2016-06-24 12:18

Automobilių gamintojai po „Brexit“: investicijos mažės, automobiliai brangs

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Azijos automobilių gamintojai, įkūrę savo gamyklas Didžiojoje Britanijoje, teigia, jog greičiausiai stabdys arba lėtins savo investicijas į šalį po to, kai britai nusprendė išstoti iš Europos Sąjungos (ES).

Bendrovės, tokios kaip „Nissan“ ir „Toyota“, pabrėžė, kad laukia netikrumo laikotarpis, kol britai derėsis su ES dėl darbo ir prekybos susitarimų. Manoma, kad toks laikotarpis gali trukti porą metų. Sprendimas palikti ES, anot automobilių gamintojų, sukels papildomų sunkumų pramonei, kurioje dirba apie 800.000 žmonių.

„Mes neturime kitos išeities kaip tik būti ypač atsargūs kalbėdami apie investicijas į naujų ar atnaujintų modelių gamybą Didžiojoje Britanijoje“, – „Reuters“ cituoja anonimu panorusį likti gamintojų atstovą.

„Tata Motors“, kaip ir „Nissan“, Didžiojoje Britanijoje gamina apie 475.000 automobilių per metus ir daugumą jų eksportuoja į ES bei už ES ribų.

Sanderlandas šiaurinėje Didžiosios Britanijos dalyje, kur įsikūręs „Nissan“, taip pat buvo tarp apygardų, kurios nustebino žinovus balsuodamos už pasitraukimą iš ES.

„Didžiausias klausimas automobilių gamintojams yra tas, dėl kokių prekybos susitarimų britai susiderės su ES“, – sako „Nissan“ atstovai.

Kol kas automobiliai iš Didžiosios Britanijos eksportuojami be jokių muito, importo ir kitų mokesčių. Anot „Toyota“ atstovų, po sprendimo pasitraukti iš ES, greičiausiai bus nustatyti mokesčiai, siekiantys iki 10% automobilio kainos. Tai pabrangins automobilius ir, drauge, padarys neigiamą įtaką prekybai.

„Toyota“ Didžiojoje Britanijoje pernai pagamino apie 175.000 automobilių, iš kurių tik 10% buvo parduota vietoje, kiti iškeliavo į Europos Sąjungą.

Nerimo neslepia ir Pietų Korėjos automobilių gamintojų asociacija, įsitikinusi, kad eksportuojant naujus automobilius jiems gali būti taikomas 10% dydžio mokesčio tarifas, nebent dėl automobilių būtų pasiektas atskiras susitarimas su ES.

„Tai neišvengiamai pakenks mūsų gaminamų automobilių konkurencingumui“, – sako Kimas Tae-nyenas, asociacijos viceprezidentas.

Be „Toyota“, „Nissan“ ir „Tata Motors“, Didžiojoje Britanijoje įsikūrę ir BMW, „General Motors“, „Honda“ automobilių gamintojai. Pavyzdžiui, „Honda“ per metus pagamina 140.000 automobilių, kurių pusė parduodama ES šalyse, ne Didžiojoje Britanijoje.

Anot kai kurių ekspertų, sprendimas palikti ES gali kilstelėti mokesčius dar aukščiau nei manoma, tad ne vienas automobilių gamintojas priims sprendimą palikti salyną ir persikelti kažkur kitur į ES bloko šalis.

52795
130817
52791