„Apskaita visiems“ vadovas – apie šeimos verslo kuriamą pridėtinę vertę darbuotojams ir klientams

Kitąmet „Apskaita visiems“ minės veiklos dvidešimtmetį, per šį laiką įmonė išaugo ir suformavo solidų klientų ratą. O kaip atrodė veiklos pradžia?
P. Pochodnia: Viskas prasidėjo nuo mano mamos ir jos partnerės – jos įkūrė šią apskaitos įmonę. Vėliau jų keliai išsiskyrė ir apskaitos įmonė tapo šeimos verslu.
Sėkmingą įsitvirtinimą rinkoje lėmė tai, kad mama turėjo didžiulę patirtį ir žinias, su profesiniu smalsumu ir motyvacija gilindavosi į kiekvienos įmonės situaciją, nebijodama konsultuotis su reikiamų valstybinių institucijų specialistais. Taip ji įgijo daugelio vadovų pasitikėjimą ir pagarbą. Be to, ji visuomet atnaujindavo savo žinias, mokėsi ir sekė naujienas. Nesvarbu, kokiomis priemonėmis naudojosi – paprastu skaičiuotuvu, „Excel‘iu“ ar apskaitų programomis – jos lentelėse nė vienas skaičius nepabėgdavo. Toks buhalterinis menas mane žavėjo, mamos pavyzdys įkvėpė sukti tuo pačiu keliu – jau 11-oje klasėje žinojau, kad noriu sekti jos pėdomis.
.jpg)
Pamažu kolektyvas išaugo iki 8 žmonių, baigęs mokslus į įmonę dirbti atėjau aš, mano sesuo, o vėliau – ir mano žmona. Manau, kad šeimos verslo modelis diktuoja kitokį požiūrį tiek į darbuotojus, tiek į klientus. Laikomės pozicijos, kad šeima yra svarbiausia žmogaus gyvenimo dalis, todėl kiekvienam darbuotojui yra sukurta galimybė dirbti nuotoliu, atsitraukti nuo darbų ir dalyvauti kitų šeimos narių veiklose, skirti laiko sau.
Be to, dėl kiekvieno kliento stengiamės kaip dėl savęs. Ne tik prižiūrime jų finansinius srautus, bet ir pasidalijame įžvalgomis, patariame, kaip tikslingiau juos įdarbinti, kaip teisingai ir skaidriai juos deklaruoti, kad įmonių vadovai galėtų rūpintis savo verslu, jo plėtra, o ne papildomais skaičiavimais ir ataskaitų pildymais.
Iš pradžių dirbę su kelių dešimčių įmonių apskaita, šiandien turite daugiau nei 350 klientų. Kaip pavyksta išlaikyti aukštą darbo kokybę?
P. Pochodnia: Aukštos darbo kokybės priežastis yra šios įmonės darbuotojai, kuriuos vertiname kaip partnerius. Didžiuojamės, kad daugiau nei pusė darbuotojų dirba ir pasitiki mumis daugiau nei 10 metų. Taip pat svarbu ir tai, kad darbuotojai yra sukaupę kompetencijų įvairiose ekonominės veiklos srityse, tad iškilus problemai ar klausimui, visi kartu diskutuojame, pasidalijame patirtimi ir randame geriausią sprendimą. Taip mūsų 20 žmonių komanda sukuria didesnę vertę klientui.
Kita svarbi kokybės dedamoji – su klientu palaikomas ryšys. Nors pastaruoju metu vyksta intensyvus skaitmenizavimas, vis tik žmogiškas ryšys yra nepakeičiamas. Buhalterijoje svarbu ne tik teisingai skaičius į sistemas suvesti, bet ir gyvai kalbantis su vadovais įvertinti, kuo gyvena įmonė, su kokiomis situacijomis susiduria, kokie sprendimai šiuo metu yra palankiausi. Galbūt vadovas planuoja investuoti, pavyzdžiui, įsigyti nuosavą pastatą biurui, galbūt – mažiau dirbti ir perleisti atsakomybes kitam žmogui. Mes apskaičiuojame, kiek toks sprendimas kainuotų, kaip greitai atsipirktų ir pan.
Be to, tiek metų veikdami rinkoje jau turime nemažą partnerių tinklą, tad kai klientui prireikia kitos paslaugos, drąsiai rekomenduojame teisininkus, programuotojus, vertėjus ir kitus patyrusius specialistus. Klientai labai vertina rekomendacijas, jomis pasitiki, o kartu jaučia, kad juo rūpinamasi.
Per jūsų veiklos metus įvyko ryški technologinė pažanga, ant buhalterio stalo skaičiuotuvus pakeitė duomenų valdymo sistemos. Kiek tai turėjo įtakos jūsų darbo kokybei?
P. Pochodnia: Anksčiau, kol nebuvo modernių apskaitos sistemų, buhalteris galėjo dirbti daugiausia su 2–3 įmonėmis, o ne dešimčia, kaip dabar. Dėl technikos netobulumo anksčiau labai daug kruopštaus darbo tiesiog pradingdavo: visą dieną vedęs informaciją ir išsaugojęs ją, kitą dieną buhalteris jos neberasdavo, nes ji paprasčiausiai neišsisaugodavo.

A. Pochodnia: Dabar procesai vyksta nepalyginamai sklandžiau, turime partnerius, kurie rūpinasi naujausių programų diegimu, kūrimu, atnaujinimu. Neretai patys esame naujų funkcijų ar programinės įrangos tobulinimo iniciatoriai. Norime palengvinti savo darbuotojų kasdienybę ir suteikti papildomų galimybių klientams, todėl domimės, kaip galime robotizuoti įvairius procesus ar įvesti naujų funkcionalumų.
Be abejo, klientai ir jų poreikiai yra labai skirtingi. Mūsų klientai yra skirtingų kartų atstovai, tad darbas su jais ir jų paslaugų spektras skiriasi.
Kaip pastebite, ar stipriai per jūsų veiklos metus keitėsi Lietuvos įmonių požiūris į buhalterinę apskaitą?
A. Pochodnia: Yra sakoma, kad pinigai mėgsta tvarką. Per tuos metus labai akivaizdžiai išryškėjo ne tik siekis nebedirbti „šešėlyje“, bet finansus tvarkyti taip, kad būtų ramu, aišku. O ir valstybinės institucijos bei jų informacinės sistemos tobulėjo, todėl įmonių duomenys yra sistemingai prieinami. Dalijimasis informacija sumažina rizikas, išlaisvina.
P. Pochodnia: Pastebime ir pasikeitusį darbo principą: anksčiau tarp buhalterio ir vadovo buvo labai stipri komunikacija, jie dažnai susitikdavo gyvai, buvo daug daugiau bendravimo, planavimo. Direktorius be buhalterio tiesiog negalėdavo dirbti. Dabar jaučiamas didesnis atotrūkis, ir tarp savo klientų turime vadovų, kurių gyvai niekuomet nebuvome sutikę. Pagrindinė mūsų klientų bazė yra Klaipėdoje, tačiau turime klientų ir kituose Lietuvos regionuose, ir iš užsienio šalių, kurios atidaro atstovybes Lietuvoje. Tačiau, jei tik turime galimybę, visuomet stengiamės su klientais susitikti gyvai. Taip užsimezga kitoks ryšys.
Pastaruoju metu gana stipriai keitėsi finansinės apskaitos reguliacinė aplinka. Kaip sekėsi prisitaikyti prie šių pokyčių?
A. Pochodnia: Kai prieš dvejus metus pasikeitė finansinės apskaitos įstatymas, labai stipriai pajutome reglamentavimo sugriežtėjimą, atsakomybė teko ne tik įmonės direktoriui, bet ir finansininkui ar šias paslaugas teikiančioms įmonėms. Šio reguliavimo sugriežtinimą pajutome tiesiogiai. Toks pokytis ir precedentų teisinėje praktikoje nebuvimas įnešė nemažai įtampos į mūsų darbą, taikomos priemonės atrodo perteklinės.
Ar turite auksinę taisyklę, kuria vadovaujatės savo darbe, ar kurią nuolat primenate savo klientams?
P. Pochodnia: Įmonių katalogas „Rekvizitai.lt“ turi labai iškalbingą skiltį – skolos. Visiems klientams sakau: atkreipkite dėmesį į skolas. Jei matau, kad įmonė neturi įsiskolinimų „Sodrai“ ar VMI, reiškia, tai greičiausiai bus patikimas, geras partneris. Tačiau įdomu tai, kad peržvelgdamas kai kurių buhalterinės apskaitos įmonių rekvizitus kartais pastebiu, kad jos turi įsiskolinimų ar nepadengia kas mėnesį mokamų mokesčių valstybinėms institucijoms, tad nesuprantu, kaip jie gali tinkamai patarti klientui? Pradėkime nuo savęs: jei buhalterio įmonėje bus tvarka, ir klientui jis galės kompetentingai patarti.