Kitąmet KLASCO iš „Achemos“ sulauks 20 mln. Eur investicijų

Publikuota: 2015-11-07
Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, teigia, kad sudėtingas laikotarpis rinkoje yra geras metas apsvarstyti galimas naujas veiklos kryptis.  ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, teigia, kad sudėtingas laikotarpis rinkoje yra geras metas apsvarstyti galimas naujas veiklos kryptis. ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
„Verslo žinios“

Pernai planavusi per artimiausius dvejus metus krovos apyvartą padidinti iki 15 mln. t, „Achemos“ grupės koncerno valdoma Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) šiuos planus atideda, tačiau aktyviai dairosi naujų veiklos krypčių, kurias galėtų plėtoti Tarptautinės jūrų perkėlos (TJP) teritorijoje.

Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, sako, kad šie metai sudėtingi, nes dėl geopolitinio nestabilumo prekybos rinkoje vyksta daug permainų: „Tai numatėme, prognozės rodė, kad žaliavų kaina kris, o jos yra pagrindiniai masiniai kroviniai. Kiek įmanoma su partneriais stengiamės dirbti taip, kad nebūtų krovinių pulsavimo. Tačiau tam tikros srautų korekcijos vyksta, nes įtaką daro tarptautinės biržos ir produktų kainos jose.“

Anot jo, bendrovės krovinių nomenklatūra pastaruoju metu tapo įvairesnė, tačiau sąrašo viršuje įsitvirtinusios rūšys atspindi nusistovėjusią specializaciją – sėkmingai veikia trąšų, grūdų, ratuotų transporto priemonių ir generalinių krovinių terminalai. Krovinių apyvarta juose svyruoja po kelis procentus į viršų arba į apačią, todėl tikimasi, kad pavyks išlaikyti pernykštę 12,2 mln. t metinę krovą.

Pašnekovas tikina, kad neužmirštas ir 15 mln. t planas: „Kai tokį tikslą užsibrėžėme, nežinojome, kad prasidės Ukrainos karas ir stipriai visus paveiks. Nenoriu prognozuoti, kada pasieksime 15 mln. t, tačiau jau kitąmet turime tikslą krovą po truputį vėl didinti. Investuojame, perkame technologinę įrangą – visa tai padės siekti tikslų.“

Galimybes atskleis studija

Ponas Pauža atkreipia dėmesį, kad sudėtingu pastaruoju laikotarpiu atlaikyti smūgius ir išlaikyti krovinių srautus padėjo pernai atliktos daugiau nei 20 mln. Eur investicijos į biriųjų krovinių terminalo plėtrą.

Daug dėmesio investuojant į infrastruktūros plėtrą, krovos technikos atnaujinimą bus skiriama ir toliau. „Achemos“ grupė kitąmet KLASCO investicijoms numačiusi skirti 20 mln. Eur.

Pašnekovas nelinkęs detalizuoti, kur jos bus nukreiptos. KLASCO jau yra pradėjusi buvusio istorinio Klaipėdos Vitės kvartalo, dabar – uosto dalies tvarkymo darbus. Tikėtina, nemaža dalis investicijų bus nukreipta ten. Bendrovės generalinis direktorius anksčiau yra minėjęs, jog nugriovus senus statinius ir perplanavus geležinkelio tinklą ši teritorija bus plečiama maždaug 40.000 kub. m talpos sandėliais ir atvirų aikštelių plotais.

Ateityje investicijų turėtų sulaukti ir Tarptautinės jūrų perkėlos (TJP) teritorija. Ilgus metus čia veikusi AB „DFDS Seaways“ pavasarį vieną laivybos liniją perkėlė į Centrinį Klaipėdos terminalą. Kol kas kitos dvi linijos – Klaipėda–Kylis ir Klaipėda–Fredericija – paliktos TJP, tačiau ateityje ir jas planuojama perkelti į CKT. Tokiu atveju pietinėje uosto dalyje įsikūrusios TJP teritorija liktų tuščia.

Ponas Pauža sako, kad šiuo metu užsienio ekspertai rengia studiją įvertinti, kokios rūšies terminalas galėtų atsirasti šioje uosto dalyje: „Turime įvertinti tarptautinę rinką, gretimų valstybių, kompanijų ekonominį augimą, geopolitinę erdvę ir tik tada priimti sprendimus. Savo veiksmus ir investicijas planuojame 10–15 metų į priekį, todėl būtina išsami analizė.“

Planuojama, kad studija bus baigta rengti pirmąjį kitų metų ketvirtį.

Akylai stebi latvius

Paklaustas apie konkurencinę aplinką, p. Pauža sako, kad pastaruoju metu jaučiamas didelis Latvijos uostų spaudimas – jie kėsinasi perimti per Klaipėdos uostą kraunamus baltarusiškus krovinius, kurių srautai pastaraisiais metais mūsų uoste stabiliai auga.

2013 m. baltarusiškų krovinių apyvarta Klaipėdos uoste siekė 8,8 mln. t, 2014 m. – 12,8 mln. t, o šiemet turėtų viršyti 14 mln. t. Tai sudaro apie 35% uoste kraunamų krovinių. Apie trečdalį KLASCO apyvartos taip pat sudaro baltarusiški kroviniai.

Konkurencinę atmosferą tarp kaimynų kaitina Latvijos uostų nerimas dėl didžiausią jų krovos apyvartos dalį sudarančių rusiškų krovinių. Tikėtina, kad ateityje Latvijos uostams tenkanti rusiškų krovinių dalis gali mažėti, todėl latviai baiminasi netekti svarbiausio savo uostų pajamų šaltinio ir vis labiau žvalgosi į krovinių srautus iš Baltarusijos.

„Nežinome, kaip latviams baigsis su rusų kroviniais, todėl atidžiai stebime situaciją ten. Latviai yra pagrindinai mūsų konkurentai, jie nori ir gali pervilioti mūsų krovinius. Privalome apginti savo rinką“, – dėsto p. Pauža ir džiaugiasi, kad šią sudėtingą padėtį supranta ir „Lietuvos geležinkeliai“, ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, ir Susisiekimo ministerija, ir visos krovos kompanijos.

„Atsilaikyti galime tik visi kartu surėmę pečius. Krovinių siuntėjams turime siūlyti unikalius, išskirtinius sprendimus, kurie priklauso nuo visų mūsų bendradarbiavimo“, – įsitikinęs KLASCO vadovas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 27 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tyrimas: Lietuvos gyventojai siuntas vis dažniau nori gauti išvengdami gyvo bendravimo 2

Lietuviai siuntą mieliau atsiims toliau nuo namų esančiame siuntų terminale negu patikės ją kaimynui. O štai...

Lietuvos transporto pusmetis augino visų šakų veiklos apimtis 10

Šių metų I pusmečio rezultatai rodo sėkmingą Lietuvos transporto sektoriaus augimą – daugėjo geležinkelių ir...

Transportas
2018.08.21
„Lietuvos geležinkeliai“ šiemet planuoja padvigubinti investicijas

Bendrovė praneša šiemet suplanavusi bent 2 kartus didesnes investicijas nei pernai į geležinkelių...

Transportas
2018.08.21
Mažėja rinkliava įvažiuojantiems į Neringą 5

Šiandien įsigalioja mažesni vietinės rinkliavos dydžiai į Neringą važiuojančioms mechaninėms transporto...

Laisvalaikis
2018.08.21
Nacionalinio oro taršos mažinimo planas: idėja nemirė, ji tik tobulinama Premium 5

VŽ prašymu Aplinkos ministerija plačiau pristato rezonansą sukėlusį Nacionalinio oro taršos mažinimo plano...

Transportas
2018.08.21
„Tesla“ akcijos pinga po analitikų kritikos vadovui 3

JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ akcijos pirmadienį pinga apie 7%, iki trijų mėnesių žemumų, po žinios,...

Rinkos
2018.08.20
Valstybinė miškų urėdija aukcione parduoda jachtą su priekaba 3

Valstybinių miškų urėdija viešame aukcione parduoda 1985 m. pagamintą burinę jachtę „Gilija“ ir 2006 m.

Transportas
2018.08.20
„Neptūno“ savininkui priklausantis „Benko servisas“ pelną augino 81,7%   2

Lietuviško kapitalo logistikos bendrovė „Benko servisas“ praėjusiais metais gavo 53,885 mln. Eur pajamų –...

„FL Technics“ įmonė Indonezijoje gavo plėtrai svarbų JAV sertifikatą 1

Lietuviško kapitalo orlaivių aptarnavimo UAB „FL Technics“ bendrovės antrinė įmonė „FL Technics Indonesia“...

Transportas
2018.08.20
Kaune iki trečiadienio negalimas eismas Savanorių prospekto kalnu 5

Kauno m. savivaldybė pranešė, kad dėl rekonstrukcijos darbų šį  pirmadienį ir antradienį nebus galimas...

Transportas
2018.08.20
„Transimeksa“ į naujus sandėlius krovinius veš ir traukiniais Rėmėjo turinys

Logistikos įmonė UAB „Transimeksa“ Vilniuje, greta Savanorių pr., baigia dviejų naujų sandėlių statybas. Juos...

Statyba ir NT
2018.08.20
Estų skirstomieji tinklai iš valstybės nupirko nuostolingą elektromobilių stotelių tinklą 11

Estijos valstybės lėšomis įrengtas 168 elektromobilių įkrovos stotelių tinklas aukcione buvo parduotas 16...

Energetika
2018.08.20
Naujas 3 serijos BMW – pirmoji oficiali informacija 17

BMW paviešino pirmąsias savo naujojo 3 serijos sedano nuotraukas ir kuklią informaciją apie gamybai ruošiamą...

Transportas
2018.08.19
Profsąjungos niršta, kad naujasis „Air France-KLM“ CEO nėra prancūzas 6

Kai buvo pranešta, kad Benjaminas Smithas vadovaus oro linijoms „Air France-KLM“, ši kandidatūra įsiutino...

Vadyba
2018.08.19
Taršos duomenis klastojantiems „Volkswagen“ grupės automobiliams – priverstinis išregistravimas 9

Vokietijoje registruotų ir su taršos duomenų klastojimo skandalu susijusių „Volkswagen“ grupės modelių...

Transportas
2018.08.19
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 4

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
Iš nuostolių išbridusi „Moller auto“ visą uždirbtą pelną skyrė dividendams 3

„Volkswagen“ markės automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller auto“ praėjusiais metais gavo 57,566...

Transportas
2018.08.17
Užsakomųjų skrydžių bendrovė „Avion Express“ pernai uždirbo 10,4 mln. Eur pelno

Užsakomųjų skrydžių paslaugas Lietuvoje teikianti bendrovė „Avion Express“ praėjusiais metais uždirbo 10,419...

Transportas
2018.08.17
SEB bankas ir „Girteka“ sudarė naują rekordinį sandorį 7

SEB bankas įmonių grupei „Girteka Logistics“ suteikė 105 mln. Eur lizingo finansavimą, kuris 10 mln. Eur...

Transportas
2018.08.17
Vežėjai: didesnių įkainių nuojauta 3

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ (GL) uždavė galvosūkį rinkai: bendrovės išplatintame...

Transportas
2018.08.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau