Dailydka apie „Rail Balticos“ sutartį: laukiu valdybos įpareigojimo

Europinės vėžės projekto Rail Baltica viešųjų pirkimo tvarką reglamentuosiančioje galutinėje sutartyje betrūksta tik AB Lietuvos geležinkeliai parašo. Tai aiškinama užtrukusiomis techninėmis pasirašymo procedūromis, kurias Lietuvos geležinkeliai ir bendrovės akcininkė Susisiekimo ministerija interpretuoja skirtingai.
Baltarusijoje viešintis Stasys Dailydka, LG generalinis direktorius, ketvirtadienio rytą VŽ sako, kad sutarties dar nėra pasirašęs, nes laukia LG valdybos sprendimo.
Žinau, kad valdybai yra pateikta medžiaga, ji turi priimti sprendimą. Kadangi tai yra kofinansavimo klausimai, bendrovė turės prisiimti sprendimą iki 400 mln. Eur, tai tikrai yra valdybos klausimas, ne generalinio direktoriaus, teigia jis.
Ponas Dailydka taip pat pažymi, kad dar nėra baigtos tam tikros procedūros: Nesu tas, kuris neskaitęs sutarties pasirašo vien tik todėl, kad jis yra generalinis direktorius. Nėra atliktos atitinkamos procedūros, mes prie tos sutarties nedirbome ir nebuvome jos matę. Kadangi pas mus yra tam tikra vidinė tvarka, ją turėjo peržiūrėti specialistai, teisininkai. Kaip minėjau, medžiaga perduota valdyba. Ji turi priimti sprendimą ir įgalioti generalinį direktorių pasirašyti arba nepasirašyti. Daugiau čia nieko nėra, jokio ažiotažo.
Aiškina skirtingai
Tokios pat pozicijos vakar laikėsi ir Albertas Šimėnas, LG direktoriaus pavaduotojas. Jis pažymėjo, jog šiuo metu vyksta teisės aktais numatytos procedūros, kurios su turiniu nesiejamos: Gavę dokumentą pagal numatytą tvarką jį pateikėme valdymo organams, t.y. LG valdybai, kuri ir turi priimti atitinkamą sprendimą. Aš negaliu prognozuoti, kokius sprendimus ji priims. Mūsų funkcija buvo perduoti sprendimą, tą mes operatyviai ir padarėme.
Ketvirtadienį popiet išplatintame pranešime spaudai LG pažymėjo, jog teikimas dėl sutarties dėl pirkimų schemos elektroniniu paštu spalio 4 d. buvo išsiųstas kiekvienam bendrovės valdybos nariui, taip pat įkeltas į bendrąjį bendrovės valdybos narių aplanką.
Savo ruožtu Saulius Girdauskas, susisiekimo viceministras, kuris yra ir LG valdybos pirmininkas, vakar VŽ sakė, jog šiuo klausimu sprendimą turi priimti LG vadovybė, o ne LG valdyba.
Šiuo atveju apsispręsti turi vadovas, valdybai informacija yra pateikta. Jeigu bus toks teikimas, kad prašoma mūsų pritarimo, tada svarstysime, kol kas tokio teikimo neturime, trečiadienį VŽ sakė viceministras.
Tą patį jis pakartojo ir ketvirtadienio popietę.
Yra aiškus reglamentas, pagal kurį aiškiai parašyta, ką valdyba tvirtina. Nieko nei kurti, nei burti nereikia. Valdyba tvirtina sandorius. Šiuo atveju kalbame ne apie sandorį, o apie susitarimo principus, kuriems jau pritarė ir Susisiekimo ministerija, pažymėjo p. Girdauskas bei pridūrė, jog LG valdyba nėra tvirtinusi nė vienos iš geležinkelių bendrovės pasirašytų šimtų sutarčių.
Bet jei šiuo atveju to reikės, mes patvirtinsime, nurodė p. Girdauskas bei išreiškė viltį, jog penktadienį ryte iš komandiruotės Baltarusijoje sugrįžęs p. Dailydka ilgai nedelsdamas sutartį pasirašys.
Tik nuomonė
Paklaustas, ar vėlavimas pasirašyti dokumentą nesusijęs su praėjusią savaitę LG viešai pareikštomis pretenzijomis, p. Dailydka pabrėžė, jog pasirašymo procesas nevėluoja.
Medžiaga buvo pateikta tik prieš savaitę, mes iki šiol nei sutarties rengimo darbe, nei derybose nedalyvavome. Todėl mes turėjome perskaityti sutartį, pas mus gi yra vidinė tvarka. Specialistai, tarp jų ir Šimėnas, pareiškė nuomonę, kas ten ne visai gerai. Bet tai buvo tik perskaičius sutartį išsakyta nuomonė, o visa kita yra procedūros. Jei valdybos sprendimas bus priimtas ir ji patvirtins, kad aš galiu pasirašyti sutartį, tada ir pasirašysiu. Jei valdyba neįgalios manęs pasirašyti, aš to negalėsiu padaryti, dar kartą pakartojo LG vadovas.
VŽ rašė, kad Susisiekimo ministerijos valdomi LG praėjusią savaitę pareiškė viešas pretenzijas savo akcininkei dėl projekto Rail Baltica rengimo. Albertas Šimėnas, LG generalinio direktoriaus pavaduotojas, viešai išplatintame laiške nurodė, kad bendrovė norėtų nebūti bendros Baltijos šalių įmonės RB Rail akcininke ir tokiu būdu įgyti teisę dalyvauti šios įmonės organizuojamuose viešuosiuose pirkimuose. Ji taip pat siūlė visiškai centralizuoti projektą ir visas, o ne tik dalį projekto funkcijų sutelkti Latvijoje veikiančioje įmonėje.
Tuo metu viešųjų pirkimų tvarką reglamentuojančiame susitarime numatoma, kad viešieji pirkimai bus skirstomi į tris kategorijas: bendros įmonės RB Rail organizuojamus pirkimus, konsoliduotus bendros įmonės pirkimus ir Baltijos šalių vietos bendrovių atskirai organizuojamus pirkimus su griežta RB Rail priežiūra.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti