų vežti“, – sakė E. Daukantas.  

Jo teigimu, logistine veikla greičiausiai užsiimtų pagrindinė įmonė, o atsiskaitymams gali būti panaudotas ir filialas Europos Sąjungoje, pavyzdžiui, Lietuvoje. 

„Lukašenkos vyriausybė turi labai gerą įprotį nusavinti valiutą – visos netgi valstybei priklausančios įmonės stengiasi turėti filialus Europos Sąjungoje, kad nepumpuotų į Baltarusiją valiutinių pinigų. O tam, kad atsidarytų sąskaitą ES, reikia čia atsidaryti įmonę“, – teigė  E. Daukantas.  

„Belintertrans“ valdomos Klaipėdos įmonės „Belintertrans Baltic“ vadovas Artūras Gaidauskas teigė, kad įmonė paraiškos vežti trąšas nepateikė.

„Mūsų įmonė su „Belaruskalij“ ir kalio trąšomis šiai dienai neturi jokių sąsajų“, – sakė A. Gaidauskas. Jis nenorėjo komentuoti, kaip ši įmonė yra susijusi „Belintertrans“.

„Su „Belintertrans“ esame partneriai, bendradarbiaujame, o dėl priklausymo „Belintertrans“ nekomentuosiu“, – sakė „Belintertrans Baltic“ vadovas.

Registrų centro duomenimis, Baltarusijoje registruota „Belintertrans“ valdo 100% „Belintertrans Baltic“ akcijų. 2020 metais pastarosios apyvarta buvo 35,7 mln. Eur, pelnas – 34.600 Eur. 

Minsko srities Salihorsko mieste veikiančią bendrovę „Belkali-Migao“ 2019 metų pabaigoje įkūrė „Belaruskalij“, kartu su Kinijos įmone „Migao Corporation Limited“.

Bendrovė savo tinklapyje nurodo, kad pirmaisiais metais ji planavo pagaminti 80.000 t kalio nitrato ir 62.000 t granuliuotų azoto-kalio trąšų, jas ketino pardavinėti Europos Sąjungoje, Turkijoje, Rusijoje, Kinijoje. Vėliau planuota skverbtis į Šiaurės Afrikos ir Lotynų Amerikos rinkas.

„Lietuvos geležinkelius“ konsultavęs advokatų kontoros „TGS Baltic“ Baltijos šalių valdybos pirmininkas Vilius Bernatonis anksčiau teigė, jog pagal tarptautinę ir nacionalinę teisę „Lietuvos geležinkeliai“ negali be pagrindo atsisakyti vežti kitų ūkio subjektų krovinių – tokiu pagrindu galėtų būti įstatymas, kuriame turėtų būti numatytos tokio draudimo apimtys ir ribos. 

Pasak teisininko, Lietuvos Vyriausybės pasirašytas Tarptautinio krovinių vežimo geležinkeliais susitarimas bei Europos Sąjungos ir Lietuvos konkurencijos teisė neleidžia dominuojančiam ūkio subjektui atsisakyti sudaryti sandorių – visa teisinė sistema skatina būtent užsiimti ūkine veikla, o apribojimai ir išimtys turi būti retos ir pagrįstos. 

V. Bernatonio teigimu, tarptautinis susitarimas nustato labai nedidelį – 5 ar 7 dienų terminą, per kiek laiko turi būti priimtas užsakymas.  

„Lietuvos geležinkelių“ grupė nuo vasario 1-osios nutrauks sutartį su į JAV sankcijų sąrašus įtraukta viena didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų ir eksportuotojų „Belaruskalij“, apie tai LTG jau informavo Baltarusijos bendrovę.

Dėl naujų prašymų LTG kreipėsi į vyriausybinę strateginių įmonių sandorius tikrinančią komisiją, kad ji turėtų teisinį pagrindą atmesti bendrovių prašymus ir taip išvengtų rizikos sulaukti ieškinių tiek LTG, tiek ir valstybei. 

Sausio 12 dieną Vyriausybė patvirtino gruodį priimtą komisijos išvadą, jog sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl turi būti nutraukta nuo vasario 1-osios.

Pernai gruodžio 8 dieną įsigaliojo JAV sankcijos „Belaruskalij“, tačiau trąšos per Lietuvą toliau važiuoja. Balandžio 1-ąją įsigalios pernai gruodžio pradžioje paskelbtos JAV sankcijos ir „Belorusskaja kalinaja kompanija“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
05:45
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 2

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 7

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17
LTG profsąjunga: dalį atleidžiamų darbuotojų žada įdarbinti geležinkelių subrangovų įmonės

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė apie atleidimą įspėjo 1.950 darbuotojų. Artūras...

Logistika
2022.05.17
„Helisota“ atleis dar 19 darbuotojų

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ valdoma rusiškų...

Logistika
2022.05.17
„RB Rail“: Rusijos karas keičia požiūrį į „Rail Baltica“ 3

Anksčiau vertintas kaip ekonominis transporto koridorius, dabar tarptautinis europinės vėžės geležinkelio...

Logistika
2022.05.17
Šiemet Estijos geležinkelių operatoriaus pervežtų krovinių kiekis mažėjo trečdaliu

Įsigaliojant Rusijai ir Baltarusijai taikomoms tarptautinėms sankcijoms, sparčiai mažėjo tranzitinių krovinių...

Logistika
2022.05.17
Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas: dėl vairuotojų trūkumo įmonės stabdo vilkikus 3

Lietuvos logistikos įmonės, susiduriančios su vairuotojų trūkumu, transporto saugojimo aikšteles pildo...

Logistika
2022.05.17
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Pernai Lietuvos oro uostų pajamos augo apie 30%, bet pelno pasiekti dar nepavyko

2021 m. Lietuvos oro uostų pajamos siekė beveik 29 mln. Eur ir buvo apie 30% didesnės nei 2020 m.

Logistika
2022.05.16
„Ryanair“ sumažino nuostolius, kalba apie galimą pelną

Aviacijos sektoriui atsitiesiant po pandemijos karantinų, Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“...

Logistika
2022.05.16
Maskva perima „Renault Russia“ fabriką – gamins „Moskvich“ 20

Rusijos sostinė perima „Renault Russia“ fabriką ir jame gamins automobilius su „Moskvich“ prekės ženklu.

Pramonė
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku