Dailydka apie „Rail Balticos“ sutartį: laukiu valdybos įpareigojimo

Publikuota: 2016-10-06
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ viešųjų pirkimo tvarką reglamentuosiančioje galutinėje sutartyje betrūksta tik AB „Lietuvos geležinkeliai“ parašo. Tai aiškinama užtrukusiomis techninėmis pasirašymo procedūromis, kurias „Lietuvos geležinkeliai“ ir bendrovės akcininkė Susisiekimo ministerija interpretuoja skirtingai.

Baltarusijoje viešintis Stasys Dailydka, LG generalinis direktorius, ketvirtadienio rytą VŽ sako, kad sutarties dar nėra pasirašęs, nes laukia LG valdybos sprendimo.

„Žinau, kad valdybai yra pateikta medžiaga, ji turi priimti sprendimą. Kadangi tai yra kofinansavimo klausimai, bendrovė turės prisiimti sprendimą iki 400 mln. Eur, tai tikrai yra valdybos klausimas, ne generalinio direktoriaus“, – teigia jis.

Ponas Dailydka taip pat pažymi, kad dar nėra baigtos tam tikros procedūros: „Nesu tas, kuris neskaitęs sutarties pasirašo vien tik todėl, kad jis yra generalinis direktorius. Nėra atliktos atitinkamos procedūros, mes prie tos sutarties nedirbome ir nebuvome jos matę. Kadangi pas mus yra tam tikra vidinė tvarka, ją turėjo peržiūrėti specialistai, teisininkai. Kaip minėjau, medžiaga perduota valdyba. Ji turi priimti sprendimą ir įgalioti generalinį direktorių pasirašyti arba nepasirašyti. Daugiau čia nieko nėra, jokio ažiotažo.“

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Aiškina skirtingai

Tokios pat pozicijos vakar laikėsi ir Albertas Šimėnas, LG direktoriaus pavaduotojas. Jis pažymėjo, jog šiuo metu vyksta teisės aktais numatytos procedūros, kurios su turiniu nesiejamos: „Gavę dokumentą pagal numatytą tvarką jį pateikėme valdymo organams, t.y. LG valdybai, kuri ir turi priimti atitinkamą sprendimą. Aš negaliu prognozuoti, kokius sprendimus ji priims. Mūsų funkcija buvo perduoti sprendimą, tą mes operatyviai ir padarėme.“

Ketvirtadienį popiet išplatintame pranešime spaudai LG pažymėjo, jog teikimas dėl sutarties dėl pirkimų schemos elektroniniu paštu spalio 4 d. buvo išsiųstas kiekvienam bendrovės valdybos nariui, taip pat įkeltas į bendrąjį bendrovės valdybos narių aplanką.

Savo ruožtu Saulius Girdauskas, susisiekimo viceministras, kuris yra ir LG valdybos pirmininkas, vakar VŽ sakė, jog šiuo klausimu sprendimą turi priimti LG vadovybė, o ne LG valdyba.

„Šiuo atveju apsispręsti turi vadovas, valdybai informacija yra pateikta. Jeigu bus toks teikimas, kad prašoma mūsų pritarimo, tada svarstysime, kol kas tokio teikimo neturime“, – trečiadienį VŽ sakė viceministras.

Tą patį jis pakartojo ir ketvirtadienio popietę.

„Yra aiškus reglamentas, pagal kurį aiškiai parašyta, ką valdyba tvirtina. Nieko nei kurti, nei burti nereikia. Valdyba tvirtina sandorius. Šiuo atveju kalbame ne apie sandorį, o apie susitarimo principus, kuriems jau pritarė ir Susisiekimo ministerija“, – pažymėjo p. Girdauskas bei pridūrė, jog LG valdyba nėra tvirtinusi nė vienos iš geležinkelių bendrovės pasirašytų šimtų sutarčių.

„Bet jei šiuo atveju to reikės, mes patvirtinsime“, – nurodė p. Girdauskas bei išreiškė viltį, jog penktadienį ryte iš komandiruotės Baltarusijoje sugrįžęs p. Dailydka ilgai nedelsdamas sutartį pasirašys.

Tik nuomonė

Paklaustas, ar vėlavimas pasirašyti dokumentą nesusijęs su praėjusią savaitę LG viešai pareikštomis pretenzijomis, p. Dailydka pabrėžė, jog pasirašymo procesas nevėluoja.

„Medžiaga buvo pateikta tik prieš savaitę, mes iki šiol nei sutarties rengimo darbe, nei derybose nedalyvavome. Todėl mes turėjome perskaityti sutartį, pas mus gi yra vidinė tvarka. Specialistai, tarp jų ir Šimėnas, pareiškė nuomonę, kas ten ne visai gerai. Bet tai buvo tik perskaičius sutartį išsakyta nuomonė, o visa kita yra procedūros. Jei valdybos sprendimas bus priimtas ir ji patvirtins, kad aš galiu pasirašyti sutartį, tada ir pasirašysiu. Jei valdyba neįgalios manęs pasirašyti, aš to negalėsiu padaryti“, – dar kartą pakartojo LG vadovas.

VŽ rašė, kad Susisiekimo ministerijos valdomi LG praėjusią savaitę pareiškė viešas pretenzijas savo akcininkei dėl projekto „Rail Baltica“ rengimo. Albertas Šimėnas, LG generalinio direktoriaus pavaduotojas, viešai išplatintame laiške nurodė, kad bendrovė norėtų nebūti bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ akcininke ir tokiu būdu įgyti teisę dalyvauti šios įmonės organizuojamuose viešuosiuose pirkimuose. Ji taip pat siūlė visiškai centralizuoti projektą ir visas, o ne tik dalį projekto funkcijų sutelkti Latvijoje veikiančioje įmonėje.

Tuo metu viešųjų pirkimų tvarką reglamentuojančiame susitarime numatoma, kad viešieji pirkimai bus skirstomi į tris kategorijas: bendros įmonės „RB Rail“ organizuojamus pirkimus, konsoliduotus bendros įmonės pirkimus ir Baltijos šalių vietos bendrovių atskirai organizuojamus pirkimus su griežta „RB Rail“ priežiūra.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Kaliningradą apribojimai dusina, svarstoma apie naujus galimus kelius per Lietuvą Premium 1

Apribojus kai kurių prekių tranzitą į Kaliningrado sritį per Lietuvą, gyventojai pradėjo skųstis...

Pramonė
2022.07.06
TTLA: dėl įsigaliojusio Mobilumo paketo Europoje daugėja tuščių vilkikų

Tuščių vilkikų reisų be krovinių skaičius Europos Sąjungoje vėl pradėjo augti dėl įsigaliojusių Mobilumo...

Logistika
2022.07.06
Lietuvos oro uostuose – 40 naujų darbo vietų ir kitoks darbdavio įvaizdis

„Aviacija visuomet sujungia ypatingus žmones“ – tai tapo pagrindine idėja, su kuria Lietuvos oro uostai...

Vadyba
2022.07.06
Rusų laivas su ukrainietiškais grūdais vis dar įstrigęs prie Turkijos krantų

Su Rusijos vėliava plaukiojantis prekinis laivas, atsidūręs Kyjivo ir Maskvos ginčo dėl grūdų centre,...

Verslo aplinka
2022.07.05
Infografika: kokios ir kiek prekių keliauja geležinkeliu į Kaliningradą Premium

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) duomenimis, dabartinės ES sankcijos juodiesiems metalams ir plienui turi įtakos...

Logistika
2022.07.05
Klaipėdos uostas sutarė su Belgijos įmonėmis dėl gilinimo darbų už 37,3 mln. Eur

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė uosto gilinimo darbų sutartį su tarptautinį konkursą...

Logistika
2022.07.05
„Homa“ Vilniuje pradėjo prekybinių sandėlių plėtrą

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa Group“ pranešė sostinėje, greta Vilniaus Vakarinio aplinkkelio,...

Statyba ir NT
2022.07.05
VMI kaip policija: siūloma jai leisti keliuose savarankiškai stabdyti automobilius Premium 20

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) darbuotojams norima suteikti teisę keliuose savarankiškai stabdyti ir...

Finansai
2022.07.05
Į Lietuvą atvyko šeštasis grūdų traukinys iš Ukrainos

Į Lietuvą iš Ukrainos atvyko šeštas traukinys, kuriuo atgabenta 1.300 tonų kukurūzų, BNS pranešė „Lietuvos...

Logistika
2022.07.05
„SCT Lubricants“ grynojo pelno marža viršijo 20% Premium 3

Klaipėdos automobilių alyvų ir skysčių gamybos UAB „SCT Lubricants“ pardavimo pajamos per 2021 metus išaugo...

Pramonė
2022.07.05
„Begos“ vadovas: beveik 5 kartus kritusį pelną nulėmė geopolitinė situacija

Viena didžiausių Klaipėdos uosto krovos kompanijų „Bega“ praėjusiais metais gavo 22,97 mln. Eur pajamų –...

Logistika
2022.07.05
SAS kreipėsi į JAV dėl apsaugos nuo bankroto

Skandinavijos aviakompanija SAS, negalėdama grąžinti skolos, kreipėsi į JAV dėl bankroto apsaugos procedūros,...

Logistika
2022.07.05
Netrukus planuojama pradėti dešimčių milijonų vertės „Rail Baltica“ tilto per Nerį statybas Premium

Dar šią vasarą ketinama pradėti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį...

Statyba ir NT
2022.07.05
„Regitros“ valdybai vadovaus O. Mašalė 1

Naujai „Regitros“ valdybai vadovaus nepriklausoma jos narė, strateginio planavimo ir valdymo specialistė...

Vadyba
2022.07.05
Darbus Klaipėdos uoste pradeda didžiausias hidraulinis kranas Baltijos šalyse Verslo tribūna

Iš Suomijos į Klaipėdą uostą atplukdytas didžiausias Baltijos šalyse hidraulinis kranas „Mantsinen 300“,...

Sulėtinusi tempą Lietuvoje, „Hegelmann“ investuoja 10 mln. Eur į intermodalumą Premium

Iki 2019 m. rodžiusi tvirtą augimą Lietuvoje, pastaraisiais metais Vokietijos kapitalo „Hegelmann Group“...

Logistika
2022.07.05
Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl karo sumenko ketvirtadaliu

Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl Rusijos karo Ukrainoje sumenko 25% – mažiau nei prognozuotas...

Logistika
2022.07.04
Dėl atšaukiamų skrydžių atsistatydina „EasyJet“ vadovas

Jungtinės Karalystės pigių skrydžių bendrovei „EasyJet“ nesusitvarkant su iškilusia atšaukiamų skrydžių...

Logistika
2022.07.04
Muitinė: vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija auga ir dėl ES sankcijų

Pastaraisiais mėnesiais susidarančios ilgos vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija dar labiau auga dėl...

Logistika
2022.07.04
Į vištidę pakviesta lapė ir nedžiuginanti pergalė 7

Gali būti, kad artimiausiais metais mes pamatysime dar vieną lietuviško transporto sektoriaus triumfą. Bet...

Nuomonės
2022.07.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku