Seime priimtas automobilių registracijos mokestis – nuo liepos 1 d.

Publikuota: 2019-12-17
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šiandien Seimas priėmė Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą, kuris pirmą kartą Lietuvoje įveda su lengvųjų automobilių tarša susijusius mokesčius.

Už įstatymą balsavo 72 Seimo nariai, 53 – prieš ir 4 susilaikė.

Posėdžio pradžioje konservatorius Jurgis Razma pasiūlė išbraukti iš darbotvarkės balsavimą dėl šio įstatymo.

„Kuo ilgiau svarstome, tuo jis (įstatymo projektas – VŽ) šiek tiek artėja prie sveiko proto. Matome, kad pertrauka dar labiau privers visus pamąstyti ir dar ką nors gero sugalvoti“, – sakė Seimo narys. Tačiau šis pasiūlymas Seimo balsavimu buvo atmestas.

Vėliau J. Razma pasiūlė įstatymo įsigaliojimo datą perkelti į liepos 1 d.

„Naujiems mokesčiams turi būti duodamas bent pusės metų terminas. Bent jau mes išlaikytume atitikimą teisėkūros ir mokesčio pagrindų įstatymams“, – sakė jis.

Šiam pasiūlymui buvo pritarta bendru sutarimu.

Pabrėžė neatitikimą tikslui

Posėdžio metu Seimo nariai išsakė savo pastabas dėl Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo (MTPRMĮ) neatitikimo jo pirminiam tikslui – įstatymo aiškinamajame rašte nurodyto siekio kontroliuoti transporto taršą anglies dvideginiu (CO2).

„Man atrodo, visi žinome, kad automobilio registracija nesukelia taršos. Todėl šis mokestis niekaip nesumažins taršos, – sakė TS-LKD narė Gintarė Skaistė. – Europos Komisija mūsų neprašo mokesčio, o prašo rezultato. Šis mokestis neduos tokio rezultato.“

Kitas šios frakcijos atstovas – Mykolas Majauskas tvirtino, kad mokestį galima vadinti „Karbauskio mokesčiu“, nes jis nukreiptas tik į lengvuosius automobilius, taigi, neapima žemės ūkio technikos, bet padaro išimtis istorinių automobilių kolekcionieriams.

„Net keisdamas pavardę turėsi perregistruoti automobilį – keista, kaip šeimos sukūrimas, valstiečių nuomone, padidina taršą?“, – retoriškai klausė jis.

M. Majauskas prognozavo, kad dėl šio mokesčio žmonės dabar turimais taršiais automobiliais važinės tol, kol šie taps metalo laužu.

„Kalbama, kad Europos Sąjunga mums įves sankcijas už taršą. Atkreipiu dėmesį, kad ES taršą skaičiuoja ne pagal taršių automobilių skaičių. Net ne apskritai pagal taršių automobilių skaičių, kurie stovi garaže, o pagal sunaudotą degalų kiekį“, – tvirtino Seimo narys.

Pirmasis žingsnis

Įstatymo projektą gynęs Žaliųjų ir valstiečių sąjungos pirmininko pavaduotojas Tomas Tomilinas tvirtino, kad šis įstatymas yra pirmasis žingsnis link mažiau taršaus automobilių parko formavimo.

„Negi jūs norite, kad mes iš karto eitume prie didelės naštos visuomenei, kad visi kiekvienais metais mokėtų abonentinius mokesčius?, – klausė jis. – Šį mokestį pradėkime taikyti švelniai.“

Jam pritarė ir Kęstutis Mažeika, aplinkos ministras, paskatinęs konservatorius palaikyti siūlomą iniciatyvą.

„Europoje yra 12 valstybių, kurios turi tokio pobūdžio mokestį. Būsime tarp tų šalių, kurios prisideda prie taršos mažinimo“, – sakė ministras ir pridūrė, kad ateityje bus galima tobulinti tą įstatymą.

Iki šiol Lietuva buvo viena iš paskutiniųjų ES valstybių, kuriose nebuvo jokio, su automobilių išmetama tarša susijusio, mokesčio.

Išimtys – kolekcionieriams ir perpardavėjams

VŽ rašė, kad naujas įstatymas bus taikomas lengviesiems automobiliams, jų registravimo ar perregistravimo metu.

Šiame įstatyme numatyta tik viena mokesčio taikymo išimtis – istoriniams (prieš 30 metų ar anksčiau pagamintiems) automobiliams, tačiau nėra jokių išlygų pažeidžiamoms socialinėms grupėms skirtiems, pavyzdžiui – neįgaliesiems pritaikytiems automobiliams.

Taip pat įstatyme numatyta, kad mokestis gali būti grąžinamas vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka, pateikus dokumentus, įrodančius, kad transporto priemonė greičiau negu per 90 dienų nuo pirmojo registravimo Kelių transporto priemonių registre buvo iš jo išregistruota ir išgabenta iš Lietuvos Respublikos teritorijos. Ši nuostata nuo mokesčio atlaisvins automobilių perpardavinėtojus ir naujų automobilių reeksportu užsiimančias įmones.

Mokestis, priklausomai nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio, sieks nuo 13,5 iki 540 Eur. BFK pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas teigė, kad naujas mokestis valstybės biudžetą papildytų apie 19–20 mln. Eur.

[infogram id="dd0c184d-f854-4a74-9b41-dea712874294" prefix="qKa" format="interactive" title="Transporto priemonių registracijos mokesčio tarifai"]

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
M. Skuodis – prieš metro ir naują oro uostą, bet už tramvajų Vilniuje 18

Susisiekimo ministras Marius Skuodis skeptiškai vertina metro Vilniuje bei naujo oro uosto statybos idėjas,...

Logistika
11:50
„Spark“ testuoja sutelktinį finansavimą, toliau – birža Premium 1

Besiplečianti Lietuvos trumpalaikės elektromobilių nuomos platforma „Spark“, nepatenkinta bankų požiūriu,...

Rinkos
10:56
Siuntų srautai auga, jas pristatančių įmonių mažėja: smulkiesiems aplinka negailestinga Premium 2

Siuntų srautams per pandemiją šovus į neregėtas aukštumas, bendrovių, kurios tas siuntas pristato, skaičius...

Logistika
05:45
Paskelbtas pirmasis konsoliduotas statybos medžiagų pirkimas geležinkeliui „Rail Baltica“ Verslo tribūna

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga AB „LTG Infra“ įgyvendina naujus sprendimus,...

Tvarus verslas
2021.05.12
Seimas pradeda svarstyti, ar pavėžėjams taikyti nulio promilių normą 1

Seimas pradeda diskusijas, ar pavėžėjams taikyti tokią pat blaivumo normą, kaip ir taksi vairuotojams – juos...

Logistika
2021.05.11
Teismas nagrinės „Avia Solutions Group“ skundą dėl plėtros Vilniaus oro uoste blokavimo

Teismas nagrinės verslininko Gedimino Žiemelio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ skundą...

Logistika
2021.05.11
Sunkmetį įveikęs „Altas Auto“ vėl kyla su „Elinta Motors“ elektros pavara Premium

Pernai rekordines gamybos apimtis planavusi, oficialaus „Volkswagen“, MAN ir „Mercedes-Benz“ partnerio...

Logistika
2021.05.11
Susisiekimo ministerijos tikslas: mažiau kelionių automobiliais, daugiau – traukiniais 3

Susisiekimo ministerija kelia tikslą iki 2030 m. gerokai sumažinti keliones automobiliais bei persodinti...

Logistika
2021.05.11
Lietuvos oro uostuose – nuosaikus keleivių srauto augimas

Keleivių srautai Lietuvos oro uostuose pamažu atsigauna, tačiau balandį vis dar sudarė tik14% 2019-ųjų...

Logistika
2021.05.11
Vežėjai prašo didinti kvotą darbuotojams iš trečiųjų šalių 11

Šalies vežėjai kreipėsi į susisiekimo ministrą Marių Skuodį, prašydami tarpininkauti sprendžiant vis...

Logistika
2021.05.11
„Lietuvos geležinkeliai“ dividendams skirs 14 mln. Eur

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė per 2020-uosius metus uždirbo 36,6 mln. Eur pelno – 21,5 mln. Eur mažiau...

Logistika
2021.05.11
G. Žiemelio investicijos Vilniuje blokuotos dėl ryšių Rusijoje ir Baltarusijoje

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ planuotas...

Logistika
2021.05.10
Skubiai keisti apsipirkimo planus: gegužę užsakytos pigios siuntos nebeišvengs PVM Premium 28

Importo PVM lengvata mažavertėms – iki 22 Eur – prekėms panaikinama nuo liepos, tačiau už gegužę ir birželį...

Finansai
2021.05.10
Susisiekimo eksministro J. Narkevičiaus sprendimus vertins teisėsauga 1

Susisiekimo ministerija prašo teisėsaugos įvertinti galimus įstatymų pažeidimus, buvusiam ministrui...

Verslo aplinka
2021.05.10
„Klasco“ pelnas pernai augo 79% iki 2,3 mln. Eur 1

Koncerno „Achemos grupė“ valdoma didžiausia Klaipėdos uosto krovos kompanija („Klasco“) pernai uždirbo 2,35...

Logistika
2021.05.10
Klaipėdos uostas valstybės biudžetą papildys 25,3 mln. Eur 1

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, pernai uždirbusi 36,07 mln. Eur grynojo pelno, už 2020 metus...

Logistika
2021.05.10
„Linava“: auga tik didžiosios įmonės, smulkiųjų situacija sudėtinga

Padidėjęs darbuotojų skaičius didžiausiose logistikos kompanijose nerodo šio sektoriaus atsigavimo, teigia...

Logistika
2021.05.10
Perkrauta „Regitra“ paralyžiuoja automobilių prekybos verslą Premium 43

Nuo gegužės 1 d. pradėjus veikti transporto priemonių apskaitos sistemai, VĮ „Regitra“ ėmė springti nuo...

Logistika
2021.05.10
Automobilio išlaikymas daugiausiai Europoje kainuoja belgams, mažiausiai – ispanams 1

Per įvairius su motorinėmis transporto priemonėmis susijusius mokesčius ES šalių biudžetai praėjusiais metais...

Automobiliai
2021.05.09
Girgždančios tiekimo grandinės kelia filosofinius klausimus apie pasaulinę prekybą Premium 4

Sueco kanalo krizė atkreipė dėmesį į neišvengiamą ilgų pasaulinių tiekimo grandinių trapumą būtent tuo metu,...

Logistika
2021.05.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku