Dėlioja konkurencinį pasjansą

Publikuota: 2020-11-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“ Redakcijos nuomonė

Artėjantys Mobilumo paketo reikalavimai ir išaugę darbo jėgos kaštai vežėjus veja iš Lietuvos – vieni jau įsikūrė kaimynėje Lenkijoje, kiti ruošiasi šiam žingsniui, skaičiuodami, kad apsimokėtų iškelti bent dalį veiklos. Be to, vilioja ir didelės šalies teikiamos galimybės – mažesnės draudimo kainos ir pigesnis vilkikų lizingas.

Mobilumo paketas visa apimtimi pradės galioti nuo 2022 m. Vienas jo reikalavimų yra itin nepalankus mūsų šalies vežėjams – tai privalomas periodinis vilkikų grąžinimas į registracijos valstybes. Dairytis palankesnių veiklos sąlygų vežėjus verčia ir išaugę darbo jėgos kaštai, kurie atsirado nuo šių metų pradžios Lietuvoje padidinus minimalios algos koeficientą komandiruojamiems darbuotojams.

Tiesa, stambiausios įmonės, tokios kaip „Girteka Logistics“, „Hoptransa“, „Hegelmann Transporte“ ar „Finėjas Group“, jau ne pirmus metus dalį veiklos vykdo užsienyje – tai lėmė siekis būti arčiau klientų. Dabar situacija verčia plėtrą intensyvinti, siekiant išlaikyti konkurencingumą Vakarų Europoje. Pagrindine kraustynių kryptimi tampa Lenkija.

Štai 14-oje šalių įmones valdančioje vokiško kapitalo „Hegelmann“ grupėje lietuviška bendrovė ilgus metus buvo didžiausia ir gaudavo apie pusę visos „Hegelmann Group“ pajamų. Tačiau dabar prioritetai keičiasi ir pagrindinė veikla imama koncentruoti Lenkijoje. Šią savaitę grupė pranešė, kad Lenkijoje registruotų jos vilkikų skaičius perkopė 2.000, o įmonė tapo didžiausią transporto parką valdančia šios valstybės vežėja. Pranešime nurodoma, kad Lenkija taps vienu pagrindinių veiklos centrų dėl savo padėties tarp Rytų ir Vakarų, taip pat dėl galimybės palyginti lengvai pritraukti vairuotojų iš trečiųjų šalių. Dabar Lenkijoje registruota apie pusė visos grupės vilkikų.

Ne visi stambių transporto kompanijų atstovai noriai dalijasi planais apie ketinimus kurtis svetur, tačiau leidžia suprasti, kad investicijos namuose yra bent jau pristabdytos. Lenkijos variantas patraukliai atrodo ne tik sektoriaus milžinėms. Mažesnių bendrovių vadovai skaičiuoja, kad, pradėjus galioti Mobilumo paketo reikalavimui kas 8 savaites kiekvieną vilkiką grąžinti į registracijos šalį, labiau apsimokės investuoti į plėtrą valstybėje kaimynėje nei likti Lietuvoje.

Artūras Rutkauskas, beveik 100 vilkikų valdančios įmonės „Solotransa“ vadovas ir akcininkas, VŽ pasakoja, kad bendrovės Lenkijoje dar neturi, tačiau jau įvertino visus pranašumus bei trūkumus ir į šią šalį, tikėtina, žengs ateinančiais metais. Pasak jo, įmonė šiuo metu dar bando susidėlioti krovinių srautus į Lietuvą ir iš jos, kad vilkikai nevažiuotų tušti. Jei tai pavyktų, galbūt kraustytis į Lenkiją ir nereikėtų, priešingu atveju perteklinis vilkikų skaičius vis tiek turės būti kur nors arčiau Vakarų Europos. Skaičiuojant matematiškai ėjimas į Lenkiją atsiperka.

Vežėjų kraustymosi tendenciją patvirtina ir vilkikais prekiaujančios bendrovės. Marius Lukošius, „Volvo Lietuvos“ pardavimų direktorius, sako, kad šiemet daugiau nei 30% Lietuvos įmonių nupirktų vilkikų buvo registruojami Lenkijoje, o kai kurios ten šiemet registravo visą 100% savo pirktų mašinų. Tokius pačius skaičius pateikia ir Paulius Kraučiūnas, „Veho Lietuvos“ prekybos krovininiais „Mercedes-Benz“ automobiliais vadovas. Jis taip pat pažymi, kad verslo perkėlimo į Lenkiją tempas auga, o kitąmet gali dar paspartėti.

VŽ nuomone, tendencija ryškėja, jos augimo mastus specialistai sako pamatysiantys gal jau kitąmet. Svarstoma, kad padėtį galėtų pakeisti galimos Mobilumo paketo korekcijos: jei grąžinti vilkikus būtų reikalaujama ne kas 2, o kas 6 mėnesius, vežėjai prisitaikytų ir rastų sprendimų likti Lietuvoje. Septynios šalys, tarp jų – ir Lietuva, Europos Sąjungos Teisingumo Teismui apskundė vasarą patvirtintą Mobilumo paketą dėl jame įrašytų galimai diskriminacinių nuostatų. Iš viso ieškinių turėtų būti daugiau, nes ginti savo vežėjų interesus ruošiasi dar kelios valstybės. Tačiau bylinėjimosi procesas nežada būti greitas ir paprastas, tikėtina, jis bus ir politizuotas.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kvotos importuojamai darbo jėgai: vežėjai skaičiuoja, kad neužteks Premium

Šiemet įvedus darbuotojų iš trečiųjų šalių kvotas, o Mobilumo paketui didinant darbo jėgos poreikį, vežėjai...

Logistika
05:45
Automobilių gamintojai ieško galimybės perkvalifikuoti darbuotojus Premium

Europos automobilių pramonė siekia pradėti grandiozinį, 7 mlrd. Eur per metus kainuojantį darbuotojų...

Automobiliai
2021.01.18
Ištuštėjusio Frankfurto oro uosto atsigavimas siejamas su vakcinavimu

Frankfurto oro uosto operatorius pirmadienį pranešė, kad 2020 metais dėl koronaviruso pandemijos keleivių...

Logistika
2021.01.18
LTG paskelbė preliminarius 2020 m. rezultatus 

Geležinkelių grupė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG), preliminariais duomenimis, pernai uždirbo 468,8 mln. Eur...

Logistika
2021.01.18
Veiklą optimizuojanti „Ryanair“ iki balandžio iš Lietuvos skraidys tik viena kryptimi Premium

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ bent iki balandžio stabdo visus skrydžius iš Vilniaus ir Palangos,...

Logistika
2021.01.18
Automobiliai: 2021-ųjų naujienos – elektra įgauna persvarą Premium

Pasaulinės COVID-19 pandemijos pristabdyta automobilių pramonė šiemet Europos rinkai žada pristatyti per 160...

Automobiliai
2021.01.17
„Volkswagen“ grupės elektromobilių pardavimai pernai išaugo daugiau nei trigubai

„Volkswagen“ grupė praėjusiais metais pardavė 231.600 elektromobilių – 214% daugiau nei prieš metus. Geriausi...

Automobiliai
2021.01.16
„Škoda“ nerems Baltarusijos organizuojamo ledo ritulio čempionato

Čekijos automobilių gamintoja „Škoda“ įspėjo, kad atsisakys remti šių metų Pasaulio ledo ritulio čempionatą,...

Logistika
2021.01.16
Mažėjant keleivių, vežėjus išlaiko siuntos

Drastiškai kritus keleivių srautui tarpmiestinio susisiekimo įmonės jau atsisakė apie 80% visų reisų. Jų...

Logistika
2021.01.16
„Hegelmann Transporte“ žengia į JAV, investuos 10 mln. Eur 3

Viena didžiausių Europos transporto įmonių grupių „Hegelmann Group“, valdanti ir įmonę Lietuvoje, pradeda...

Logistika
2021.01.16
Ministras: naujas automobilių taršos mokesčio projektas – jau netrukus 14

Seimui jau netrukus bus pateiktas naujas automobilių taršos mokesčio įstatymo projektas, sako aplinkos...

Logistika
2021.01.15
Kiniškų krovinių srautai Lietuvos ir Rusijos geležinkeliuose augo 5 kartus

Tranzitinių jūrinių konteinerių srautai iš Kinijos į Europą ir atgal per Kaliningrado sritį 2020-aisiais...

Logistika
2021.01.15
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybos pirmininku paskirtas estas S. Liive

„Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios bendros Estijos, Latvijos ir Lietuvos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Vadyba
2021.01.14
Rusijos „AvtoVAZ“ pardavimai pernai mažėjo 5%  1

Traukėsi Prancūzijos „Groupe Renault“ kontroliuojamo didžiausio Rusijos automobilių gamintojo pardavimai, o...

Automobiliai
2021.01.14
JAV reguliuotoja prašo „Teslos“ atšaukti 158.000 automobilių dėl saugumo problemų  

JAV reguliavimo institucijos prašo „Teslos“ atšaukti 158.000 automobilių Jungtinėse Valstijose dėl su saugumu...

Automobiliai
2021.01.14
Keleivių skaičius Rygos oro uoste pernai traukėsi 74%

Rygos oro uostas praėjusiais metais aptarnavo 2,01 mln. keleivių – 74,2% mažiau nei 2019-aisiais.

Logistika
2021.01.14
Vyriausybės kanceliarija atsisako BMW automobilių nuomos 3

Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako trijų BMW automobilių naudojimo.

Automobiliai
2021.01.14
„Mitnija“ gavo 9 mln. Eur vertės užsakymą Kaune statyti logistikos centrą 5

Koncernui „MG Baltic“ priklausanti statybų bendrovė „Mitnija“ iš transporto, žemės ūkio technikos ir...

Statyba ir NT
2021.01.14
K. Kaikaris: „CityBee“ nesiblaškys tarp projektų Premium 11

„CityBee“ mobilumo platformos vadovu praėjusių metų pabaigoje tapusio Kristijono Kaikario dosjė – vadovo...

Logistika
2021.01.14
3,3 mlrd. Eur investicijų: teks ieškoti balanso tarp DNR plano, kelių ir trinkelių Premium

Kol Vyriausybė šukuoja DNR planą ir Briuselyje ieško pinigų popandeminei ekonomikos transformacijai,...

Finansai
2021.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus