Kitąmet KLASCO iš „Achemos“ sulauks 20 mln. Eur investicijų

Publikuota: 2015-11-07
Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, teigia, kad sudėtingas laikotarpis rinkoje yra geras metas apsvarstyti galimas naujas veiklos kryptis.  ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, teigia, kad sudėtingas laikotarpis rinkoje yra geras metas apsvarstyti galimas naujas veiklos kryptis. ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
„Verslo žinios“

Pernai planavusi per artimiausius dvejus metus krovos apyvartą padidinti iki 15 mln. t, „Achemos“ grupės koncerno valdoma Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) šiuos planus atideda, tačiau aktyviai dairosi naujų veiklos krypčių, kurias galėtų plėtoti Tarptautinės jūrų perkėlos (TJP) teritorijoje.

Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, sako, kad šie metai sudėtingi, nes dėl geopolitinio nestabilumo prekybos rinkoje vyksta daug permainų: „Tai numatėme, prognozės rodė, kad žaliavų kaina kris, o jos yra pagrindiniai masiniai kroviniai. Kiek įmanoma su partneriais stengiamės dirbti taip, kad nebūtų krovinių pulsavimo. Tačiau tam tikros srautų korekcijos vyksta, nes įtaką daro tarptautinės biržos ir produktų kainos jose.“

Anot jo, bendrovės krovinių nomenklatūra pastaruoju metu tapo įvairesnė, tačiau sąrašo viršuje įsitvirtinusios rūšys atspindi nusistovėjusią specializaciją – sėkmingai veikia trąšų, grūdų, ratuotų transporto priemonių ir generalinių krovinių terminalai. Krovinių apyvarta juose svyruoja po kelis procentus į viršų arba į apačią, todėl tikimasi, kad pavyks išlaikyti pernykštę 12,2 mln. t metinę krovą.

Pašnekovas tikina, kad neužmirštas ir 15 mln. t planas: „Kai tokį tikslą užsibrėžėme, nežinojome, kad prasidės Ukrainos karas ir stipriai visus paveiks. Nenoriu prognozuoti, kada pasieksime 15 mln. t, tačiau jau kitąmet turime tikslą krovą po truputį vėl didinti. Investuojame, perkame technologinę įrangą – visa tai padės siekti tikslų.“

Galimybes atskleis studija

Ponas Pauža atkreipia dėmesį, kad sudėtingu pastaruoju laikotarpiu atlaikyti smūgius ir išlaikyti krovinių srautus padėjo pernai atliktos daugiau nei 20 mln. Eur investicijos į biriųjų krovinių terminalo plėtrą.

Daug dėmesio investuojant į infrastruktūros plėtrą, krovos technikos atnaujinimą bus skiriama ir toliau. „Achemos“ grupė kitąmet KLASCO investicijoms numačiusi skirti 20 mln. Eur.

Pašnekovas nelinkęs detalizuoti, kur jos bus nukreiptos. KLASCO jau yra pradėjusi buvusio istorinio Klaipėdos Vitės kvartalo, dabar – uosto dalies tvarkymo darbus. Tikėtina, nemaža dalis investicijų bus nukreipta ten. Bendrovės generalinis direktorius anksčiau yra minėjęs, jog nugriovus senus statinius ir perplanavus geležinkelio tinklą ši teritorija bus plečiama maždaug 40.000 kub. m talpos sandėliais ir atvirų aikštelių plotais.

Ateityje investicijų turėtų sulaukti ir Tarptautinės jūrų perkėlos (TJP) teritorija. Ilgus metus čia veikusi AB „DFDS Seaways“ pavasarį vieną laivybos liniją perkėlė į Centrinį Klaipėdos terminalą. Kol kas kitos dvi linijos – Klaipėda–Kylis ir Klaipėda–Fredericija – paliktos TJP, tačiau ateityje ir jas planuojama perkelti į CKT. Tokiu atveju pietinėje uosto dalyje įsikūrusios TJP teritorija liktų tuščia.

Ponas Pauža sako, kad šiuo metu užsienio ekspertai rengia studiją įvertinti, kokios rūšies terminalas galėtų atsirasti šioje uosto dalyje: „Turime įvertinti tarptautinę rinką, gretimų valstybių, kompanijų ekonominį augimą, geopolitinę erdvę ir tik tada priimti sprendimus. Savo veiksmus ir investicijas planuojame 10–15 metų į priekį, todėl būtina išsami analizė.“

Planuojama, kad studija bus baigta rengti pirmąjį kitų metų ketvirtį.

Akylai stebi latvius

Paklaustas apie konkurencinę aplinką, p. Pauža sako, kad pastaruoju metu jaučiamas didelis Latvijos uostų spaudimas – jie kėsinasi perimti per Klaipėdos uostą kraunamus baltarusiškus krovinius, kurių srautai pastaraisiais metais mūsų uoste stabiliai auga.

2013 m. baltarusiškų krovinių apyvarta Klaipėdos uoste siekė 8,8 mln. t, 2014 m. – 12,8 mln. t, o šiemet turėtų viršyti 14 mln. t. Tai sudaro apie 35% uoste kraunamų krovinių. Apie trečdalį KLASCO apyvartos taip pat sudaro baltarusiški kroviniai.

Konkurencinę atmosferą tarp kaimynų kaitina Latvijos uostų nerimas dėl didžiausią jų krovos apyvartos dalį sudarančių rusiškų krovinių. Tikėtina, kad ateityje Latvijos uostams tenkanti rusiškų krovinių dalis gali mažėti, todėl latviai baiminasi netekti svarbiausio savo uostų pajamų šaltinio ir vis labiau žvalgosi į krovinių srautus iš Baltarusijos.

„Nežinome, kaip latviams baigsis su rusų kroviniais, todėl atidžiai stebime situaciją ten. Latviai yra pagrindinai mūsų konkurentai, jie nori ir gali pervilioti mūsų krovinius. Privalome apginti savo rinką“, – dėsto p. Pauža ir džiaugiasi, kad šią sudėtingą padėtį supranta ir „Lietuvos geležinkeliai“, ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, ir Susisiekimo ministerija, ir visos krovos kompanijos.

„Atsilaikyti galime tik visi kartu surėmę pečius. Krovinių siuntėjams turime siūlyti unikalius, išskirtinius sprendimus, kurie priklauso nuo visų mūsų bendradarbiavimo“, – įsitikinęs KLASCO vadovas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 27 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prabanga nuvažiuoja nuo kelio: pasaulį apėmė visureigių karštinė

Net pačių prabangiausių automobilių gamintojai nebeturi kur dėtis: jų klientams reikia visureigių. Tai –...

Verslo klasė
2018.06.23
BMW 8 serija sugrįžta su visų ratų pavara

Skaičius 8 vėl grįžta į BMW modelių gamą. Kaip ir anksčiau, jis žymės didelį kupė. Kaip ir anksčiau,...

Transportas
2018.06.23
Vairuotojų pomėgiai: lietuvius vilioja kuklesnės markės ir elektromobiliai

Apklausos rodo, kad po pastarojo sunkmečio Lietuvos ir visų Baltijos šalių gyventojai ėmė kur kas nuosaikiau...

Transportas
2018.06.22
Papildomas skrydžių valdymo sektorius prisitaikys prie intensyvėjančio eismo

Penktadienį skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančioje valstybės įmonėje „Oro navigacija“...

Transportas
2018.06.22
„Lietuvos geležinkeliai“ už 22 mln. Eur diegs valdymą dirbtiniu intelektu  6

AB „Lietuvos geležinkeliai“ savo technologijų valdymą ketina sujungti į vieningą sistemą, kurios valdymas...

Transportas
2018.06.22
Du seniausieji „DFDS Seaways“ keltai į Klaipėdą nebegrįš 1

DFDS parduoda Ukrainos bendrovei „Ukrferry“ Juodojoje jūroje dirbančius trisdešimtmečius keltus „Vilnius...

Transportas
2018.06.22
„Brexit“: „Airbus“ įspėjo dėl pasitraukimo iš JK 4

14.000 darbo vietų Jungtinėje Karalystėje (JK) sukūrusi lėktuvų gamintoja „Airbus“ gali atsisakyti savo planų...

Verslo aplinka
2018.06.22
Klaipėdos uosto akvatoriją už 4,9 mln. Eur išvalys belgų įmonė

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 4,9 mln. Eur vertės rangos sutartį su belgų įmone...

Transportas
2018.06.22
Lietuvos kelininkų sunkmetis: pabaigos dar nematyti Premium 2

Apie itin prastus 2017-uosius ataskaitas pateikusiems kelininkams – nedaug gerų žinių: finansavimas nebus...

Transportas
2018.06.22
Rusnėje prasideda estakados statybos

Nuolat potvynių užliejamame kelyje tarp Šilutės ir Rusnės penktadienį prasidės estakados statybos.

Statyba ir NT
2018.06.22
„Lietuvos geležinkelių“ strategija: iš kur paimti krovinių ir keleivių Premium 2

„Lietuvos geležinkeliai“ (LG) kelia tikslus iki 2030 m. du kartus padidinti įmonės vertę ir keleivių skaičių,...

Transportas
2018.06.22
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujas konteinerių paskirstymo centras laukia didžiausio uosto istorijoje laivo

2018 m. gegužės mėnesį pradėjęs funkcionuoti „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centras keičia...

Transportas
2018.06.21
Muskas įvardijo valstybę, pirmaujančią kovoje dėl „Gigafactory“ 18

JAV verslininko Elono Musko vadovaujama elektra varomų automobilių gamintoja „Tesla“ planuoja Europoje...

Technologijos
2018.06.21
„Daimler“ sumažino pelno prognozę dėl JAV ir Kinijos prekybos karo

„Mercedes“ gamintoja „Daimler“ tapo pirmąja didele kompanija, kuri sumažino savo pelno prognozę dėl JAV ir...

Transportas
2018.06.21
Lietuvos keliams ir gatvėms – papildomi 18,8 mln. Eur 3

Vyriausybė paskirstė rezervines Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšas – 18,8 mln. Eur. Šios...

Transportas
2018.06.21
Pirmasis 2018 m. ketvirtis: krovinių daugėja, toliau dominuoja kelių transportas 1

Krovinių srautai Lietuvoje ir toliau auga – Lietuvos statistikos departamentas praneša, kad 2018 m. I ketv.

Transportas
2018.06.21
Pilki keleliai dulka... 10

Susisiekimo ministerijos (SM) ir VĮ „Kelių priežiūra“ atliekamas buvusių regioninių kelių įmonių auditas dar...

Finansai
2018.06.21
Dividendų lenktynėse energetikus vejasi geležinkelininkai Premium 2

Valstybės valdomos įmonės (VVĮ) už 2017 m. išmokės beveik 200 mln. Eur dividendų, rodo apibendrinti Valdymo...

Finansai
2018.06.21
Lietuvos didžiųjų autobusų rinkoje – rekordinis pakilimas Premium

Lietuvos didžiųjų autobusų rinka išgyvena istorinį pakilimą: per pirmuosius 5 šių metų mėnesius užregistruoti...

Transportas
2018.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau