Artėjant koncesijai, kratosi priklausomybės nuo oro uosto

Šiuo metu bendrovė „Juta Jazz kava“ valdo keturias maitinimo įstaigas. Iš jų trys veikia Vilniaus oro uoste: baras „Juta Jazz Heineken“ ir kavines „Juta Jazz Cafe“ bei „Coffee Republic“ (franšizė iš Jungtinės Karalystės).
Taip pat įmonei priklauso ir pernai atidarytas restoranas „Grey“ sostinės Pilies gatvėje.
Bendrovės apyvarta pernai kilo it ant mielių: ji šoktelėjo 60% – iki 1,5 mln. Eur.
Pasak Aido Pilkos, UAB „Juta jazz kava“ (JJK) direktoriaus, 2015 m. rezultatą lėmė 2014 m. viduryje atidaryta trečioji JJK kavinė „Coffee Republic“ Tarptautiniame Vilniaus oro uoste ir 2015 m. pabaigoje senamiestyje duris atvėręs restoranas „Grey“. Verslo bures pūtė ir augantys keleivių srautai oro uoste.
Tiesa, dėl 1 mln. Eur siekusių investicijos į jau minėtą„Grey“, pernai patirta 0,155 mln. Eur nuostolių.
2016 m. nori augti dvigubai
Dar didesnio apyvartos šuolio įmonė laukia 2016 m.
„Ją planuojame padidinti dvigubai – iki 3 mln. Eur“, – sako p. Pilka.
Nors naujų maitinimo įstaigų 2016 m. atidaryta nebus, augimo tikimasi iš restorano „Grey“.
„Grey“ indėlio 2015 m. apyvartoje beveik nesimato, nes jis atidarė tik pernai lapkritį, o 2016 metų rezultatuose jau atsispindės šio restorano apyvarta už visus metus“, –aiškina p. Pilka. Kol kas „Grey“ nepelningas.
„Tačiau dirbame, taisome spragas, silpnąsias vietas, ir antroje metų pusėje jau tikimės pelno. Šiemet norime pilnai „užkurti“ šį restoraną. Stipriname virtuvę – vietoj ankstesnio, mūsų lūkesčių nepateisinusio, virtuvės šefo, nuo birželio 1 d. pradėjo dirbti Haroldas Žalys, buvęs „Tony Resort“ restorano Anupriškėse šefas, stipriname ir aptarnavimo kokybę“, – pasakoja pašnekovas.
Jis pripažįsta, kad iki tol tik oro uoste veikusiai maitintojai įkėlus koją senamiestin tenka prisitaikyti ir prie kitokios verslo specifikos.
„Pilies gatvėje padėtis kardinaliai skiriasi nuo oro uosto – tiek kalbant apie klientus, tiek apie srautus. Oro uoste srautas lengviau prognozuojamas. Gi Senamiestyje jį prognozuoti sudėtingiau, – srautas labai priklauso nuo oro, renginių, savaitės dienos. Prisitaikyti prie naujos specifikos reikia ir laiko, ir išteklių“, – neslepia p. Pilka.
Nerimas dėl ateities
Nors šiemet plėtros JJK neplanuoja, 2017-aisis neatmena galimybės atidaryt naujų maitinimo įstaigų, kurios veiktų ne oro uoste.
Anot p. Pilkos, pastaraisias metais prasidėjusi JJK plėtra į „miestą“ susijusi su artėjančiu oru uostų koncesininko atėjimu į Vilniaus oro uostą.
VŽ rašė, kad Seimas šį birželį pritarė įstatymui, leidžiančiam valdyti Lietuvos oro uostus koncesijos būdu.
„Nieks nežino, ar atėjęs naujasis oro uosto operatorius mus paliks toliau dirbti, ar norės atsivesti tarptautinį operatorių iš savo oro uosto. Matome tam tikrą riziką, kad atėjus koncesininkui galime likti apskritai be verslo, nes laikėme kiaušinius vienoje pintinėje – visas savo įstaigas sukoncentravome oro uoste. Tad mūsų plėtra į miestą, prasdėjusi nuo „Grey“ atidarymo, vykdoma siekiant išskaidyti riziką ir nebūti priklausomiems vien nuo oro uosto „, – aiškina p. Pilka.
Plačiau apie tai, kaip Lietuvos restoranams bei kavinėms sekėsi pernai ir apie 2016 m. planuojamus atidaryti naujus restoranus skaitykite „VŽ Premium“.