2019-03-26 14:04

Balsavime nedalyvavę Lietuvos europarlamentarai sustabdė svarbią iniciatyvą

 SIPA / „Scanpix“ nuotr.
SIPA / „Scanpix“ nuotr.
Vakar vakare pritrūko vos dviejų balsų, kad į Europos Parlamento (EP) plenarinės sesijos darbotvarkę kovo 27 d. nebūtų įtrauktas Mobilumo paketo svarstymas. Iš 11 Lietuvos atstovų EP balsavime dalyvavo tik Antanas Guoga.

„Lietuvos transporto sektorius sukuria apie 12,1% bendrosios pridėtinės vertės (BPV). Mobilumo paketo įvedimas Lietuvai kainuos apie 3% BVP sumažėjimą, tai reiškia, kad darbo vietų skaičius Lietuvoje  apie 100.000 darbo vietų“, – apie Mobilumo paketo įvedimo pasekmes kalba Tomas Garuolis, asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai. Jis VŽ tvirtino, kad vakar Bulgarijos ir kitų palaikančių šalių parlamentarų inicijuotas balsavimas yra ypatingai svarbus itin didelę Lietuvos BVP dalį sukuriančiam transporto sektoriui, tačiau 10 mūsų išrinktųjų atstovų, galėjusių nusverti vakarykščio balsavimo rezultatus, jame net nedalyvavo.

Pasiūlymų grėsmė

Priimant sprendimus dėl Mobilumo paketo yra būtini Lietuvos atstovų EP balsai, todėl „Linavos“ atstovas išreiškia viltį, kad rytoj, kovo 27 d. visi Lietuvos atstovai aktyviai dalyvaus  balsavime ir deramai atstovaus Lietuvos interesus. Trečiadienį Europos Parlamente numatytas Mobilumo paketo svarstymas – šis dokumentas neabejotinai sukels dideles ekonomines ir socialines pasekmes ES periferijoje įsisteigusiems Lietuvos vežėjams. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, kuris yra itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai ne tik varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, taptų našta verslui, bet ir apribotų paslaugų teikimo laisvę. Kitas rūpestis – ketinama riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, nustatant reikalavimą daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų.

Taip pat siūloma uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje. Tai kelia didelį nerimą, kadangi Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui: trūksta saugių aikštelių, viešbučių, dušų ir pan.

Vadina išdavikais

Bulgarijos ir kitų šalių vežėjai kovo 27 d. Strasbūre organizuoja protesto akciją. Bulgarijos naujienų portalas „Tribune.bg“ ir vežėjų atstovai socialiniame tinkle „Twitter“ balsavime nedalyvavusius 3 savo europarlamentarus nesivaržydami vadina išdavikais. Manoma, kad siūlomos Mobilumo paketo nuostatos šioje šalyje gali neigiamai paveikti 0,5 mln. darbo vietų.

Apie tai, ką vakar vykusio balsavimo metu veikė Lietuvos atstovai EP, savo „Facebook“ paskyroje retoriškai klausia ir Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. „Leiskite paklausti – kur buvo kiti mūsų europarlamentarai? Ar valstybės interesai jiems yra svarbūs? Rytoj, 27 d. vyks diskusija ir balsavimas dėl paties paketo. Ragintume, kad Lietuvos europarlamentarai dalyvautų bent šį kartą, kai priiminėjama Lietuvos vežėjų ateitis“, – rašoma ministro paskyroje.

Lietuvos vežėjų atstovai aktyviai bendradarbiauja su Lenkijos, Rumunijos, Bulgarijos, Latvijos, Estijos, Vengrijos ir kitų šalių vežėjų asociacijomis, siekdama užkirsti kelią nepalankiems siūlymams dėl priverstinio vilkikų gražinimo į įmonės registracijos šalį, diskriminacinio komandiravimo taisyklių taikymo, kabotažo operacijų apribojimo ir draudimo nakvoti vilkikų kabinose.

52795
130817
52791