2017-08-28 09:00

Pasaulio oro uostų verslui – nepalankios tendencijos

Londono Hitrou oro uosto pajamos iš prekybos šiuo metu yra didžiausios pasaulyje. Stefano Wermutho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Londono Hitrou oro uosto pajamos iš prekybos šiuo metu yra didžiausios pasaulyje. Stefano Wermutho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Nuo neaviacinių pajamų – prekybos, maitinimo, automobilių stovėjimo ar nuomos – vis labiau priklausomi Europos ir Šiaurės Amerikos oro uostai nerimaudami stebi požymius, kad keleivių įpročiai keičiasi ir jie linkę vis mažiau išleisti. Neigiamą įtaką oro uostams daro ir pokyčiai transporto sektoriuje. Sulėtėjusį šių pajamų augimą fiksuoja ir Lietuvos oro uostai, tačiau jie dar turi laiko prisitaikyti prie šių tendencijų.

Maždaug du trečdaliai pasaulio oro uostų dirba nuostolingai. Kinijoje šis rodiklis siekia 75%, Indijoje – net 90%. Šalyse, kur oro uostai yra valstybiniai, jų veikla dažnai paremta ne pelno, o naudos vietos vežėjams logika, rašo „The Economist“.

Tačiau Europoje ir Šiaurės Amerikoje didžioji dalis oro uostų privalo užsidirbti ir išgyventi patys. Pirmoji privatizavimo ėmėsi Jungtinė Karalystė – savo oro uostus pardavė aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Amerikoje, jeigu oro uostai ir priklauso valstybei, juos administruoja kitos įmonės, iš kurių reikalaujama bent jau nepatirti nuostolių.

52795
130817
52791