Kitąmet KLASCO iš „Achemos“ sulauks 20 mln. Eur investicijų

Publikuota: 2015-11-07
Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, teigia, kad sudėtingas laikotarpis rinkoje yra geras metas apsvarstyti galimas naujas veiklos kryptis.  ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, teigia, kad sudėtingas laikotarpis rinkoje yra geras metas apsvarstyti galimas naujas veiklos kryptis. ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
„Verslo žinios“

Pernai planavusi per artimiausius dvejus metus krovos apyvartą padidinti iki 15 mln. t, „Achemos“ grupės koncerno valdoma Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) šiuos planus atideda, tačiau aktyviai dairosi naujų veiklos krypčių, kurias galėtų plėtoti Tarptautinės jūrų perkėlos (TJP) teritorijoje.

Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, sako, kad šie metai sudėtingi, nes dėl geopolitinio nestabilumo prekybos rinkoje vyksta daug permainų: „Tai numatėme, prognozės rodė, kad žaliavų kaina kris, o jos yra pagrindiniai masiniai kroviniai. Kiek įmanoma su partneriais stengiamės dirbti taip, kad nebūtų krovinių pulsavimo. Tačiau tam tikros srautų korekcijos vyksta, nes įtaką daro tarptautinės biržos ir produktų kainos jose.“

Anot jo, bendrovės krovinių nomenklatūra pastaruoju metu tapo įvairesnė, tačiau sąrašo viršuje įsitvirtinusios rūšys atspindi nusistovėjusią specializaciją – sėkmingai veikia trąšų, grūdų, ratuotų transporto priemonių ir generalinių krovinių terminalai. Krovinių apyvarta juose svyruoja po kelis procentus į viršų arba į apačią, todėl tikimasi, kad pavyks išlaikyti pernykštę 12,2 mln. t metinę krovą.

Pašnekovas tikina, kad neužmirštas ir 15 mln. t planas: „Kai tokį tikslą užsibrėžėme, nežinojome, kad prasidės Ukrainos karas ir stipriai visus paveiks. Nenoriu prognozuoti, kada pasieksime 15 mln. t, tačiau jau kitąmet turime tikslą krovą po truputį vėl didinti. Investuojame, perkame technologinę įrangą – visa tai padės siekti tikslų.“

Galimybes atskleis studija

Ponas Pauža atkreipia dėmesį, kad sudėtingu pastaruoju laikotarpiu atlaikyti smūgius ir išlaikyti krovinių srautus padėjo pernai atliktos daugiau nei 20 mln. Eur investicijos į biriųjų krovinių terminalo plėtrą.

Daug dėmesio investuojant į infrastruktūros plėtrą, krovos technikos atnaujinimą bus skiriama ir toliau. „Achemos“ grupė kitąmet KLASCO investicijoms numačiusi skirti 20 mln. Eur.

Pašnekovas nelinkęs detalizuoti, kur jos bus nukreiptos. KLASCO jau yra pradėjusi buvusio istorinio Klaipėdos Vitės kvartalo, dabar – uosto dalies tvarkymo darbus. Tikėtina, nemaža dalis investicijų bus nukreipta ten. Bendrovės generalinis direktorius anksčiau yra minėjęs, jog nugriovus senus statinius ir perplanavus geležinkelio tinklą ši teritorija bus plečiama maždaug 40.000 kub. m talpos sandėliais ir atvirų aikštelių plotais.

Ateityje investicijų turėtų sulaukti ir Tarptautinės jūrų perkėlos (TJP) teritorija. Ilgus metus čia veikusi AB „DFDS Seaways“ pavasarį vieną laivybos liniją perkėlė į Centrinį Klaipėdos terminalą. Kol kas kitos dvi linijos – Klaipėda–Kylis ir Klaipėda–Fredericija – paliktos TJP, tačiau ateityje ir jas planuojama perkelti į CKT. Tokiu atveju pietinėje uosto dalyje įsikūrusios TJP teritorija liktų tuščia.

Ponas Pauža sako, kad šiuo metu užsienio ekspertai rengia studiją įvertinti, kokios rūšies terminalas galėtų atsirasti šioje uosto dalyje: „Turime įvertinti tarptautinę rinką, gretimų valstybių, kompanijų ekonominį augimą, geopolitinę erdvę ir tik tada priimti sprendimus. Savo veiksmus ir investicijas planuojame 10–15 metų į priekį, todėl būtina išsami analizė.“

Planuojama, kad studija bus baigta rengti pirmąjį kitų metų ketvirtį.

Akylai stebi latvius

Paklaustas apie konkurencinę aplinką, p. Pauža sako, kad pastaruoju metu jaučiamas didelis Latvijos uostų spaudimas – jie kėsinasi perimti per Klaipėdos uostą kraunamus baltarusiškus krovinius, kurių srautai pastaraisiais metais mūsų uoste stabiliai auga.

2013 m. baltarusiškų krovinių apyvarta Klaipėdos uoste siekė 8,8 mln. t, 2014 m. – 12,8 mln. t, o šiemet turėtų viršyti 14 mln. t. Tai sudaro apie 35% uoste kraunamų krovinių. Apie trečdalį KLASCO apyvartos taip pat sudaro baltarusiški kroviniai.

Konkurencinę atmosferą tarp kaimynų kaitina Latvijos uostų nerimas dėl didžiausią jų krovos apyvartos dalį sudarančių rusiškų krovinių. Tikėtina, kad ateityje Latvijos uostams tenkanti rusiškų krovinių dalis gali mažėti, todėl latviai baiminasi netekti svarbiausio savo uostų pajamų šaltinio ir vis labiau žvalgosi į krovinių srautus iš Baltarusijos.

„Nežinome, kaip latviams baigsis su rusų kroviniais, todėl atidžiai stebime situaciją ten. Latviai yra pagrindinai mūsų konkurentai, jie nori ir gali pervilioti mūsų krovinius. Privalome apginti savo rinką“, – dėsto p. Pauža ir džiaugiasi, kad šią sudėtingą padėtį supranta ir „Lietuvos geležinkeliai“, ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, ir Susisiekimo ministerija, ir visos krovos kompanijos.

„Atsilaikyti galime tik visi kartu surėmę pečius. Krovinių siuntėjams turime siūlyti unikalius, išskirtinius sprendimus, kurie priklauso nuo visų mūsų bendradarbiavimo“, – įsitikinęs KLASCO vadovas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 27 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 
1,2 mln. Eur subsidijų elektromobiliams estai išgraibstė per kelias valandas

Estijos Ekologinių investicijų centras, penktadienio rytą pradėjęs paraiškų dėl paramos elektromobiliui...

Klaipėdoje – naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą šeštadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų bendrovės „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Pramonė
09:06
„Fiat Chrysler“ ir „Foxconn“ derasi dėl bendros elektromobilių gamybos įmonės įkūrimo

Italijos ir JAV automobilių koncernas „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) bei didžiausia pasaulyje elektronikos...

Pristatymų dronais progresą skatina farmacijos logistika Premium

Siuntų bendrovė UPS pradėjo vykdyti komercinius medikamentų pristatymus į namus nepilotuojamomis...

Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
„Linavos“ draudimo bendrovės nebus Premium

Vežėjų asociacija „Linava“ stabdo keletą metų bandytos įsteigti draudimo bendrovės projektą. Tai VŽ...

„airBaltic“ keleivių skaičius Lietuvoje pernai augo 18%

Oro bendrovė „airBaltic“ per 2019 m. Lietuvoje skraidino 520.000 keleivių. Tai yra 18% daugiau nei...

Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
„Bolt“ iš Europos investicijų banko skolinasi 50 mln. Eur 1

Europos investicijų bankas (EIB) ir pavežėjimo paslaugų bendrovė „Bolt“ Vilniuje pasirašė 50 mln. Eur...

Finansai
2020.01.16
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybai vadovauja A. Leimanis

Anris Leimanis, Latvijos deleguotas eiti už „Rail Balticos“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
„Airbus“ aplenkė „Boeing“ ir vėl tapo didžiausia lėktuvų gamintoja Premium

„Boeing“ pernai pasiekė per dešimtmetį blogiausius prekybos rezultatus ir gerokai nusileido nauja pasaulinės...

2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
„Brexit“ aviacijoje: pokyčių bus, bet chaoso tikimasi išvengti  Premium

Aviacijos industrija jautriai reaguos į Jungtinės Karalystės pasitraukimą iš Europos Sąjungos, tačiau dabar...

„Rail Balticą“ tikimasi nutiesti 4 kartus pigiau už Europos vidurkį Premium 3

Valstybiniai Baltijos šalių auditoriai įspėja, jog kyla rizika, kad „Rail Baltica“ pabrangs ir nebus baigta...

V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Bus gilinamas Klaipėdos uosto laivybos kanalas 1

Klaipėdos uoste planuojama iki 15 m pagilinti laivybos kanalą, taip pat mažinti bangavimo poveikį laivų...

„Tesla“ akcijos pirmąkart kirto 500 USD ribą 1

Elektromobilių gamintojos „Tesla“ akcijos bėgėjimosi kelyje susirenka vis naujus riboženklius.

Rinkos
2020.01.14
Tradiciniai automobiliai kol kas teršia mažiau, bet nebeilgai  25

Kai kurių Vokietijoje atliktų tyrimų išvados rodo, vertinant poveikį aplinkai elektromobiliai daro daugiau...

Pramonė
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau