2017-03-29 15:08

„Ryanair“: kietas „Brexit“ sutrikdys skrydžius tarp JK ir Europos

Andrew Yateso („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Andrew Yateso („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Airijos žemų kaštų oro bendrovė „Ryanair“ tą pačią dieną, kuomet Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybė aktyvuoja 50-ąjį straipsnį, perspėjo dėl galimų didelių oro susisiekimo trikdžių „kietojo Brexit“ atveju.

„Ryanair“ teigia, kad laiko – nedaug, ir jei JK nepavyks pasiekti visapusiško susitarimo su ES, kils grėsmė, kad nuo 2019 m. kovo tarp Europos ir JK apskritai neliks skrydžių.

„Ryanair“ pabrėžia, kad 2019 m. vasaros skrydžių tvarkaraščius kompanija turi paskelbti kitų metų kovo mėnesį.

„Kelia nerimą tai, kad JK vyriausybė, panašu, neturi „plano B“, kad išsaugotų liberalizuotus Britanijos oro jungti su Europa tuo atveju, jei nebeliks Atviros oro erdvės režimo“, – pareiškime teigia Kenny Jacobsas, „Ryanair“ rinkodaros vadovas.

„Geriausia, ko mes galime tikėtis, yra naujas dvišalis susitarimas tarp JK ir ES, tačiau mums kelia nerimą tai, kad Britanija gali nesugebėti dėl to susitarti iki 2018 m, vidurio, kai oro linijų kompanijos turi skelbti 2019 m. vasaros skrydžių tvarkaraščius“, – priduria jis.

Ponas Jacobsas pabrėžia, kad „Ryanair“, kaip ir kitos šio sektoriaus kompanijos, skrydžius planuoja prieš 12 mėnesių.

„Taigi, tėra 12 mėnesių iki momento, kai mes užbaigsime savo 2019 m. vasaros tvarkaraštį, ir jame nuo 2019 m. kovo gali tekti panaikinti daug skrydžių tiek į ir iš Jungtinės Karalystės, tiek šalies viduje“, – dėsto „Ryanair“ padalinio vadovas.

Europos Komisija (EK) antradienį perspėjo, kad Jungtinės Karalystės skrydžių kompanijos gali susidurti su griežtais ribojimais „kietojo“ šalies pasitraukimo iš ES atveju.

Komisijos pareigūnai britų oro linijų kompanijų atstovus perspėjo, kad pereinamuoju laikotarpiu, kol JK ir Bendrija susitars dėl prekybinių sąlygų, JK kompanijos galėtų vykdyti tik tiesioginius skrydžius tarp JK ir ES. Esant tokiems apribojimams, britų kompanijos, kaip „easyJet“ ir BMI, šiuo metu skraidančios tarp ES miestų, pavyzdžiui, iš Miuncheno į Milaną, tokių maršrutų turėtų atsisakyti, rašo „Financial Times“.

Jei JK atsakydama tokius pačius apribojimus įvestų ES kompanijoms, „Ryanair“ nebegalėtų vykdyti skrydžių JK viduje.

Nuogąstavimus dėl „kietojo Brexit“ stiprina premjerės Theresos May ketinimas palikti ES bendrąją rinką ir pasitraukti iš Europos teisingumo teismo (ETT) jurisdikcijos. Todėl kyla klausimas, ar JK pripažins Europos aviacijos įstatymą, dėl kurio kylančius klausimus sprendžia būtent ETT.

„easyJet“ jau praėjusiais metais, po JK referendumo, paskelbė ketinanti įsteigti naują bendrovę ES, kuri turėtų Europos skrydžių operatorės licenciją ir galėtų skraidyti ES viduje. Toks žingsnis kompanijai atsieitų 10 mln. GBP per dvejus metus.

„BMI Regional“, taip pat skraidanti daugeliu maršrutų ES viduje, sakė palauksianti 2017 m. pabaigos ir tik tada spręsianti, ar steigti naują bendrovę kontinente.

Britų skrydžių kompanijos taip pat turėtų vienus orlaivius registruoti kaip priklausančius JK, kitus – kaip ES.

Visi šie apsunkinimai turėtų didelės įtakos civilinei aviacijai, teigia ekspertai.

„Gali būti, kad dėl to, sumažėjus skrydžių galimybėms, JK oro uostai teiktų mažiau paslaugų; kompanijos, tikėtina, sutelktų dėmesį tik į pelningiausius maršrutus iš JK, kad atsvertų išaugusias išlaidas“, – „Financial Times“ cituoja neįvardytą aviacijos ekspertą.

52795
130817
52791