Dailydka: jei valdyba įpareigos, sutartį pasirašysiu neramia širdimi

Publikuota: 2016-10-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Parašo ant europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ viešųjų pirkimo tvarką reglamentuojančios galutinės sutarties nepadėjęs Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) generalinis direktorius, VŽ teigia, jog, jei gaus valdybos įpareigojimą, ją pasirašys, tačiau neramia širdimi. Anot jo, ši sutartis nėra naudinga nei LG, nei Lietuvai.

VŽ rašė, kad šią savaitę Rygoje, Latvijos transporto ministerijoje, surengtoje spaudos konferencijoje pažymėta, jog sutartį jau pasirašė aštuonios iš devynių suinteresuotų pusių. Trūksta vienintelio – „Lietuvos geležinkelių“ parašo. Tai aiškinta techninėmis kliūtimis, kurias LG ir bendrovės akcininkė Susisiekimo ministerija interpretavo skirtingai.

Susisiekimo ministerija dar vakar teigė, jog sutartį turi pasirašyti LG generalinis direktorius ir tam nereikalingas bendrovės valdybos pritarimas. Savo ruožtu LG vadovai teigė, jog sutartį pasirašys tik tada, kai sulauks valdybos įpareigojimo.

Vis tik penktadienį Kauno geležinkelio stotyje naujo „Rail Balticos“ ruožo Jiesia – Rokai statybos pradžios ceremonijoje dalyvavęs Saulius Girdauskas, susisiekimo viceministras ir LG valdybos pirmininkas, patvirtino, jog valdybos nariai teikimą vis tik turės pasirašyti.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Šiandien valdybai el. paštu paleidau susipažinti su sutarties tekstu, 2 parašai jau yra, tarp jų ir mano. Kiti 3 valdybos nariai yra užsienyje, jie galės pasirašyti el. būdu“, – VŽ aiškino p. Girdauskas ir pridūrė, jog problemų dėl minėtos sutarties pasirašymo nebus. Esą bendrovės valdybos nariai parašus vėliausiai turėtų sudėti iki pirmadienio.

Ponas Girdauskas taip pat pažymėjo, kad nesutarimų tarp LG ir ministerijos šiuo klausimu nėra.

Iš penkių pasirašė du

Stasys Dailydka, LG generalinis direktorius, sako, jog valdybos teikimas pasirašyti sutartį įsigalios, kai ant jo parašus sudės bent keturi iš penkių valdybos narių.

LG valdybą be p. Girdausko dar sudaro jo patarėjas Alfonsas Macaitis, Tomas Karpavičius, Susisiekimo ministerijos kancleris bei du nepriklausomi nariai – nekilnojamojo turto valdymo ir konsultacijų bendrovės „Newsec“ strateginis konsultantas bei buvęs jos generalinis direktorius Ričardas Čepas ir Algimantas Variakojis, finansų konsultantas, „Verslo angelų fondo I“ partneris.

Anot p. Dailydkos, parašus ant teikimo kol kas yra sudėję p. Girdauskas ir p. Macaitis.

LG vadovas sako, jog sulaukęs įpareigojimo sutartį pasirašys, tačiau neramia širdimi: „Mes buvome pasamdę nepriklausomus teisininkus, kurie peržiūrėjo šį susitarimą ir pateikė savo rekomendacijas, su kuriomis supažindinome ir Susisiekimo ministeriją. Paprastai kalbant, ši sutartis nėra naudinga Lietuvai. Apmaudu, kad mūsų derybininkai buvo per silpni ir neatsilaikė visuotiniam spaudimui, kurio tikrai buvo labai daug tiek iš ES institucijų, tiek iš kaimynų.“

Negalės dalyvauti konkursuose

Ponas Dailydka sako, jog sutartį pasirašę LG praras teisę dalyvauti „Rail Balticos“ konkursuose. Tuo metu Latvijos ir Estijos geležinkeliai tą daryti galės, nes jų nėra tarp sutartį turinčių pasirašyti šalių.

„Sutartyje nurodyta, jog ją pasirašius šalys negalės dalyvauti skelbiamuose konkursuose. Taigi mes ne tik negalėsime dalyvauti konkursuose, bet ir dirbti subrangovais. Ir ne tik mes, bet ir su mumis susijusios įmonės. Neaiški ir projektą vykdysiančios bendros įmonės atsakomybė. Tai yra nauja įmonė, sukurta be jokio turto, o ji bus atsakinga už visus projektus, pinigų panaudojimą. O kas bus, jei objektas bus įgyvendintas, bet ES nustatys kokių pažeidimų, atims pinigus, atsakomybę už viską turėsime prisiimti mes. Viskas nėra taip paprasta, kaip atrodo“, – aiškina p. Dailydka.

Vis dėlto LG vadovas pripažįsta, jog pasirašydama sutartį Susisiekimo ministerija politinį sprendimą priėmė: „Vis tik apmaudu, daugiausiai patirties ir įdirbio šiame projekte turinti Lietuva yra palikta kalčiausia, lyg nenorinti kažko daryti. Formuojama tokia nuomonė, o iš Lietuvos pusės niekas aukščiausiame lygyje nebando į tai atsakyti.“

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
18:42
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
17:05
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 4

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
05:45
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 23

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku