Konversija įsisuka į Šiaurės miestelį: atgaivina apleistų teritorijų potencialą ir augina vertę
„Kai pradėjome statybų verslą 2010-aisiais, mąstėme, kaip pastatyti pastatą. Vėliau ėmėme galvoti apie projektą: kaip jį padaryti patrauklų, kas bus pirkėjas, kokie jo lūkesčiai – ar jam patiks fasadas, buto suplanavimas. Dabar galvojame dar plačiau: kaip mūsų projektas įsilies į miestą, aplinką, kaip žmonės ateityje čia leis laiką, kaip gyvens jų kaimynai, kas šiai bendruomenei bus patogu, ar tie suoliukai, kurie brėžiniuose atrodo gerai, iš tikrųjų bus patogūs sėdėti. Visa tai yra vietokūra – iš pažiūros plati sąvoka, kurios esmė – numatyti, kaip projektas derės su aplinka ir kaip čia gyvens žmonės“, – apie pasaulinę nekilnojamojo turto projektų plėtros tendenciją pasakoja M. Vanagas.
Generuoja didesnę investicinę grąžą
Kompanijos įkūrėjas atkreipia dėmesį, kad pagrindine ašimi vietokūra tampa tose miestų dalyse, kuriose įgyvendinami konversijos projektai. Nenaudojamos, apleistos teritorijos funkcija keičiama iš vienos į kitą: pramoniniai objektai virsta šiuolaikiškais, patogiais ir patraukliais gyvenamaisiais kvartalais su įvairiomis reikalingomis funkcijomis, paslaugomis, poilsio ir laisvalaikio erdvėmis, infrastruktūra.
„Istoriškai mūsų miestų centruose buvo daug gamyklų, nes gamyba buvo pagrindinis ekonomikos variklis, ten dirbdavo daug žmonių. Vėliau gamyklos persikėlė kitur, o miestų centruose liko didelės teritorijos su nebenaudojamais pastatais. Dabar jos tampa puikiomis aikštelėmis gražiausiems konversijos projektams: paliekama kažkas seno, pridedama kažkas naujo ir sukuriamos išskirtinės erdvės gyvenimui, laisvalaikiui, darbui ir komercinei veiklai“, – tikina M. Vanagas.
Pašnekovo teigimu, konversijos projektai pirkėjus domina ne tik savo išskirtinumu, bet ir didesne investicine grąža. Ypač – jei turtas įsigyjamas anksčiau, dar neįgyvendinus visų planuojamų pokyčių ir sprendimų.
„Kai projektas yra labai naujas ir pirmasis pirkėjas ateina įsigyti būsto, gali būti nejauku, nes aplinka dar iki galo nesutvarkyta. Bet laimi tie, kurie mato viziją, supranta, kad po kelerių metų vaizdas ir aplinka gerokai pasikeis. Kalbant apie investicinę grąžą, tokiose vietose statistiškai fiksuojami didžiausi kainos prieaugiai – ne ten, kur viskas yra iki galo įgyvendinta ir patrauklu, o ten, kur konversija dar tik vyksta. Dažnai žiūrime į būsto kainos augimo vidurkį – pavyzdžiui, Vilniaus prieaugis yra 20 proc. Bet realybėje yra kitaip: vienur paaugo 20 proc., kitur – 5, o yra vietų, kur paaugo visais 40 proc. Dažnu atveju konversijos projektai ir yra pastarasis variantas“, – pažymi kompanijos įkūrėjas.

Šiaurės miestelis tampa Vilniaus pokyčių centru
Anot M. Vanago, konversijos projektai, aktyviai plėtojami Niujorke, Kopenhagoje ir kituose Vakarų didmiesčiuose, vis labiau populiarėja ir Lietuvoje. Žvelgiant į Vilniaus žemėlapį, didžiausios konversijos iki šiol vyko Naujamiestyje, Paupyje, Markučiuose, o dabar didžiausias potencialas slypi Žirmūnų, Šiaurės miestelio ir buvusios „Kuro aparatūros“ gamyklos teritorijoje.
Pašnekovas skaičiuoja, jog šiuo metu minėtoje teritorijoje yra apie milijonas kvadratinių metrų erdvės statyboms, tad potencialas – milžiniškas. Čia jau vyksta vienas didelės apimties konversijos projektas: Kareivių g. esančioje 2 ha teritorijoje kyla „Mūnai by CITUS“ – šešių gyvenamųjų namų ir dviejų administracinių pastatų kompleksas.
„Plėtodami „Mūnai by CITUS“ projektą, vadovaujamės vietokūros koncepcija: nors statybos dar tik pradėtos, kartą per savaitę su visa komanda susitinkame aptarti, kaip mūsų suplanuotas pastatų kompleksas įsilies į aplinką, kaip užtikrinsime patogumą ir patrauklumą žmonėms. Valdome didelę teritoriją, vienoje dalyje vyksta statybos, o kitoje kol kas yra likę seni pastatai, kurie verslui nebepritaikomi, bet ten gali vykti renginiai, koncertai, parodos, taip siekiame padėti žmonėms prisijaukinti šią vietą, o vėliau, įgyvendinus projektą – apsilankyti čia įsikursiančiose parduotuvėlėse“, – teigia M. Vanagas.
Pašnekovo teigimu, patogumą gyventojams užtikrins gera projekto lokacija mieste: kitapus gatvės įsikūręs parduotuvių, gurmaniškų kavinių ir laisvalaikio centras „Ogmios miestas“, prekybos ir pramogų centras „Ozas“ pasiekiamas per 20 minučių. O kai kuriuos kasdienius reikalus bus galima susitvarkyti neišėjus iš kiemo – „Mūnai by CITUS“ komplekse įsikurs daugiau nei dešimt kasdienes paslaugas teikiančių verslų.
Anot kompanijos įkūrėjo, tokios ryškios konversijos pritraukia didžiules investicijas. Paskelbus apie planus konvertuoti autobusų parką, savivaldybės investicijas į infrastruktūrą, nekilnojamojo turto plėtra teritorijoje suaktyvėjo. Šios investicijos traukia naujas, o tai didina visos lokacijos ir ten esančio turto vertę. „Citus“ analitikų skaičiavimu, per artimiausius 7 metus naujo nekilnojamojo turto vertė šioje zonoje turėtų kilti apie 40 proc.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2504?placement=
„Mūnai by CITUS“ – estetikos ir kokybės sinergija
M. Vanagas priduria, kad siekiant maksimalaus atsiperkamumo ir didesnio gyvenimo komforto, itin daug dėmesio skiriama estetiniam vaizdui ir aukštos statybų kokybės užtikrinimui. Pastatai suprojektuoti iš modernių surenkamo trisluoksnio gelžbetonio konstrukcijų, užtikrinančių A++ energinio efektyvumo klasę, šiluminį ir garso komfortą, kokybę ir statybų greitį bei efektyvumą. Konstrukcijos gaminamos iškart su fasadų apdaila: dalis bus su skirtingų spalvų klinkeriu, dalis – dažyto betono, kuris yra gerokai ilgaamžiškesnis nei tinko apdaila.
„Šiuo metu kylantis „Mūnai by CITUS“ kompleksas kol kas yra vienintelis A++ energinio efektyvumo klasės projektas Žirmūnuose. Tačiau išskirtinumą kuriame atsižvelgdami ne tik į techninius parametrus, bet ir architektūrinius sprendimus. Pastebime, kad rinkdamiesi namus pirkėjai vis daugiau dėmesio skiria pastato estetikai, todėl siekiame sukurti vakarietišką aplinką, primenančią modernius Europos miestus“, – teigia kompanijos įkūrėjas.
Visuose butuose bus įrengtas grindinis šildymas, autonominė vėdinimo sistema, vitrininiai langai. Pirmųjų aukštų gyventojai turės nuosavus kiemelius su įrengtomis terasomis, viršutinių – stogo terasas, kiti – erdvius balkonus.
Be to, numatyta gausiai apželdinta kiemo erdvė, sudaryta iš 10 darbo, poilsio ir laisvalaikio zonų su treniruokliais, gultais, pavėsinėmis ir t.t. Planuojama pasodinti daugiau nei 3000 įvairių augalų, daugiau nei 60 naujų medžių, apželdinti sienas ir pan.
Numatomi penki statybų etapai, kuriuos užbaigus bus įrengti 477 įvairaus dydžio gyvenamosios paskirties butai. Pirmajame etape pirkėjai galės rinktis iš 73 butų, iš kurių didžiausią dalį – apie 42 proc. – sudarys 3 kambarių, 51–71 kv. m. ploto butai. Taip pat projekte bus 15 erdvių verslui gyvenamųjų namų pirmuosiuose aukštuose; pirmajame etape jų bus įrengtos aštuonios. M. Vanago teigimu, pirmąjį etapą įmonė planuoja užbaigti iki 2025 m. IV ketvirčio. Visas komplekso statybas numatoma užbaigti per penkerius metus.