„Lietuvos geležinkeliai“ priešinasi ministerijai: taiko į „Rail Balticos“ pirkimus

Susisiekimo ministerijos valdoma AB Lietuvos geležinkeliai reiškia viešas pretenzijas savo akcininkei dėl projekto Rail Baltica rengimo.
Bendrovė norėtų nebūti bendros Baltijos šalių įmonės RB Rail akcininke ir tokiu būdu įgyti teisę dalyvauti šios įmonės organizuojamuose viešuosiuose pirkimuose. Ji taip pat siūlo visas, o ne tik dalį projekto funkcijų sutelkti Latvijoje veikiančioje įmonėje.
Tokią nuomonę ketvirtadienį paskelbtame atvirame kreipimesi išdėstė Albertas Šimėnas, Lietuvos geležinkelių generalinio direktoriaus pavaduotojas.
Susisiekimo ministerijos atstovai stebisi tokia nuomonės reiškimo forma, tačiau neatmeta paties pasiūlymo.
Lietuva, Latvija ir Estija rugsėjį po metus trukusių derybų pagaliau susitarė, kaip bus organizuojami viešieji Rail Balticos pirkimai dalį jų vykdys Latvijoje įsikūrusi RB Rail, dalį, jai prižiūrint, jos akcininkės.
Lietuvai projekte atstovauja UAB Rail Baltica statyba, valdoma Lietuvos geležinkelių. Tačiau jos atstovai tuo nepatenkinti, jie pabrėžia, kad tiek Latvijoje, tiek Estijoje RB Rail dalininkėmis yra ministerijų, o ne valstybinių geležinkelio bendrovių įmonės.
Lietuvos geležinkelių nuomone, norint sėkmingai įgyvendinti projektą Rail Baltica, visos jo valdymo funkcijos ir, be abejo, atsakomybė, turi būti perduotos RB Rail. Alternatyva, kad projektas gali būti sėkmingai įgyvendintas kiekvienoje Baltijos šalyje atskirai nepasiteisino Lietuvoje projekto įgyvendinimo darbai jau įsibėgėjo, o Latvijoje ir Estijoje iš esmės dar nepradėti, trečiadienį išplatintame pranešime dėsto p. Šimėnas.
Pasak jo, labai svarbu, kad Lietuvos geležinkeliai ir toliau turėtų galimybę panaudoti sukauptą potencialą bei gauti atitinkamas pajamas, o darbuotojai galėtų išsaugoti savo darbo vietas.
Šiuo metu egzistuojančios teisinės kliūtys Lietuvos geležinkeliams ir jų antrinėms įmonėms dalyvauti RB Rail organizuojamuose projektavimo, rangos darbų ar studijų atlikimo konkursuose turi būti pašalintos, dėsto p. Šimėnas.
Arijandas Šliupas, susisiekimo viceministras, VŽ pačios p. Šimėno pozicijos nekomentavo, tačiau stebėjosi tuo, kaip Lietuvos geležinkeliai teikia savo pasiūlymus akcininkams.
Manyčiau, kad tokie pasiūlymai, kuriems teisę įmonė turi, turėtų būti svarstomi ne viešais laiškais, o tarp specialistų ir ekspertų, kur jie turėtų būti įvertinti, sako p. Šliupas.
Nemanau, kad turėtume dabar atvirai atsakyti, prideda jis.
Penktadienį turėtų būti pasirašomas galutinis Baltijos šalių susitarimas dėl Rail Baltica viešųjų pirkimų tvarkos.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti