Sektoriaus lyderių nugalėtojos „Maximos“ vadovas: išlikti priekyje nėra paprasta

Publikuota: 2016-11-14
Žydrūnas Valkeris, UAB „Maxima LT“ generalinis direktorius. 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Žydrūnas Valkeris, UAB „Maxima LT“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prekybos sektorių lyderių rinkimus laimėjo „Maxima LT“, už kurią „Verslo žinių“ skaitytojai atidavė daugiausiai balsų. Žydrūnas Valkeris, bendrovės generalinis direktorius, sako, kad šiuo metu įgyvendinami pokyčiai, kurie turėtų padėti bendrovei išsaugoti lyderės pozicijas ateityje.

Palyginti ir susipažinti su prekybos sektoriaus lyderių finansiniais rezultatais galite čia

Kokius pokyčius šiuo metu įgyvendina „Maxima“?

Mažmenos verslas labai dinamiškas. Pokyčiai čia dirbantiems nėra naujiena, jie vyksta nuolat. Dirbame dviem kryptimis. Pirma, įmonėje koreguojame darbo principus ir darbo organizavimo tvarką, keičiame dalį iki šiol nusistovėjusių prekybinių procesų. Tai visų pirma darome tam, kad palengvintumėme ir supaprastintume darbo sąlygas savo darbuotojams ir dirbtume efektyviau. Tuo pačiu galvojame ir apie modernių technologijų prekybiniuose procesuose diegimą, formuosiančių ir iš esmės pakeisiančių ateities prekybą. Ruošiame tam techninę bazę, testuojame, vykdome pilotinius projektus. Tai – savitarnos kasų plėtra, bekontakčiams atsiskaitymams pritaikytų kasų diegimas, automatiniai užsakymai, sandėlių valdymo sistemų modernizavimas, „Ačiū“ lojalumo platformos perkėlimas į internetą bei individualių pasiūlymų, teikiamų klientams stiprinimas.

Antra, pokyčiai vyksta įmonės viduje. Kartu su naujų vadovų komanda pamažu griauname nusistovėjusius stereotipus ir keičiame požiūrį į mūsų darbuotojus, mūsų partnerius, kiekvieną mūsų klientą ir kolegą, dirbantį šalia. Žinoma, ne viskas pavyksta iš karto. Pasiekti apčiuopiamų rezultatų šioje srityje prireiks ir laiko, ir užsispyrimo.

Skelbėte apie įgyvendintus struktūrinius pokyčius ir naujai suformuotą vadovų komandą. Kas ankstesnėje struktūroje nebuvo tobula?

Keičiasi aplinka ir rinka, turime keistis ir mes, kad sugebėtume prisitaikyti prie greitai besikeičiančių sąlygų. Kartu su tarptautinių ekspertų komanda buvo atlikta analizė, kokius pokyčius reikia atlikti formuojant modernią organizaciją. Į atskiras grandis sujungti glaudžiai susiję verslo valdymo procesai ir už jų įgyvendinimą atsakingi departamentai. Išskirtos trys svarbiausius verslo procesus apimančios grandys – finansų, operacijų ir komercijos, taip pat viena įmonės veiklą palaikanti grandis, apjungianti šešių atskirų departamentų veiklą. Keičiant struktūrą, suformuota ir nauja bendrovės aukščiausio lygio vadovų komanda.

Naujoji struktūra, susiejanti glaudžiai tarpusavyje susijusius procesus, pagrįsta mažmenos verslo logika. Ji mums padeda optimizuoti kaštus bei efektyviau valdyti bendrovę. Tarkime, komercijos grandis dabar ne iškaidyta po atksirus departamentus, bet apima visą pardavimo procesą. Operacijų grandis susieja visą tiekimo procesą – prekės kelionę nuo gamintojo ar tiekėjo iki parduotuvės lentynos, apgalvojant kokią prekę ir iš ko ją nupirkti, kaip prekę atvežti iki mūsų parduotuvių ir galiausiai, kaip ją pateikti parduotuvių lentynose, kad ji sulauktų pirkėjų dėmesio.

Tai nereiškia, kad ankstesnis bendrovės valdymo modelis buvo prastas. Tiesiog keičiasi verslo aplinka, keičiasi vartotojų poreikiai, tad neišvengiamai keistis turi ir įmonė. Šiandien, norėdami išlikti konkurencingi, turime ieškoti būdų, kaip tą pati darbą, kurį darėme anksčiau, atlikti dar efektyviau.

Kokie dabar yra jūsų pagrindiniai tikslai?

Strateginiai įmonės tikslai nesikeičia. Esame ir liksime mažmeninės prekybos įmone, kurios verslo sėkmė priklauso nuo to, kaip sugebame tenkinti klientų poreikius. Privalome būti įžvalgūs, lankstūs ir greiti, kad galėtume pasiūlyti pirkėjams tai, ko jiems reikia. Žinoma, kaip ir kiekviena įmonė, išgyvename skirtingu vystymosi ciklus. Iš pradžių buvo spartaus augimo, didelių siekių ir ambicijų laikotarpis, po to sekė pozicijų rinkoje užsitvirtinimo metas.

Šiandien esame rinkos lyderiai, tačiau jais išlikti nėra taip paprasta. Todėl galvojame apie inovacijas prekyboje. Siekiame maksimalaus produktų, kuriais prekiaujame šviežumo bei kokybės. Galvojame apie atsakomybę. Esame lietuviško kapitalo tinklas, tad pirkdami produkciją pirmiausiai iš savų, mes remiame vietos ūkius.

Kaip pozicionuojate „Maximos“ tinklą? Koks jūsų tikslas? Ar siekiate kitokio įvaizdžio?

Save pozicionuojame kaip prekybos tinklą, suteikiantį klientui viską, ko jam reikia. Šią kryptį pasirinkome neatsitiktinai ir jos nekeičiame jau daug metų. Kokybė kiekvienam iš mūsų tampa vis svarbesnė.

Rinkodaros ekspertai įžvelgia tam tikrų tinklo įvaizdžio sąsajų su kai kuriais užsienio mažmeninės prekybos tinklais. Iš kurių tinklų „Maxima“ semiasi įkvėpimo, kurių sprendimai atrodo vertingi ir galbūt pritaikomi Lietuvoje?

Idėjas „medžiojame“ daug kur. Atsižvelgiame į pasaulio bei Europos prekybos tendencijas, pasirodančias naujienas, dalį jų diegiame ir mūsų parduotuvėse Lietuvoje. Bendradarbiaujame tiek su mokslininkais, tiek ir su jaunaisiais išradėjais. Teko rimtai domėtis ir išmaniąja akimi, fiksuojančia žmonių srautus ir išmaniąja arba dar kitaip vadinama e. nosimi, skirta mėsos, paukštienos ir žuvies šviežumui bei kokybei nustatyti, taip pat ir išmaniąja šviežumą rodančia etikete ar specialiu kodu, pasakančiu apie mėsos kilmę.

Siekiame modernizuoti ir prekybos procesą. Šiuo metu tinklo parduotuvėse sumontuotos vadinamosios „WinPOS“ naujos kartos kasos yra jau su naujais kortelių terminalais, kurie palaiko NFC (Near Field Communication) ryšį ir leidžia atlikti vadinamąjį bekontaktį atsiskaitymą. Tokių kasų jau turime apie 700 iš maždaug 2.000. Per maždaug dvejus metus planuojame pakeisti visas kasas ir visus kortelių terminalus naujais, jau palaikančiais NFC. Tai išties nemažas žingsnis prekybos įrangos modernizavimo link, ir nemažos investicijos. Skaičiuojame, kad bendrovės investicijos į vieną tokių kasų prasideda nuo 2.000 Eur. Be to, be įrangos atnaujinimo, investicijų reikalauja ir programavimo darbai. Paraleliai domėjomis ir elektroninėmis etiketėmis, jų panaudojimo galimybėmis. Galvojame ir apie specialias kasas, kuriose būtų išvengiama grynųjų pinigų operacijų, o pinigų skaičiavimo darbą, atiduodant grąžą atliktų pats kasos aparatas.

Kaip vertinate pasikeitimus konkurencinėje aplinkoje? Ar „Lidl“ įtaka didesnė nei prognozavote?

Mažmeninėje rinkoje konkurencija visuomet buvo didelė. Norint joje dirbti sėkmingai, tiesiog būti didžiausiu nepakanka. Naujausi vartotojų nuomonės tyrimai rodo, kad tam, kas vartotojams buvo labai svarbu praeityje, dabar nebeteikiama tiek reikšmės. Tarkime, anksčiau esminiu faktoriumi, vartotojui renkantis kur apsipirkti, buvo parduotuvės vieta – pakako, kad parduotuvių būtų daug, jos būtų lengvai pasiekiamos ir tai sąlygojo verslo sėkmę. Dabar ši anksčiau esmine buvusi nuostata pasikeitė, šiuolaikinis vartotojas dėl mėgstamo produkto ar geresnės jo kainos jau yra pasirengęs nuvažiuoti toliau nuo namų, o prekybininkui nepateisinus lūkesčių, netgi pakeisti savo apsipirkimo.

Veiklą šiais metais Lietuvoje pradėjo ilgametę patirtį sukaupęs tarptautinis prekybos tinklas. Ar tai pajutome? Taip, naujo rinkos atėjimą pajutome. Matome, kad bendras klientų srautas per pirmuosius naujojo rinkos žaidėjo veiklos mėnesius yra keliais procentais sumažėjęs. Fiksavome ir keliais procentais mažesnius bendruosius pardavimus. Tai reikšmingas pokytis „Maximai“, reikšmingas būtų bet kam, nes Lietuvos rinka maža, dėl emigracijos kasmet mažėja, tad, konkurencijai stiprėjant, visi joje veikiantys išties stengiasi dėl kiekvieno kliento. Ir tai nėra tik skambi frazė.

Ar sėkmingai diegiama automatinių užsakymų sistema?

Automatinio likučių palaikymo sistema įdiegta ir funkcionuoja sėkmingai. Naudojantis šia sistema, visose mūsų parduotuvėse užsakinėjamos bakalėjos, pramoninės prekės, taip pat ir švieži produktai – duonos, mėsos ir žuvies gaminiai, pieno produktai.

Parduotuvėse automatinio likučių palaikymo sistemą dar 2010 m. diegti pradėjome siekdami kelių tikslų: didesnio pirkėjų pasitenkinimo, geresnių parduotuvių finansinių rezultatų ir efektyvesnio darbo. Šia sistema siekiama sumažinti prekių likutį parduotuvėse ir sandėliuose, sumažinti asortimento trūkumą parduotuvėse pagerinti sandėlių užsakymų vykdymą. Automatinių užsakymų sistema palengvina ir parduotuvėse dirbančių darbuotojų darbą, kadangi pati suformuoja prekių užsakymus, o parduotuvių darbuotojams kartais tereikia juos peržiūrėti ir esant reikalui pakoreguoti.

Ar tinklas nekeis nusistatymo nuo liepos 1 d. nebeįsileisti lentynų tvarkymo įmonių?

Priėmėme sprendimą nuo šių metų liepos atsisakyti tiekėjų atstovų paslaugų papildant tiekiamomis prekėmis parduotuvių lentynas, prekes iškraunant ir sudedant lentynose ar specialiosiose zonose. Už šiuos procesus, jų vykdymą, tobulinimą nuo šiol atsakingi mūsų parduotuvių darbuotojai. Mūsų priimtas sprendimas dėl tiekėjų atstovų darbo parduotuvėse nebuvo spontaniškas, jis yra pagrįstas ilgamečiu vykusio proceso stebėjimo, darbo rezultato analize. Tiesa, sprendimo startas buvo nelengvas, sulaukėme tiek tiekėjų atstovų, tiek ir mūsų pačių darbuotojų pasipriešinimo, strigo ir prekių lentynų užpildymas, vis tik pamažu ši tvarka nusistovi, procesas daugelyje padalinių jau vyksta sklandžiai. Tiesa, iš šios situacijos gavome ir naudingų pamokų. Akivaizdu, kad komunikacija su tiekėjais apie sprendimus turi būti greitesnė ir efektyvesnė.

Kaip keičiasi darbuotojų skaičius? Kiek/ar mažinama etatų?

Šiuo metu įmonėje dirba daugiau nei 16.000 darbuotojų. Koreguojame darbo principus ir darbo organizavimo tvarką, keičiame dalį iki šiol nusistovėjusių prekybinių procesų, tad natūralu, kad darbuotojų skaičius atskiruose padaliniuose gali keistis ir keičiasi.

Kaip manote, kokios bus bendrovės pardavimo pajamos ir grynasis pelnas 2016 m.?

Prognozavome, kad 2016 m. finansiškai bendrovei turėtų būti panašūs į 2015 m. Jei bendrovei tai pavyktų pasiekti, tai būtų išties labai geras rezultatas. Vis tik įtakos bendrovės finansiniams rodikliams gali turėti daugelis priežasčių: šalies ekonominė ir politinė situacija, vartotojų nuotaikos ir vartojimo lygis šalyje, konkurencija rinkoje.

FOTOGALERIJA WEB Prekybos sektoriaus lyderiai (19 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keserauskas: kai kurie ribojimai gali atšaldyti norą imtis verslo Premium

Lietuvoje, kaip įprasta rinkos ekonomikos šalyse, natūralus verslo, įskaitant ir prekybos tinklus, augimas...

Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
06:00
Mituzas: kainos gali kristi tik joms kylant miesto centre 11

Konkurencija kainas tik didina, nes kainos priklauso nuo kvadratinio metro efektyvumo. Jeigu stovėdamas...

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 1

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 38

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19
„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 30

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 34

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Teismas iš naujo spręs dėl „Rimi“ Vilniuje savininkės ir rangovės ginčo 2

Pirmosios instancijos teismas turės iš naujo nagrinėti bendrovės „BM būstas“, „Rimi“ tinklui nuomojančios...

Statyba ir NT
2018.09.18
Po Lietuvos kritikos „Walmart“ išima iš prekybos sovietinius marškinėlius

Amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“ pažadėjo pašalinti iš prekybos drabužius su sovietų simboliais,...

Naujovės logistikoje augina H&M pardavimus: akcijų kaina kyla 1

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) pardavimai trečiąjį  ketvirtį...

„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

„Maxima grupė“ Zimnicką perkelia iš Ispanijos į Lenkiją 2

Arūnas Zimnickas, buvęs „Maxima LT“ direktorius, pastaruosius ketverius metus vadovavęs tiems patiems...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau