2018-08-10 20:20

KLASCO tvirtina kovojanti su oro tarša Klaipėdoje

KLASCO ir KVJUD skelbia besiimantys skubių priemonių, kurios turėtų miestą apsaugoti nuo galimos atviro krovos terminalo taršos. KVJUD nuotr.
KLASCO ir KVJUD skelbia besiimantys skubių priemonių, kurios turėtų miestą apsaugoti nuo galimos atviro krovos terminalo taršos. KVJUD nuotr.
Dėl neįprastai didelio juodų dulkių kiekio namuose sunerimę klaipėdiečiai gali tikėtis padėties pagerėjimo – KLASCO vadovas vardija priemones, kuriomis turėtų būti tramdoma galimai šios įmonės krovinio sukeliama tarša.

VŽ rašė apie klaipėdiečių nerimą dėl į jų butus plūstančių juodų dulkių. Spėjama, kad jos į miestą patenka iš KLASCO atviros krovos terminalo, kuriame, pasak Vytauto Kauno, įmonės vadovo, buvo kraunamos geležies rūdos granulės.

Į miestiečių skundus netrukus reagavo ir Klaipėdos savivaldybė, ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, o p. Kaunas aiškino apie trumpuoju ir ilguoju laikotarpiu galimas taikyti priemones.

Šiandien KVJUD praneša, kad rugpjūčio 9 d. visas naftos kokso krovinys buvo padengtas ekologiška celiuliozės mišinio danga, kuri eliminuoja krovinio dulkėjimą. Ponas Kaunas tvirtina, kad artimiausiu metu planuojama papildomai įsigyti dar dvi vandens rūko patrankas, kurios pilnai uždengtų krovos zoną bei prailginti apsaugines sieneles krovos zonoje, kurios sustabdo dulkių judėjimą krovos metu. Pasak kompanijos atstovų, šiuo metu teritorijoje veikia 6 vandens rūko patrankos, kurios krovos metu turi stabdyti dulkių judėjimą bei nusodinti dulkes krovos zonoje.

„Gali būti, kad KLASCO prisidėjo prie bendro miesto taršos fono, kurį paskatino dar ir sausra. Mūsų žiniomis, oro taršos monitoringo stotelės pastaruoju metu fiksavo užterštumo padidėjimą ne tik prie KLASCO esančiose, o ir kitose miesto teritorijose. KLASCO taiko įvairias aplinkosaugos priemones, mažinančias krovos poveikį aplinkai, tačiau dėl išskirtinių oro sąlygų – sausros – diegiame papildomas: vos tik gavome krovinio savininko leidimą, krovinys buvo padengtas ekologiška plėvele, kuri neleidžia kroviniui išdžiūti ir dulkėti. Mes pirmieji iš krovos kompanijų Klaipėdos uoste pritaikėme šią technologiją, plačiai naudojamą Vakarų Europos uostuose“, - per susitikimą sakė Vytautas Kaunas.

KVJUD pranešime nurodoma, kad vos pasirodžius informacijai apie padidėjusią taršą Klaipėdos centrinėje dalyje, buvo apžiūrėtos krovos bei sandėliavimo zonos, pasiūlyta imtis skubių priemonių dulkėtumui mažinti bei galimybių krovos ir sandėliavimo procesus vykdyti uždaru būdu.

VŽ rašė, kad išorinio uosto statybas pradėti siekianti uosto direkcija nelengvai derina uosto ir miesto interesus. Todėl bet koks konfliktas su miestu gali virsti pasiektą progresą stabdančiu veiksniu.

„Labai tikimės, kad šios priemonės bus veiksmingos. Iš KLASCO atstovų gavome patikinimą, kad iki 2018 m. rugsėjo 14 d. bus paruoštas papildomas trumpalaikis ir ilgalaikis priemonių planas poveikio aplinkai mažinti. Savo ruožtu pasiūlėme, kad kompanijos teritorijoje tarp sandėliuojamo krovinio ir gyvenamųjų namų, būtų pastatyta aplinkosaugininkų stacionari oro taršos matavimo stotelė, kuri padėtų kontroliuoti oro taršos situaciją ir matyti bendrą vaizdą“, – pranešime cituojamas Arūnas Drungilas, KVJUD rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius.

52795
130817
52791