Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2020-03-15 22:22

Taktika „žingsnis po žingsnio“: kokie jos pranašumai

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Daugelio verslininkų tikslas yra greitai augti ir plėstis. Tačiau yra daugybė pavyzdžių, įrodančių, kad būtent staigi ir nepamatuota plėtra nugramzdina verslą prarajon.

Tie įmonių įkūrėjai, kurie laikosi taktikos „žingsnis po žingsnio“, sėkmingai valdo verslą jau ne vieną dešimtmetį.

Nusistovėjęs eksporto žemėlapis, nuolatiniai partneriai ir gamyba be išankstinių sutarčių, tik gavus užsakymų iš klientų – tokia strategija vadovaujasi Arūnas Vaitaitis, UAB „Tyla“ direktorius ir vienas įkūrėjų.

„Gamybos neplečiame – modernizuojame. Norėdami plėstis, turėtume daugiau pagaminti, o to daryti nesiruošiame, – sako A. Vaitaitis. – Mūsų pagrindinis tikslas gaminti efektyviau, su tuo pačiu žmonių skaičiumi. Praėjusiais metais apyvartą išauginome iki 8,5 mln. Eur net su mažiau darbuotojų.“ 

Efektyvina gamybą

Verslininkas pasakoja, kad „Tyla“ įsigyja modernių gamybos įrenginių pagal išgales, be jokio spaudimo, kaip, kada ir kokia dalis įrangos turėtų būti atnaujinta. Tiek, kiek leidžia apyvartinės lėšos ir bankų kreditai.

„Pavyzdžiui, neseniai viena Austrijos įmonė specialiai mums pagamino stakles. Medienos rinkoje gaminiai ir staklės yra šiek tiek individualūs, nors ir atrodo panašūs, – sako A. Vaitaitis. – Neturime planų pakeisti visą įrangą iškart – žingsnis po žingsnio, kiek galime, tiek pridedame. Mūsų gamyba, produkcija nėra ta, kuriai reikėtų gamybos linijos, robotų – mums reikia daug rankų darbo, nes esame užėmę individualių užsakymų nišą.“

Toks verslo modelis – dirbti tik turint užsakymų, taip pat rinkodarą, pardavimą, montavimą perduoti į partnerių, pardavėjų rankas – „Tylai“ pasitvirtino. A. Vaitaitis sako, kad ilgalaikė strategija buvo nesigviešti pardavėjo dalies.

Plėstis net neketina

Nesiblaškyti ir užsiimti viena veikla – toks Arvydo Valecko, „Keliavežio“ savininko ir direktoriaus, požiūris pasiteisina. Jis neslepia, kad pagundų praplėsti veiklos diapazoną ir šalia keleivių vežimo užsiimti krovinių gabenimu – būta.

„Domimės, kas vyksta aplinkui, stebime pokyčius, paklausą. Bet išvada viena: į krovinių gabenimo sektorių naujokui šiandien labai sunku įeiti. Kaip visokios „maksimos“ išsidalijo prekybos rinką, išstumdamos smulkiuosius, taip ir transporto sektoriuje viską valdo gigantai“, – sako įmonės vadovas.

Vietoj to, kad imtųsi kelių veiklų, smulkios įmonės vadovas verčiau ieško būdų, kaip garantuoti stabilias pajamas, nes keleivių gabenimo versle ypač jaučiama sezoniškumo įtaka: autobusų nuoma paklausi vasarą, o šaltuoju periodu jie daugiau stovi garažuose, nei rieda keliais.

Kaip vieną iš pasiteisinusių sprendimų jis nurodo su savivaldybe sudarytą sutartį gabenti keleivius vietiniais maršrutais. Tuo užsiima Plungės autobusų parkas, „Keliavežys“ ir dar kelios įmonės. Įmonės vadovas sako, kad nors iš savivaldybės užsakymų turtų ir nesusikrausi, tačiau tai yra garantuotos pajamos.

52795
130817
52791