Masalas britų turistams: lietuviai kuria maršrutą po „Karo ir taikos“ filmavimo vietas

Publikuota: 2016-03-21
Kadrai iš BBC serialo „Karas ir taika“, Sauliaus Žiūros, VšĮ „Vilniaus kino biuras“ nuotr.
svg svg
Kadrai iš BBC serialo „Karas ir taika“, Sauliaus Žiūros, VšĮ „Vilniaus kino biuras“ nuotr.
„Verslo žinios“

Valstybinis turizmo departamentas imasi iniciatyvos išnaudoti BBC serialo „Karas ir taika“ sukeltą susidomėjimo Lietuva bangą ir jau šį mėnesį pristatys turistinį maršrutą po šio serialo filmavimo vietas. Atšilus orams ekskursijų po „Karo ir taikos“ objektus Vilniuje bei kitose Lietuvos vietose planuoja pasiūlyti ir kai kurios turizmo firmos. Tikimasi, kad „Karas ir taika“ šiemet į mūsų šalį privilios britų turistų pulkus.

„Filmų turizmo atveriamas galimybes privalome išnaudoti. Ir tą svarbu padaryti dabar, kol susidomėjimas šiuo serialu neatslūgęs. Todėl nusprendėme nedelsti ir patys sukurti turistinį maršrutą po Lietuvoje esančias „Karo ir taikos“ filmavimo vietas“,– pasakoja Jurgita Kazlauskienė, Valstybinio turizmo departamento (VTD) direktorė.

Du „Karo ir taikos“ maršrutai anglų kalba – vienas po Vilnių ir vienas po Lietuvą – VTD tinklapyje turėtų atsirasti netrukus. Kai tik bus susitarta su BBC dėl galimybės naudoti serialo audiviozualinę medžiagą.

Pasak p. Kazlauskienės, „Karo ir taikos“ maršrutai bus skirti savarankiškai keliaujantiems turistams. Be to, tikimasi, kad jais pasinaudos ir mūsų turizmo verslas, kurdamas savo turus po šio serialo filmavimo vietas Lietuvoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Šiemet per BBC parodytas šešių dalių istorinis serialas „Karas ir taika“ buvo filmuotas Rusijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Jame galima pamatyti Vilniaus universitetą, Gedimino pilį, Rumšiškes ir kitus Lietuvos objektus. Beje, serialas bus rodomas ir Lietuvoje. Išvysti jį turės galimybę LNK televizijos žiūrovai.

Verslas nesnaudžia

VŽ kalbinti Lietuvos turizmo sektoriaus atstovai nesiima prognozuoti, kiek britų šiemet susivilios galimybe aplankyti Lietuvą vien tam, kad gyvai išvystų seriale įamžintas vietas ar objektus. Tačiau neabejoja, kad tokių atsiras.

Jonas Ignatonis, ekskursijas po Vilnių ir Lietuvą rengiančio kelionių organizatoriaus UAB „Senamiesčio gidas“ vadovas, teigia, kad kol kas įmonė dar nepajuto, jog būtent dėl šio filmo į Vilnių atvyktų daugiau britų.

„Gal dėl to, kad turistinis sezonas dar neatėjo, – svarsto jis. – Tačiau šiaip turistų šiemet Vilniuje pagausėjo – net ir ne sezono metu jų šiemet žymiai daugiau nei buvo ne sezono metu pernai. Ypač gausiai plūstelėjo skandinavų ir ukrainiečių.“

Pašnekovas giria VTD iniciatyvą kurti „Karo ir taikos“ maršrutą – tai puikus koziris reklamuojant šalį.

„Tą rodo ir ankstesni kitų šalių pavyzdžiai. Yra žmonių, kurie tiesiog pamišę dėl kino, ir jiems kyla noras aplankyti ekrane matytas šalis. Manau, „Karas ir taika“ tikrai pritrauks į Lietuvą daugiau turistų. Juolab kad Vilnius ir Lietuva keliautojų yra gerai vertinama. Esame saugi šalis, o saugumas turistams Europoje tampa vis aktualesnis renkantis, kur vykti“, – dėsto pašnekovas.

„Senamiesčio gidas“ ketina nepraleisti progos prisivilioti kino turistų.

„Jau balandį planuojame pasiūlyti ekskursiją po tas vietas, kurios susijusios su serialu „Karas ir taika“, – ne tik Vilniuje, bet ir Kernavėje, Rumšiškėse, nes tos vietos išties patrauklios turistams“, – pasakoja p. Ignatonis.

Masinio antplūdžio nesitiki

Nesnausti žada ir Vilniaus miesto atstovai. Všį Vilniaus turizmo informacijos centras ir konferencijų biuras (VTICKB) ketina Turizmo departamento parengtą „Karo ir taikos“ maršrutą įdėti į savo interneto svetainę www.vilnius–tourism.lt. O nuo vasaros planuoja pasiūlyti ir galimybę užsisakyti ekskursiją po šiame seriale matomas Vilniaus vietas.

„Gidą jau turime“, – kalba Jolanta Beniulienė, VTICKB direktorė.

Pasak jos, kol kas masinio britų antplūdžio į Vilnių šis serialas nesukėlė.

„Tačiau sausį–vasarį mūsų interneto svetainėje labai smarkiai šoktelėjo lankytojų iš Britanijos skaičius, tai gali būti susiję būtent su šiuo serialu“, – neatmeta p. Beniulienė.

Jos nuomone, VTD sukurtas maršrutas išties reikalingas ir pasitarnaus Vilniaus miesto turizmo rinkodarai.

„Pavienių šiuo maršrutu besidominčių turistų tikrai bus. Vis dėlto nemanau, kad šio serialo dėka į Vilnių plūstelės labai dideli britų srautai“, – šypsosi p. Beniulienė.

Jai antrina Kęstutis Ambrozaitis, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas.

„Britanijoje sukuriama daug serialų, „Karas ir taika“ filmuotas ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Rusijoje. Be to, britai turi didžiulį pasirinkimą, kur keliauti. Tad aš asmeniškai į britų turistus didelių vilčių nedėčiau. Kita vertus, bet kokie nauji turistiniai maršrutai po Lietuvą yra teigiamas dalykas. Juk visada atsiras būrelis žmonių, kurie niekada neplanavo keliauti į mūsų šalį ir kuriuos būtent filmas ar maršrutas paskatins ją aplankyti“, – dėsto jis.

Pašnekovo nuomone, britų kelionių agentūros „Karo ir taikos“ turų po Lietuvą greičiausiai nesiims siūlyti, tačiau savarankiškai keliaujančių Jungtinės Karalystės piliečių šis filmas į Lietuva gali privilioti.

Jis prognozuoja, kad „Karo ir taikos“ kortą pasistengs išnaudoti Lietuvos vietinio turizmo firmos, siūlančios ekskursijas po įvairius Lietuvos miestus.

„Manau, jos nepraleis progos pateikti naujų turistinių produktų, nes joms tai gera galimybė gauti naujų klientų“, – aiškina turizmo specialistas.

Statistikos departamento duomenimis, Lietuva pernai sulaukė 2,3% daugiau užsienio turistų nei 2014 m. Turistų iš Jungtinės Karalystės srautai per metus išaugo 17,2 %.

FOTOGALERIJA „Karo ir taikos“ maršruto objektai Vilniuje (18 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31
Rusai prarado prieigą prie „Netflix“

„Netflix“ abonentai Rusijoje prarado prieigą prie srautinės televizijos, Vakarų bendrovei pasitraukus iš...

Verslo aplinka
2022.05.30
Geriausios reputacijos influenceriai „YouTube“ tinkle Premium 4

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „YouTube“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.29
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku